ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دانشمندان راهی برای تبدیل دی اکسید کربن به بنزین پیدا کردند

به تازگی پژوهشگران اعلام کرده‌اند که ایده‌ی دیوار فن می‌تواند راه حل مناسبی برای تصفیه هوا باشد چرا که با این روش، جدا کردن یک تن دی اکسیدکرین از اتمسفر تنها ۹۴ تا ۲۳۲ دلار هزینه‌ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

به تازگی پژوهشگران اعلام کرده‌اند که ایده‌ی دیوار فن می‌تواند راه حل مناسبی برای تصفیه هوا باشد چرا که با این روش، جدا کردن یک تن دی اکسیدکرین از اتمسفر تنها ۹۴ تا ۲۳۲ دلار هزینه‌ خواهد برد که بسیار از مدل‌های دیگر ارزانتر است. سیستم‌های تصفیه‌ی هوای کنونی به ازای جدا کردن هر تن دی اکسید کربن حداقل ۶۰۰ دلار هزینه می‌برند و طرح مفهومی جدید یاد شده می‌تواند به شدت هزینه‌ها را کاهش دهد. علاوه بر این راه یافت شده قادر است روند تبدیل دی اکسید کربن به بنزین را به آسانی امکان پذیر کند.

محققان معتقدند که تکنولوژی‌های جدید می‌توانند به تصفیه هوا کمک کنند. کارشناسان شرکت کانادایی Carbon Engineering که در زمینه‌ی تصفیه‌ی هوا فعالیت می‌کنند، موفق شده‌اند که تاسیسات صنعتی بزرگی متشکل از فن‌های بزرگ بسازند و بدین شکل دی اکسید کربن را از هوا جدا کنند. این شرکت در حال حاضر ۴۰ کارمند و چندین سرمایه‌گذار خصوصی دارد که یکی از آنها بنیان‌گذار مایکروسافت یعنی بیل گیتس است.

«دیوید کیث» بنیانگذار این شرکت باور دارد که ساخت یک تاسیسات صنعتی این چنینی عملی است و می‌توان با استفاده از آن مقدار زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی کرد. وی همچنین خاطر نشان نمود که این تکنولوژی حتی قادر است که با استفاده از هوا، آب و انرژی تجدیدپذیر، تبدیل دی اکسید کربن به بنزین را امکان پذیر کند. بدین شکل که دی اکسید کردن را از هوا گرفته، آن را هیدروژن ترکیب کرده و سوخت هواپیما تولید می‌کند.

به گفته‌ی او استفاده از چنین تجهیزاتی برای تصفیه‌ی هوا می تواند سالانه یک تن دی اکسید کربن را از بین ببرد که معادل آلودگی سالانه‌ی ۲۵۰ هزار ماشین است. البته بسیاری از کارشناسان به این دیوار فن عکس العمل خوبی نشان نداده‌اند و معتقدند روش مستقیم جوابگوی این مسئله نیست. آنها تنها راه را استفاده از زیستگاه‌های طبیعی می‌دانند.

گزارش شده که این تاسیسات صنعتی تصفیه‌ی هوا می‌توانند در هر مکانی تعبیه شوند و نیازی نیست که برخلاف زیستگاه‌های طبیعی محلی مخصوص و خالی از سکنه برایشان در نظر گرفته شود.

از آنجایی که بیل گیتس یکی از سرمایه‌کذاران خصوصی این شرکت است، بعید به نظر می آید که تکنولوژی پیشنهادی این شرکت در حد یک طرح مفهومی باقی بماند.

 

تماشا کنید: ۵ کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان امسال

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • yosof
    yosof | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    منم متوجه نشدم.شاید چون متحجر هستم نفهمیدم.

  • OLD
    OLD | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

    اینجا هم عروسک ترامپ و باقی شخصیت های دنیا رو با ارتفاع چند متر میسازیم و اونو با جرثقیل توی راهپیمایی ها اعدام میکنیم یا آتش میزنیم!
    بنظرم کار ما بسیار زیباتر و پیشرفته تر و هوشمندانه تر است تا این غربی های وحشی

    • yosof
      yosof | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

      حرفهای تکراری و بازهم پاسخهای تکراری که نرود میخ آهنین در سنگ
      وقتی حوصله یه سرچ ساده رو هم نداریم برای رسیدن به حقیقت، اونوقت.... بگذریم

      yon.ir/GlRJm

      yon.ir/1hVCv

      yon.ir/47MIU

      • OLD
        OLD | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

        خوب ک چی ؟
        توی امریکا یه سرباز پرچم کشورش رو اتش زد؟ خوب؟ میخای بگی کارتون درسته زرت و زرت پرچم اتش میزنید و تموم دنیا رو فحش میدید؟

        اونجا کشور ازدایه. یه سرباز میتونه اعتراض کنه اینجا هم اینطوره؟ غیر اینه اینجا کسی اعتراض کنه طوری نیست و نابودش میکنن انگار از اول وجود نداشته؟!
        اونجا کشور ازدایه. هالیودش فیلم میسازه از ریس جمهور تا وزیر و سیا و ... همه رو تو فیلم مجرم میکنه. اینجا دیدی تو یه فیلم ایرانی تا حالا پلیس بد داشته باشیم؟! اصلا دیدی تو یه فیلم ایرانی اخوند نقش بد داشته باشه؟!
        شرف اگه ندارید ازاده باشید حداقل. به هر ترتیبتی رو وضع کثافت و لجن بار کشور سرپوش نذارید.

        • yosof
          yosof | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

          من منکر مشکلات کشور نیستم برادرمن
          البته اونم علت داره که ریشه «اکثر» اینها برمیگرده به سخنرانی 15 سال پیش آقای تکرار در دانشگاه که گفت: در تقابل دین و آزادی، دین باید کنار برود.
          از این حرفها زیاد زدن و اجراهم کردند.
          و 20 سال اینها در راس حکومت هستند.
          در مورد محدودیتهای داخلی هم نمیخوام پاسخ بدم که به طول می انجامه
          فقط وجود دکتر زیباکلام ها که با هرآنچه ایدئولوژی این نظام میگوید مخالفت علنی میکنند و آزادانه میگردند کفایت میکنه.
          دیگه بحث روژه گارودی و ... رو مطرح نکنم

          • OLD
            OLD | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

            اره حق با شماست تمام مشکلات کشور بخاطر سخنرانی اقای تکرار که 15 سال پیش انجام داده است :)))))

            حرفی ک زدی خودت بخونی خدایی خندت نمیگیره؟! واقعا فکر کردی نسل امروزی ایران مثل همون نسل گاگول و مخلصی(mokh less) هست که تو پایگاه ها مقاومت هرچی فرمانده بگه بی منطق و دلیل باور میکنن؟!! که میای کل مشکلات کشور رو میزاری به حساب یه سخنرانی ؟!
            خوشبختانه امروزه همه فهمیدن نه چپ و نه راست هیچکدوم به فکر ممکلت نیستن و اقای تکرار یا اقای x و y همشون از یه نطفه باطله هستن!
            و اینقدر مردم رو احمق فرض کردی که هشتاد میلیون رو نمیبنی و میگی چون زیباکلام مخالفه نظامه پس ازادی هست؟! اره داداش اونا که تو زندان ها بخاطر یه کامنت و نوشته و ابراز عقیده دارن شکنجه میشن از اسمون نازل شدن و بقول ظریف ما زندانی سیاسی تو ایران نداریم :))))) باید بگیم به ظریف حرف شما رو هم به ادامه حرفاش اضاف کنه و بگه چون زیبا کلام داره راست راست میگرده و مخالفت میکنه پس ازادی داریم :))))) ما هم که احمقیم نمیدونیم زیباکلام از کدوم حزب و گروهه و وابسته به کدوم نهاد..... خون ستار بهشتی ها تا ابد به گردن امثال توست که چشم بستین رو همه چی.. بلاخره ما هرچقدر بی دین باشیم مطمینم اون دنیایی هم هست و امثال شما باید جواب پس بدن...
            کسی ک نفهمه و کسی خودشو زده به نفهمی تفاوت هست اما متاسفانه شما هم نمیفهمید و هم خودتون زدید به نفهمی چون سودتون توی نفهمیدن هاست شما از نفهمی نون میخورید پس با چهارتا کامنت من و حتی دیدن وضع فلاکت بار کشورم بیدار نمیشید.

          • Freedom
            Freedom | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

            دمت گرم

          • yosof
            yosof | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

            حالت خوبه؟!! میگم ریشه این مشکلات از این تفکرات هست.سخنرانی فقط یک سند از ده ها سند بود.خیلی قبل تر از اون هم چنین حرفهایی زدن
            خودت برداشت نادرست میکنی و طبق همون برداشتت کلی تمسخر میکنی!!!!

    • yosof
      yosof | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

      اینم آتش زدن عروسک ترامپ در آمریکا

      yon.ir/z4b0p

      شاید چون ما جهان سوم هستیم کارما ایششش و به دور از خرد و انسانیته اما اونها چون خععلی متمدن و فرهیخته هستن کارشون درسته
      واقعا از این جوکها خسته نشدین؟!! وضع امروز کشور حاصل بیست سال حکمرانی شما غربگراها بوده

    • محمدی
      محمدی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

      اسپم الکی می کنی

    • محمدی
      محمدی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

      اینکه می گن با غرب زده نمی شه منطفی حرف زد راس میگن

مطالب پیشنهادی