ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام کارمندان اپل پارک میزهای ایستاده دارند چون «نشستن، سرطان نوین است»

تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً مصاحبه ای طولانی با دیوید روبنشتاین داشت و گذشته از صحبت درباره عدم تمایل اش به راه اندازی کمپین ریاست جمهوری، به این نکته اشاره کرد که اپل می خواهد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰

تیم کوک، مدیرعامل اپل اخیراً مصاحبه ای طولانی با دیوید روبنشتاین داشت و گذشته از صحبت درباره عدم تمایل اش به راه اندازی کمپین ریاست جمهوری، به این نکته اشاره کرد که اپل می خواهد با «سرطان نوین» مبارزه کند؛ نشستن کارمندان برای بازه های زمانی بسیار طولانی. در جریان این مصاحبه مشخص شد که تمام کارمندان اپل پارک میزهایی ایستاده دارند.

این تصمیم محاسن خودش را دارد و تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که برای مدتی طولانی روی صندلی دفتر می نشینند شانس بسیار بیشتری برای ابتلا به بیماری های بدخیم گوناگون دارند که سرطان هم یکی از آنهاست.

ما به تمام کارمندان مان میزهایی 100 درصد ایستاده داده ایم. اگر می توانید، برای مدتی بایستید، سپس بنشینید و همین روند را ادامه دهید، برای سبک زندگی تان بسیار بهتر است.

اپل پارک

تیم کوک از مدت ها پیش نشستن طولانی مدت روی صندلی را «سرطان نوین» خوانده بود. او در سال 2015 و زمانی که مشغول به صحبت درباره یادآورها در اپل واچ بود گفت:

اگر من برای مدتی طولانی بنشینم، اپل واچ به روی مچ دستم میزند و یادآوری می کند که باید بلند شده و راه بروم، زیرا بسیاری از دکترها فکر می کنند نشستن، «سرطان نوین» است. ده دقیقه قبل از یک ساعت، به شما یادآوری می کند که راه بروید. ما در اپل افراد زیادی داریم که از اپل واچ استفاده می کنند و 10 دقیقه مانده به ساعت، ناگهان همه آنها بلند شده و راه می روند. عادت کردن به آن اندکی زمان می برد، اما عالیست.

علاوه بر این ها، مشخص شده که اپل به عمد صندلی هایی ناراحت برای کارمندانش تهیه کرده تا آنها را به نشستن کمتر ترغیب کند. اگرچه تصاویر زیادی از اپل پارک در دسترس نیست، اما برخی تصاویر میزهایی را نشان می دهند که گمان می رود در دو ارتفاع متفاوت قابل تنظیم باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    نشستن طولانی مدت باعث لخته شدن خون، بالا رفتن احتمال سکته قلبی و مغزی می شود.
    نشستن طولانی مدت روی صندلی، خیلی برای بدن غیرطبیعی است. مقاله ها و مطالب زیادی درباره مضرات نشستن طولانی روی صندلی نوشته شده.

  • ??
    ?? | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    دراز کشیدن هم بد نیست ها

  • ABBAS
    ABBAS | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    ایستادن زیاد هم فکر نکنم خوب باشه!

  • Tiger
    Tiger | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷

    خب ایستادن زیاد هست خطر ابتلا به واریس را افزایش میدهد.
    بنظرم میبایست میزهایی با صندلی های متحرک بسازن که هر چند دقیقه یکبار خودش باز میشد و بعد از مثلا 20 دقیقه دوباره خودش جمع میشد و کارمند ترغیب به ایستادن میشد.

مطالب پیشنهادی