ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باتری گرافینی این استارتاپ اسپانیایی، اتومبیل های الکتریکی را در 5 دقیقه شارژ می کند

تا به امروز میلیاردها دلار صرف تحقیق درباره ماده انقلابی گرافین شده اما تنها در مواردی معدود شاهد کاربرد آنها در دنیای واقعی بوده ایم. به تازگی استارتاپی کاتالان به نام Earthdas فعالیت های خود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

تا به امروز میلیاردها دلار صرف تحقیق درباره ماده انقلابی گرافین شده اما تنها در مواردی معدود شاهد کاربرد آنها در دنیای واقعی بوده ایم. به تازگی استارتاپی کاتالان به نام Earthdas فعالیت های خود را آغاز کرده و به دنبال تولید باتری های مبتنی بر گرافین است که ادعا می شود با سرعتی تا 12 برابر بیشتر از باتری های لیتیوم یونی شارژ می شوند؛ ادعایی که اگر واقعیت داشته باشد، کارکرد اتومبیل های الکتریکی را برای همیشه تغییر داده و مدت زمان شارژ آنها را از چند ساعت به تنها 5 دقیقه کاهش می دهد.

رافا تراداس، موسس این استارتاپ می گوید که هم اکنون، شهرها از نظر پویایی در حال پشت سر گذاشتن تغییراتی محسوس هستند. «ما به خوبی از این موضوع آگاهیم که باید فضای اشغال شده توسط وسایل نقلیه احتراقی را کاهش دهیم و راهکارهایی ابداع آمیز به کار بگیریم تا آلودگی کاهش یابد. به خاطر اینکه باتری های گرافینی خیلی سریع شارژ می شوند، این موضوع درهایی انقلابی به روی اشتراک گذاری انرژی میان کاربران باز خواهد کرد.»

باتری گرافینی

فارغ از سرعت شارژ بیشتر، باتری های Earthdas نسبت به باتری های فعلی تا 60 درصد ظرفیت بیشتر نیز دارند. برخلاف سایر استارتاپ ها و شرکت هایی که توسعه باتری های گرافینی را اخیراً آغاز کرده اند، Earthdas می گوید که این باتری ها را برای اولین بار به صورت تجاری عرضه می کند و طی نیمه دوم 2018، سه هزار واحد تولید خواهند شد.

از زمان کشف گرافین در سال 2003 و از سوی محققان دانشگاه منچستر، این ماده برای بهبود هرچیزی، از فیلترهای آب گرفته تا پنل های خورشیدی مورد استفاده قرار گرفته است. خاصیتی که گرافین را به ماده ای منحصر به فرد تبدیل می کند، ضخامت یک اتمی آن است که تا 200 برابر از فلز قوی تر است؛ ضمناً رسانایی بیشتر از مس و انعطاف پذیری به اندازه پلاستیک هم از دیگر خواص این ماده جذاب هستند.

پتانسیل های این ماده به قدری زیاد است که اتحادیه اروپا بودجه ای 800 میلیون دلاری به تحقیقات در این زمینه اختصاص داده است. اتحادیه اروپا عقیده دارد استفاده از ابداعات مبتنی بر گرافین، مانند باتری های Earthdas می تواند به «رشد اقتصادی و ایجاد مشاغل و فرصت های تازه» برای این قاره منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی