ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دردسرهای دیزل گیت این بار دامن آئودی را گرفت

از آلمان خبر می رسد که رابرت استادلر مدیر اجرایی آئودی در رابطه با رسوایی دیزل گیت و دستکاری موتورهای دیزلی، در آلمان بازداشت شده است. سخنگوی شرکت فولکس واگن صبح روز سه شنبه ضمن تایید این ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

از آلمان خبر می رسد که رابرت استادلر مدیر اجرایی آئودی در رابطه با رسوایی دیزل گیت و دستکاری موتورهای دیزلی، در آلمان بازداشت شده است.

سخنگوی شرکت فولکس واگن صبح روز سه شنبه ضمن تایید این موضوع توضیح داد:

این کمپانی به دنبال تشکیل جلسه دادرسی برای تعیین وثیقه مورد نیاز برای آزادسازی این مدیر ارشد است.

دیزل گیت

البته هنوز مشخص نیست که دادستان مونیخ قصد داشته باشد که بازداشت استادلر را پایان دهد. با توجه به اینکه این دادستانی در اواخر ماه مه رابرت استادلر و یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره آئودی را به تقلب متهم کرده و عنوان کرده بود که خطر پنهان کردن شواهد وجود دارد این احتمال وجود دارد که بازداشت این مدیر ارشد ادامه داشته باشد.

البته سخنگوی فولکس واگن توضیح داده است:

این کمپانی به بی گناهی استادلر امیدوار بوده و منتظر است که به زودی مدیر اجرائی آئودی آزاد شود.

کمپانی آئودی یکی از کمپانی های زیر مجموعه گروه فولکس واگن، تاکنون هیچ گونه اظهار نظر خاصی در این زمینه نداشته و از طرف دیگر دسترسی به استادلر و دادستان مونیخ نیز تا این لحظه امکان پذیر نبوده است.

دیزل گیت

سال 2015 بود که آژانس حفاظت از محیط زیست امریکا (EPA) اعلام کرد خودرو‌های دیزلی شرکت فولکس واگن دستکاری شده اند. کارشناسان این آژانس در این رابطه توضیح دادند که یک نرم‌افزار در کامپیوتر خودروهای تولیدی فولکس واگن میزان آلایندگی آن ها را در زمان تست آلایندگی کاهش می دهد. این خبر در حالی اعلام شد که این خودروها تا 40 برابر بیش تر از حد مجاز محیط زیست را آلوده می‌کردند.

پس از انتشار این خبر مارتین ویترکورن، یکی از مدیران بلندپایه گروه فولکس‌ واگن از سمت خود استعفا داده و هیئت مدیره این شرکت نیز اعلام کردند بودجه‌ ای به ارزش 6.5 میلیارد یورو را برای جبران خسارات وارده به 11 میلیون خودروی آسیب دیده در نظر خواهد گرفت.

حدودا 2 ماه پیش نیز پلیس آلمان به خاطر ارتباط پورشه با رسوایی دیزل گیت به مقر این کمپانی یورش برده و جورج کرنر مدیر توسعه قوای محرکه پورشه را بازداشت کرد.

به نظر نمی‌رسد رسوایی دیزل گیت فولکس‌ واگن تمامی داشته باشد. با گذشت نزدیک به 3 سال از این اتفاق و با وجود پرداخت غرامت های متعدد از طرف این گروه به شهروندان و دولتهای کشورهای مختلف هنوز پرونده این رسوایی بسته نشده است.
پیگیری های قانونی مراجع قضایی، حقوقی و پلیسی آلمان همچنان ادامه داشته و گریبان شرکت های سازنده خودروهای لوکس زیرمجموعه فولکس واگن یعنی پورشه و آئودی را نیز گرفته است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sd
    sd | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    چهل برابر ک هیچ اگه صد برابرم بشه بازم از ماشینای ایرانی پاک ترن

  • yosof
    yosof | ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

    چرا اخبار زرد منتشر میکنید؟ بابا خارجیها پاکدستترین موجودات روی کره زمین هستن! همه این اخبار دروغه. کار لرزشیهاست تا اختلاسهای خودشونو پوشش بده

مطالب پیشنهادی