ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت مجازی لیپ موشن پینگ پنگ
تکنولوژی

پینگ پنگ با طعم واقعیت افزوده؛ ایده ای جالب از لیپ موشن [تماشا کنید]

مدت ها است که بسیاری از علاقه مندان به تکنولوژی واقعیت افزوده انتظار هدست منحصر به فرد و ارزان قیمت کمپانی لیپ موشن (Leap Motion) را می کشند. حال این شرکت در ویدویی بسیار جالب ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

مدت ها است که بسیاری از علاقه مندان به تکنولوژی واقعیت افزوده انتظار هدست منحصر به فرد و ارزان قیمت کمپانی لیپ موشن (Leap Motion) را می کشند. حال این شرکت در ویدویی بسیار جالب قابلیت های پلتفرم متن باز خود را در قالب انجام یک بازی پینگ پنگ واقعیت مجازی در یک محیط حقیقی را به نمایش گذاشته است.

در ویدیوی منتشر شده توسط کمپانی مورد بحث هدست این شرکت که بر اساس پلتفرم «پروژه ستاره شمالی» (Project North Star) توسعه یافته، با یک جفت راکت خاص همراه شده تا تجربه ای متفاوت از ورزش دیجیتال را به نمایش بگذارد.

گرچه هوش مصنوعی که آن سوی میز حقیقی پینگ پنگ در مقابل کاربر قرار می گرد مهارت چندانی در بازی ندارد، اما این سیستم و این نمایش به خوبی نشان می دهند که فناوری واقعیت افزوده و دقت تجهیزات توسعه یافته با چه سرعتی در حال پیشرفت هستند.

همان طور که می بینید لیپ موشن موفق شده تا تجربه ضربه زدن به یک توپ مجازی با ابزاری حقیقی را به شکل جذابی به واقعیت نزدیک کند. حتی واکنش های هوش مصنوعی در آن سوی میز نیز بسیار جالب بوده و می تواند حرکات راکت خود را متناسب با ضربه ای که از جانب کاربر صادر می شود تنظیم کند.

هدست واقعیت مجازی لیپ موشن پینگ پنگ

جالب اینجاست که می توان پایندی این بازی به قوانین فیزیک در دنیای بازی را دستکاری نمود و از این طریق حالات غیر محتمل تری را، مثلاً برای تمرین ورزشکاران ایجاد کرد.

این که کی توانید تجربه ای مشابه آن چه در ویدیوی بالا به نمایش درآمد را داشته باشید، بستگی زیادی به کمپانی های سازنده تجهیزات واقعیت افزوده دارد. باید دید در عمل آنها تا چه حد از قابلیت های پلتفرم متن باز پروژه ستاره شمالی استقبال کرده و از آن استفاده خواهند کرد. اما به طور حتم قیمت تمام شده پایین در این میان یک فاکتور مثبت اساسی به شمار خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی