ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مترجم گوگل
نرم افزار و اپلیکیشن

مترجم گوگل چطور کار می کند؟

مترجم گوگل که اولین بار در ماه آوریل 2006 (فروردین تا اردیبهشت سال 85) عرضه شد، اکنون بیش از 500 میلیون کاربر روزانه در سراسر جهان دارد و خدمات ترجمه خود را به 103 زبان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

مترجم گوگل که اولین بار در ماه آوریل 2006 (فروردین تا اردیبهشت سال 85) عرضه شد، اکنون بیش از 500 میلیون کاربر روزانه در سراسر جهان دارد و خدمات ترجمه خود را به 103 زبان دنیا ارائه می دهد. اما مترجم گوگل چگونه کار می کند؟

این سرویس در اصل بر مبنای ترجمه ماشینی آماری کار می کند. ترجمه ماشینی، روشی برای ترجمه متنی از یک زبان به زبانی دیگر توسط کامپیوتر است. مترجم گوگل ابتدا متن را به انگلیسی، به عنوان یک زبان واسط و سپس متن انگلیسی را به زبان نهایی ترجمه می کند. مرجع ترجمه کلمات در واقع به واسطه میلیون ها سند توسط سازمان ملل و پارلمان اروپا فراهم شده است.

بر خلاف آنچه که به طور معمول تصور می شود، گوگل متخصصینی را برای گردآوری گرامر جامع برای هر زبان مادری که به مرور زمان تغییر می کند استخدام نکرده. ترجمه اولیه به ناچار ناقص است ولی می تواند یک مفهوم کلی از متن اصلی را ارائه دهد. با این حال نباید فراموش کرد که مترجم گوگل عاری از خطا هم نیست و در هر حال برای ترجمه روان متون باید به سراغ متخصصین انسانی رفت.

مترجم گوگل

در نوامبر 2016 (آبان تا آذر سال 95) گوگل خبر از استفاده از شبکه های عصبی (سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوین برای یادگیری ماشینی) برای ترجمه ماشینی داد. به این ترتیب امکان بهره بردن از راهکارهای مبتنی بر یادگیری عمیق برای مقایسه تمام جمله ها با منابع وابسته به زبان شناسی فراهم شد. این روش امکان ترجمه دقیق تر را فراهم کرد.

سیستم مترجم گوگل به عنوان نمونه اکنون می تواند با مقایسه کردن ترجمه زبان ژاپنی به انگلیسی با ترجمه کره ای به انگلیسی، ارتباط بین زبان های کره ای و ژاپنی را درک کند. این روش یک پیشرفت بزرگ در زمینه درک معنایی توسط کامپیوتر به حساب می آید. همچنین این سیستم می تواند عبارات استعاره ای و اصطلاحات در ظاهر فریبنده را نیز درک کند. با استفاده از چنین روش هایی دقت مترجم گوگل روز به روز بهبود می یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی