ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه آکیلا
تکنولوژی

فیسبوک ساخت پهپادهای پروژه آکیلا را به شرکایش واگذار کرد

صبح امروز فیسبوک اعلام کرد که دیگر برنامه سابق خود برای توسعه و ساخت پهپادهای پراتفاعی که قرار بود در چهارچوب پروژه آکیلا (که چهار سال پیش آغاز شد) اینترنت رایگان را در اختیار مناطق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

صبح امروز فیسبوک اعلام کرد که دیگر برنامه سابق خود برای توسعه و ساخت پهپادهای پراتفاعی که قرار بود در چهارچوب پروژه آکیلا (که چهار سال پیش آغاز شد) اینترنت رایگان را در اختیار مناطق دور افتاده دنیا قرار دهد، دنبال نمی کند.

پروژه آکیلا در ابتدای امر گامی جسورانه از سوی فیسبوک به نظر می آمد که بنا داشت ارتباط LTE را از طریق پهپادهای غول پیکری که از انرژی خورشید تغذیه می کنند و ساعت های طولانی در آسمان به پرواز در می آیند، به مناطق دور افتاده دنیا برساند. به بیان دیگر پروژه آکیلا یکی از چندین طرحی بود که در کنار Internet.org و بسیاری موارد دیگر از سوی فیسبوک کلید زده شد تا در راستای پیشرفت و توسعه جهانی به خدمت گرفته شود و ساکنان نواحی دور افتاده دنیا را به فضای آنلاین بیاورد تا بلکه آنها هم کاربر فیسبوک شوند.

پروژه آکیلا

البته باید اشاره کنیم که فیسبوک گرچه پروژه آکیلا را ترک کرده اما طبق اعلام سخنگوی این شرکت همکاری اش با دیگر شرکای تجاری آن برای ارائه خدمات اینترنتی از این دست همچنان ادامه می یابد.

تا به امروز دو نمونه اولیه از پهپادهای فیسبوک در قالب پروژه آکیلا پرواز آزمایشی انجام داده اند که اولین پرواز آن در سال ۲۰۱۶ انجام شد. در این آزمایش پهپاد فیسبوک حین فرود دچار سانحه شد و خسارت های جدی به آن وارد گردید. حالا فیسبوک اعلام کرده که به جای ساخت این پهپادها در نظر دارد روی توسعه سیستم های اینترنتی جدیدی با شرکایش همکاری کند که در ارتفاعات مستقر خواهند شد و همزمان تلاش برای وضع قوانین از سوی دولت برای فعالیت این سیستم ها را هم در اولویت برنامه هایش قرار می دهد.

به گفته Yael Maguire از مدیران مهندسی فیسبوک که این گزارش را تحت عنوان «ارتباط در ارتفاع بالا: فصل بعدی» منتشر کرده:

ما همزمان با تلاش هایمان برای عملیاتی سازی این طرح شاهد سرمایه گذاری شرکت های مطرح عرصه هوا و فضا روی این تکنولوژی ها (در زمینه طراحی و ساخت هواپیماهای پیشرفته) بودیم. با در نظر داشتن این پیشرفت ها ما تصمیم گرفتیم که دیگر در زمینه طراحی و ساخت پهپادها فعالیتی نکنیم و تاسیسات خود در Bridgwater انگلستان را تعطیل کنیم.

در آبان ماه سال گذشته نیز فیسبوک اعلام کرد که همکاری تازه ای با ایرباس را آغاز کرده و در نظر دارد نسخه های بهتری از ایستگاه های پلتفرم پراتفاع موسوم به HAPS را با همکاری آن طراحی کند. این سیستم ها قابلیت یکپارچه سازی با هواپیماها را دارند و میتوان از آنها برای انتقال سیگنال های اینترنت پرسرعت به زمین استفاده کرد. به گفته Maguire فیسبوک همکاری فعالی با تعدادی از هیئت های مشاوره هوایی و کمیته های قانونگذاری در آمریکا و سطح بین الملل دارد و تمام تلاشش را برای اجرایی شدن این طرح ها به خدمت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی