ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحول در بازار خودرو؛ چری تیگو7 به لوکس ترین کراس اوور مونتاژی ایران بدل شده است

این روزها با بالارفتن بی سابقه قیمت خودروهای وارداتی و ممنوع شدن واردات آنها، بسیاری از مشتریان این قبیل خودروها یا توان خرید خود را از دست داده و یا اینکه این مبالغ به لحاظ ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۵۰

این روزها با بالارفتن بی سابقه قیمت خودروهای وارداتی و ممنوع شدن واردات آنها، بسیاری از مشتریان این قبیل خودروها یا توان خرید خود را از دست داده و یا اینکه این مبالغ به لحاظ عقلانی توجیه و ارزش پرداخت را برای آنها ندارد.
در بازار شاسی بلندها نیز وضعیت به همین روال است. این بازار به عنوان پر طرفدارترین بازار خودروهای وارداتی با توجه به ممنوع شدن واردات و پیش فروش مدل های 2018 با التهاب فراوانی روبرو شده است. به طور مثال محصولات توسان و اسپورتیج دو برند کره ایی هیوندای و کیا که همواره پرطرفدارترین شاسی بلندهای وارداتی بوده اند به محدوده 400 میلیون تومان و حتی بالاتر از آن هم رسیده که عملا این قیمت آن ها را از دسترس خرید بسیاری خارج نموده است.با این اوصاف به نظر می رسد که تقاضای بازار در حوزه شاسی بلندها را باید تولیدات چینی مشابه با محصولات وارداتی پاسخگو باشد. برای مثال چری تیگو7 که در ابتدا برای رقابت با نسل گذشته و مدل های دست دوم هیوندای توسان و کیا اسپرتیج دندان تیز کرده بود، حالا می تواند آلترناتیوی به جای انتخاب خودروهای گران قیمت کیا اسپرتیج و هیوندای توسان جدید باشد.

قیمت چری تیگو7 کمتر از 200 میلیون تومان است (قیمت فعلی در حدود 170 میلیون تومان) و در مقابل محصولات نسبتا مشابه کره ایی با برچسب قیمت حدود 400 میلیون تومان کاملا معقول به نظر می رسد.
امکانات چری تیگو7

چری تیگو7 با موتور 1.5 لیتری توربو 147 اسب بخاری نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته دوبل کلاچ به چرخ های جلو می رساند و به عنوان یک کراس اوور از امکانات خوب، طراحی چشم نواز و عملکرد دینامیکی مناسبی برخوردار است.
محصولات چینی معمولا به امکانات رفاهی مناسبی مجهز هستند، این خودرو هم از این قاعده مستثنی نبوده و امکانات چری تیگو7  به تجهیزاتی از قبیل رینگ‌ های آلیاژی، چراغ‌ های اتوماتیک، آینه ‌های برقی، سانروف پانوراما، حالات رانندگی اقتصادی/اسپرت، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید، سیستم صوتی با پورت USB و 6 بلندگو، صفحه‌ نمایش 9 اینچی لمسی با GPS و اتصال بلوتوث، DVD پلیر، کامپیوتر سفری 4.8 اینچی، ایربگ‌ های جلو و جانبی، تهویه اتوماتیک دو منطقه ‌ای تجهیز شده است.
لوکس ترین شاسی بلند بازار ایراناما مهمترین آپشن لوکس ترین شاسی بلند بازار ایران سیستم دوربین 360 درجه آن است که در هنگام پارک خودرو و یا گذر از مناطق صعب العبور بسیار به راننده کمک می کند.
دیگر امکانات چری تیگو7 سنسور کنترل فشار باد لاستیک‌ ها و سامانه ‌ی نگهدارنده ‌ی خودرو در شیب جاده (HHC) است.

در خصوص امکانات چری تیگو7 و ایمنی این خودرو ایمنی باید گفت که طبق ادعای چری این خودرو توانسته به لطف 6 کیسه هوا ،استفاده از فولاد سخت در نقاط حساس بدنه و استفاده از سیستم های کمک ترمز ABS, EBD و TCS از موسسه استاندارد چین 5 ستاره ایمنی را دریافت کند .ترمز های تیگو7 توسط کمپانی بوش آلمان طراحی شده است از همین رو طی مسافت 40 متر سرعت خودرو از 100 کیلومتر به صفر می رساند که در بین محصولت چینی یک رکورد استثنایی تلقی می گردد.

این درحالیست که شتاب صفر تا صد چری تیگو 7 در تست خبرنگاران در حدود 10.5 ثانیه اندازه گیری شده است که از بسیاری از خودروهای رقیب و هم سگمنت بهتر است. برای مثال سنگ یانگ تیوولی به زمانی 14 ثانیه ای برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت پس از شروع حرکت نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    ها ها به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم

    اینم توی چین ۵ ستاره گرفته نه توی یه موسسه بین‌المللی معروف

    بعدشم موتورش بعد یه سال وا میده و گارانتی هم پشتش نیست این چیزی اتفاق افتاده کافی کمی سراغ کسایی که یکی دوسال این محصول دارن برید

  • pouria zizo
    pouria zizo | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    نمیدونم چرا یه حسی بهم میگه همین کسایی که ماشین چینی وارد و مونتاژ میکنن چنین التهابی توی بازار خودروهای خارجی ایجاد کردن.

  • arman_ghasami
    arman_ghasami | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    والا حرفتون درسته اما این هم رپورتاژ آگهی بود

  • سیدمحمدرضا ذوقی
    سیدمحمدرضا ذوقی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    اگه به همین منوال پیش بریم و همه مردم پشت هم نباشن و حقشون رو نگیرن، چند وقت دیگه پراید میشه لوکس ترین ماشین ایران...

مطالب پیشنهادی