ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین با توسعه راکتی غول پیکر در پی پشت سر گذاشتن ناسا است

به تازگی گزارش شده چین در حال تولید راکت بسیار قدرتمندی است که می‌تواند محموله های سنگینی را به مدار زمین منتقل کند. بر اساس گفته‌های یک متخصص فضایی، راکت چینی Long March-9 می‌تواند محموله‌هایی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به تازگی گزارش شده چین در حال تولید راکت بسیار قدرتمندی است که می‌تواند محموله های سنگینی را به مدار زمین منتقل کند. بر اساس گفته‌های یک متخصص فضایی، راکت چینی Long March-9 می‌تواند محموله‌هایی به سنگینی ۱۴۰ تن را به مدار زمین منتقل کند.

پیش از راکت Ariane 5 اروپا توانسته بود که محموله‌ای ۲۰ تنی را به فضا منتقل کند و راکت فالکون هوی اسپیس اکس نیز در بهمن‌ماه سال قبل تنها توانسته بود محموله‌ای به وزن ۶۴ تن که شامل یک تسلا رودستر قرمز می‌شد را به مدار زمین منتقل کند. بدین ترتیب توانایی حمل و انتقال ۱۴۰ تن در برابر وزن محموله های منتقل شده توسط دیگر کمپانی‌ها رقم بسیار بالایی به شمار می‌رود.

در مقابل ناسا در حال طراحی و توسعه‌ی سیستم پرتاب جدیدی است تا بتواند در سال ۲۰۲۰ به محموله‌های ۱۳۰ تنی را به فضا منتقل کند. این رقم از محموله‌هایی که راکت چینی قادر است آنها را انتقال دهد نیز ۱۰ تن کمتر است.

به گفته‌ی کارشناسان از این راکت چینی می‌توان در گشت و گذار در فضای دوردست، ساخت منابع انرژی خورشیدی در فضا و ماموریت‌های سنگین در کره ماه استفاده نمود چرا که تمامی این کاربرد‌ها نیازمند انتقال محموله‌های بسیار سنگین به فضا یا کره‌ای دیگر هستند.

علاوه بر این همین کشور در حال طراحی و توسعه‌ی راکت‌های فضایی چند بار مصرف بوده و امید دارد که آنها را تا سال ۲۰۲۱ میلادی روانه‌ی فضا کند.

کشور چین میلیارد‌ها دلار در برنامه‌های فضایی- نظامی سرمایه گذاری کرده و امیدوار است که تا سال ۲۰۲۲ یک ایستگاه فضایی مستقل ایجاد کرده و در آینده‌ای نزدیک انسانهای بسیاری را به کره ماه بفرستد.

علاوه بر این ابرقدرت آسیا قصد دارد که یک پایگاه در کره ماه بسازد و عقب افتادگی خود در زمینه‌ی دستاورد های فضایی را جبران کند. این کشور علاقه شدیدی دارد که در این حوزه‌ نیز فاصله‌ی خود را با آمریکا و روسیه کم کند.

 

تماشا کنید: راکت‌ های اسپیس اکس در مقایسه با مجسمه آزادی چه اندازه‌ای دارند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    مام نشستیم با رکابی تو خونه درمورد همه چی نظر میدیم

    • nexaen
      nexaen | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

      ما مواظبیم یه وقت اسلام به خطر نیوفته - پول نفت رو هم واسه همین خرج میکنیم.
      تا زمانی که نفت هست ما به همین وضع مشغولیم، بعدشم که نیست و نابود میشیم و تو بدبختی دست و پا میزنیم.
      دقت کردی با فروش نفت وضعمون اینه، نفت نبود وضعمون چی بود!!!؛

      • محمدی
        محمدی | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

        دولت اون کارم درست انجام نمیده. اگه اسلامی بود حداقل فساد کمتر بود

        • nexaen
          nexaen | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

          هر چی میکشیم از کم عقلی ماست و سواد کم -
          اعتقادات ما و روی آوردن به دینی که از اول انقلاب حکومت ما براساسش بنیان شده هم ناشی از همینه. باور کردن به داستان های بچه گانه و مزخرف -
          با مردمی که به این چیزا باور دارن، نباید از وضع موجود متعجب شد

مطالب پیشنهادی