ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خالق احتمالی بیتکوین مشغول نوشتن کتابی در مورد این ارز مجازی است

فردی که ادعا می کند ساتوشی ناکاموتو (خالق احتمالی بیتکوین) است اعلام نموده تالیف کتابی در رابطه با بیتکوین و تاریخچه این ارز مجازی را آغاز نموده. به گفته وی کتاب در دست نگارشش در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

فردی که ادعا می کند ساتوشی ناکاموتو (خالق احتمالی بیتکوین) است اعلام نموده تالیف کتابی در رابطه با بیتکوین و تاریخچه این ارز مجازی را آغاز نموده. به گفته وی کتاب در دست نگارشش در برگیرنده داستان های شخصی از خودش خواهد بود هرچند مشخص نشده که این شخص همان خالق اصلی نخستین و [همچنان] بزرگترین ارز مجازی دنیاست یا خیر.

جمعه گذشته وبسایتی با نام دامنه nakamotofamilyfoundation.org نامه ای با امضای ساتوشی ناکاموتو (احتمالا اسم مستعار) منتشر کرد که در واقع همان نویسنده اوراق سفیدی است که در سال ۲۰۰۸ میلادی در رابطه با بیتکوین منتشر شد و هویت واقعی اش هنوز نامعلوم است.

طبق خبر منتشر شده اخیر، کتابی که به آن اشاره کردیم در برگیرنده دو بخش با نام های Honne و Tatamae خواهد بود که طبق تعریف ویکی پدیا منظور از آن تضاد میان احساسات واقعی یک فرد و علاقمندی ها و رفتار و عقایدی است که در جمع از خود نشان می دهد.

ساتوشی ناکاموتو

اما در کنار اعلام خبر نگاشته شدن این کتاب بریده ای از آن نیز منتشر شده که به طور خلاصه به توسعه بیتکوین و بروز مسائل تازه ای می پردازد که از زمان ایجاد این ارز مجازی به وجود آمد. علاوه بر این اشاره ای هم به مفهوم بلاکچین و همچنین ماینرهای یکپارچه ای شده که از طریق اپ ها این پول را استخراج می کنند.

در این کتاب همچنین توضیحاتی ارائه شده در خصوص اینکه چرا خالق بیتکوین اسم ساتوشی ناکاموتو را برای خود انتخاب نموده، مطرح شده است.

من به دنبال رایج ترین اسم ژاپنی بودم و می دانستم هیچکس خارج از ژاپن نمی داند که این اسم معادل جان اشمیت کاشف انگلیسی است. اندکی طول می کشد که مردم به این درک برسند اما آنها که ارتباط نزدیکی با من دارند از مدت ها قبل این موضوع را تشخیص داده اند.

با این حال اما باید یادآور شویم که هنوز هیچ مدرکی دال بر اینکه نویسنده این مطلب همان ساتوشی ناکاموتوی واقعی است در دست نیست.

کریگ رایت دانشمند استرالیایی nChain که در سال ۲۰۱۵ ادعا کرده بود همان ناکاموتو است (اما هیچ مدرکی در اثبات این گفته اش نداشت) بعد از اعلام خبر انتشار این کتاب سری به توییتر زد و اظهار داشت:

نویسنده این کتاب نمی تواند تاریخ های دقیق یا جزئیات تکنیکی درستی در رابطه با بیتکوین ارائه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    بیتکون ?

مطالب پیشنهادی