ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدف اصلی این کمپانی فراهم نمودن امکان سفرهای فضایی ارزان قیمت است. گزارش ها حکایت از هدف گذاری این کمپانی برای ارسال نخستین انسان ها به ماه تا سال ۲۰۲۳ دارد.
علمی

نگاه جف بزوس و بلو اورجین به کره ماه به عنوان بازار جدیدی برای آمازون

چه کسی است که ندادن جف بزوس موسس و مدیرعامل آمازون در عین حال سالی یک میلیارد دلار در کمپانی فضایی خود بلو اورجین سرمایه گذاری می کند. هدف اصلی این کمپانی فراهم نمودن امکان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

چه کسی است که ندادن جف بزوس موسس و مدیرعامل آمازون در عین حال سالی یک میلیارد دلار در کمپانی فضایی خود بلو اورجین سرمایه گذاری می کند. هدف اصلی این کمپانی فراهم نمودن امکان سفرهای فضایی ارزان قیمت در آینده است. گزارش ها حکایت از هدف گذاری این کمپانی برای ارسال نخستین انسان ها به ماه تا سال ۲۰۲۳ دارد.

این پروژه که تحت عنوان «بلو مون» شناخته می شود، از مدت ها قبل توسط بزوس و تیمش در بلو اورجین دنبال می شده و به نظر می رسد همه چیز در حال پیشرفت طبق برنامه است. البته این کمپانی فضایی خصوصی تنها گروهی نیستند که قصد دارند در آینده خیلی نزدیک به این مهم دست یابند.

نگاه جف بزوس و بلو اورجین به کره ماه به عنوان یک بازار جدید برای آمازون

سازمان فضایی آمریکا ناسا نیز قویاً انتظار دارد که شرایط اعزام انسان ها به ماه در طی ۴ یا ۵ سال آینده و حتی زودتر به طور کامل فراهم شود. البته در این میان مثل همیشه ایلان ماسکی وجود دارد که همواره وعده هایش نیز یک قدم از بقیه جلوتر است. او باور دارد کمپانی تحت مالکیتش یعنی اسپیس اکس قادر است تا سال ۲۰۲۲ نخستین انسان ها را راهی همان مریخ نماید.

یکی از مقامات بلو اورجین در خصوص برنامه سفر به ماه این شرکت گفته است که آنها قصد دارند در قدم اول بسترهای لازم برای انجام سفرهای متعدد مابین زمین و ماه را فراهم آورند و حتی شرایط را برای ارسال و دریافت محموله های بزرگ بار و انسان توسط مشتریان متعدد از سرتاسر دنیا را مهیا سازند. او معتقد است که هرگونه تلاش برای سکونت دائم انسان ها روی ماه نیازمند وجود چنین بستر حمل و نقلی آسان و ارزان است.

نگاه جف بزوس و بلو اورجین به کره ماه به عنوان یک بازار جدید برای آمازون

اگر به گفته های بالا با دقت بیشتری نگاه کنید سایه ای از نام آمازون را در پشت سر آنها مشاهده می کنید. انگار به جای بلو اورجین، این آمازون است که در حال آماده سازی خود برای گسترش شبکه توزیع و تحویل انسان و کالا در ناحیه ای جدید است. البته این بار نه فقط ناحیه ای روی کره زمین.

کمپانی فضایی تحت مالکیت جف بزوس وعده داده که بتواند شرایط پروازهای فضایی را تا یک سال آینده برای فضانوردان آماتور و حتی مسافرین عادی فراهم نماید. این به طور حتم قدم اول از حرکتی بزرگ خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی