ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

غار تایلند
تکنولوژی

مجادله ایلان ماسک با غواص ارشد تیم نجات غار تایلند

ایلان ماسک اخیراً به غواصی انگلیسی که به نجات محبوس شدگان در غار تایلند یاری رسانده بود بی احترامی کرده بود و البته کمی بعد توییت خود را حذف کرد. در 2 تیر ماه 12 ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

ایلان ماسک اخیراً به غواصی انگلیسی که به نجات محبوس شدگان در غار تایلند یاری رسانده بود بی احترامی کرده بود و البته کمی بعد توییت خود را حذف کرد.

در 2 تیر ماه 12 پسر بچه به همراه مربی فوتبال خود برای گشت به غار«تام لوآنگ» در استان چیانگ رای رفته بودند که به علت وقوع سیل در 4 کیلومتری ورودی آن محبوس شدند. پس از آن، عملیات نیروهای امداد و نجات آغاز شد و پس از 10 روز اعلام شد که وضعیت سلامتی آنها پایدار است تا اینکه در نهایت در هفته پیش تمامی آنها بدون کمک ایلان ماسک نجات یافتند.

اما در این بین ایلان ماسک نیز تلاش کرد به تیم امداد و نجات کمک کند. او ابتدا اعلام کرد مهندسانی از اسپیس اکس و بورینگ کمپانی را به نجات این افراد می فرستد و ساعاتی پس از آن خبر از ساخت زیر دریایی برای عملیات نجات داد.

غار تایلند
اونسورث در تیم رهبری عملیات امداد و نجات غار تایلند فعالیت کرده بود.

در نهایت زیر دریایی به تایلند ارسال شد، ولی «وِرنون اونسوُرث» 63 ساله که دستیار تیم رهبری کننده عملیات نجات بود ایلان ماسک را متهم کرد که قصد جو سازی به نفع خود را دارد. او در ادامه به خبرگزاری CNN اعلام کرده بود که راهکار ایلان ماسک هیچ شانسی برای کار کردن صحیح نداشته. بنا برگفته های اونسورث ایلان ماسک هیچ تصوری از اینکه دالان های غار چطور هستند ندارد.

به عقیده این غواص، زیردریایی ایلان ماسک در حدود 150 تا 180 سانتی متر طول دارد و سخت (یا به عبارتی غیر قابل انعطاف) است و نمی توانسته از پیچ ها یا موانع عبور کند. به گفته او این وسیله حتی نمی توانسته از 50 متر اول بخش زیر آبی غار گذر کند.

هنگامی که از اونسورث درباره ورود ایلان ماسک به غار سوال شده، او پاسخ داده که به سرعت از ماسک خواسته اند از غار خارج شود و او هم باید همین کار را انجام می داده است.

غار تایلند

پس از این ادعا ماسک نیز بیکار ننشسته و پاسخ داده. او در توییتی گفته بود ویدیویی را در اختیار دارد که نشان می دهد زیردریایی با موفقیت از غار گذر کرده. اما مشکل از آن جایی آغاز شد که ماسک گفته خود را با جمله ای غیر ضروری به پایان رساند. او ظاهراً در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در مورد ناکارآمدی زیر دریایی، به اونسورث بی احترامی کرده بود تا اینکه در نهایت کمی بعد این توییت حذف شد.

بنا بر ادعای وبسایت سی نِت اونسورث نقش مفیدی در نجات 13 محبوس شده در غار داشته. البته ایلان ماسک در توییت دیگری اعلام کرده بود که هیچ فرد انگلیسی مهاجر که درتایلند زندگی کند را ندیده و تنها افرادی از نیروی دریایی و ارتش تایلند را دیده بود.

همچنین افزوده که افرادی از نیروی دریایی او را بدرغه کرده و از او نخواسته اند که غار را ترک کند. در واقع ماسک این موضوع را که از او خواسته شده بود غار را به علت عدم نیاز به کمکش ترک کند، به چالش کشیده بود.

غار تایلند

در نهایت باید اشاره کرد که علاوه بر اونسورث ، مقامات تایلند نیز خبر از ناکارآمدی زیردریایی طراحی شده توسط ماسک داده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GTA
    GTA | ۲۶ تیر ۱۳۹۷

    من از ماسک نمی ترسم. من از انگلیسی های بی پدر مادر می ترسم که فقط خدا میشناستشون. زودی رفتن خودشونو اون جا سر زبون ها انداختن و بعد ماسک بی چاره رو تخریبش کردن که نیتش کمک بوده و هزینه هم کرده بابت این کار. واقعا بچه باز بوده

مطالب پیشنهادی