ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدیر منطقه ای رنو در ایران احتمالا استعفا داده؛ شرایط سخت برای شرکای اروپایی صنعت خودروسازی ایران

طبق گفته برخی منابع آگاه به دیجیاتو، چندی پیش پاسکال فلتن مدیر جوینت ونچر رنو در ایران استعفا داده و کشور را ترک کرده است. البته علت استعفای آقای فلتن هنوز مشخص نیست اما انتظار ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۷

طبق گفته برخی منابع آگاه به دیجیاتو، چندی پیش پاسکال فلتن مدیر جوینت ونچر رنو در ایران استعفا داده و کشور را ترک کرده است. البته علت استعفای آقای فلتن هنوز مشخص نیست اما انتظار می رود که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران علت اصلی این اتفاق بوده باشد. در واقع استعفای احتمالی پاسکال فلتن را می توان نشانه ای دال بر سخت تر شدن شرایط برای حضور رنو در ایران و فعالیت اقتصادی فرانسوی ها در کشور دانست.

در خصوص سابقه فعالیت آقای فلتن اما باید بگوییم که در سال ۱۹۹۳ میلادی به رنو ملحق شد و در اتحاد این شرکت با نیسان نقشی کلیدی را ایفا نمود. وی که در ادامه به عنوان مدیر منطقه ای رنو در ایران منصوب شد پیشتر مدیریت ارشد واحد کیفیت این کمپانی در اسپانیا را بر عهده داشت و قرار بود در پروژه بزرگ ساخت کارخانه رنو در ایران (با خرید کارخانه بن رو) نقشی کلیدی ایفا کند.

رنو پارس

رنو قصد داشت تا با سرمایه گذاری 800 میلیون یورویی و تبدیل بن رو به سایت تولیدی خود، مستقل از ایران خودرو و سایپا به فعالیت تولیدی بپردازد و خودروهای به روز تری مانند رنو سیبمل (نسل تازه تندر 90)، نسل جدیدتر رنو ساندرو، نسل جدید رنو داستر و امثال این موارد را در ایران عرضه کند. بهبود کیفیت ساخت، سرویس دهی و خدمات پس از فروش مطابق با استانداردهای اروپایی و قیمت گذاری بسیار رقابتی از جمله اهدافی بود که فلتن در این پروژه دنبال می کرد اما در نهایت با طولانی شده پروسه واگذاری بن رو به رنو که با پیچیدگی های سیاسی و اداری همراه بود و بازگشت تحریم های صنعت خودروسازی از سوی آمریکا، این پروژه به بایگانی سپرده شد و حالا نیز خبر از استعفای پاسکال فلتن به عنوان هدایت گر ارشد کشتی رنو در بازار ایران می رسد.

این درحالی است که چندی پیش کارلوس گون، مدیر اجرایی ارشد رنو نیسان در بیانیه ای از تصمیم خود برای عدم ترک بازار ایران خبر داده بود. اما آمریکا در طی روزهای گذشته به درخواست معافیت شرکت های اروپایی از تحریم ها جواب رد داده است.

گفتنی است شرکت رنو در ایران هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده و آن را تکذیب یا رد نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pars
    pars | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    حیف شد تنها ماشین اروپایی با کیفیت زیر 90 تومن رنو بود که احتمالا بخاطر تحریم دیگه نخواهد بود . تازه داشت سیمبل و داستر و ماشین های جدیدمیاورد خورد به تحریم

  • Shahinbarfi
    Shahinbarfi | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    داداش برو دست خدا از این جهنم فرار کن

مطالب پیشنهادی