ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

راه اندازی سامانه درخواست ارزی واردکنندگان نرم افزار توسط سازمان نظام صنفی

امروز در طی نشست خبری سازمان نظام صنفی، سخنگوی این سازمان «محمدرضا حدادی» ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های چند ماهه اخیر سازمان نصر نسبت به نگرانی این مجموعه از اوضاع ارز گفت و خبر داد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۴۰

امروز در طی نشست خبری سازمان نظام صنفی، سخنگوی این سازمان «محمدرضا حدادی» ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت‌های چند ماهه اخیر سازمان نصر نسبت به نگرانی این مجموعه از اوضاع ارز گفت و خبر داد که سازمان تا جایی که می‌تواند در این زمینه ورود می‌کند تا بتواند برخی مشکلات را حل و فصل کند. حدادی در پاسخ به دیجیاتو درباره اقدامات اخیر سازمان نظام صنفی به موضوع واردکنندگان نرم‌افزار و اعطای ارز دولتی به آنها اشاره کرد و جزییات بیشتری را در این باره گفت.

محمدرضا حدادی با استناد به ماده 5 بخشنامه شماره 15243/97 مورخ 25/01/1397 بانک مرکزی که تامین ارز بابت واردات خدمات تاکید کرد که مذاکراتی را با گمرک انجام داده‌اند تا بتوانند موضوع واردات لایسنس محصولات اورجینال نرم‌افزاری که در حقیقت کالای فیزیکی نیستند تا از دروازه‌های گمرکی کشور رد شوند را برعهده بگیرند:

«با توجه به پیگیری‌های انجام شده و موافق وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، و نیز برگزاری جلسات کارشناسی، سرانجام سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور موظف شد با ایجاد سازوکارهای لازم و نیز راه اندازی سامانه ثبت در خواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری، این مهم را انجام دهد.»

سامانه درخواست‌ ارزی نرم افزار

حدادی به دیجیاتو می‌گوید که بر اساس توافق به عمل آمده، راه اندازی سامانه فرآیند ثبت و تایید درخواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور واگذار شده و پورتالی برای انجام این امر اختصاص یافته تا واردکنندگان بتوانند درخواست خود را در آنجا ثبت کنند. «رضا کرمی» عضو هیات مدیره سازمان نصر در ادامه صحبت‌های او به دیجیاتو می‌گوید:

«تا کنون طبق آخرین آمار بیش از 270 قبت متقاضی داشتیم که از این تعداد درخواست، تعداد 30 پرونده عملی شده و به جریان افتاده تا کارهای آتی‌اش انجام شود. لازم به ذکر است که تمامی درخواست‌ها با توجه به میزان وارداتشان در کمیسیون‌ها و جلسات مختلف کارشناسی می‌شود و سپس موافقت با آنها صورت می‌گیرد.»

حدادی اصلی ترین اهداف راه اندازی این سامانه را ایجاد شفافیت در تخصیص ارز و تدوین سازو کار آن دانست و با اشاره به مشکلات سخت‌افزاری تاکید می‌کند که این مساله به وزارتخانه‌های مربوطه خود مرتبط است و می‌گوید از مشکلات این صنف هم آگاهی دارد ولی تاکنون نتوانسته‌اند اقدامی در این رابطه انجام دهند.

سامانه درخواست‌ ارزی نرم افزار

گفتنیست بر اساس گفته‌های مسئولان سازمان نصر، با توجه به شفافسازی‌های اخیر در زمینه تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان، این سامانه و فرآیند اجرایی آن به گونه ای طراحی شده که پس از تخصیص ارز، فرآیند مصرف و کاربرد آن نیز به طور شفاف و روشن قابل رصد و پایش خواهد بود.

در این نشست خبری همچنین از رتبه‌بندی شرکت‌های آی‌تی توسط سازمان نظام صنفی صحبت به میان آمد که به گفته مسئولان وقت پیش‌تر در دست شورای عالی انفورماتیک بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۲۷ تیر ۱۳۹۷

    یه سامانه دیگه برای دزدی از بیت المال

مطالب پیشنهادی