ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آئودی R8 در برابر دوکاتی پینگال V4 [تماشا کنید]

دوکاتی پینگال V4، اولین موتورسیکلت تولید انبوه 4 سیلندر تا بدین تاریخ به شمار می رود و قیمت آن از 21.195 دلار آغاز می شود. موتور این موتورسیکلت با حجم 1103 سی سی توانایی تولید ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

دوکاتی پینگال V4، اولین موتورسیکلت تولید انبوه 4 سیلندر تا بدین تاریخ به شمار می رود و قیمت آن از 21.195 دلار آغاز می شود. موتور این موتورسیکلت با حجم 1103 سی سی توانایی تولید 211 اسب بخار قدرت و 122 نیوتن متر گشتاور را دارد.

آئودی

برای مقایسه عملکرد، این موتورسیکلت در برابر آئودی R8 معمولی با حداکثر قدرت 540 اسب بخار و 540 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است.

اگر بخواهیم وزن این دو را با هم مقایسه کنیم، باید عنوان کرد که وزن دوکاتی در حدود 198 کیلوگرم با تمامی مایعات مورد نیاز آن است و وزن R8 به 1640 کیلوگرم در مدل اروپایی می رسد. با این اوصاف وزن آئودی حدودا 8 برابر بیشتر از دوکاتی است.

در این تست، گروه برگزار کننده به مقایسه پارامترهای مختلفی همچون رسیدن به سرعت 100، 160 و مسیر 402 متری یا همان ¼ مایل و مسیر نیم مایلی معادل 805 متر، می پردازد.

در آخر این ویدیو شاهد رسیدن دوکاتی به حداکثر سرعت 300 کیلومتر بر ساعت هستیم که بلافاصله سرعت سنج موتور خاموش می شود. این مسئله به توافقی که بین سازندگان موتورسیکلت برای محدود کردن حداکثر سرعت موتورهای خود است باز می گردد. به طور مثال سوزوکی و مدل هایابوسای آن به راحتی مرز 300 کیلومتر بر ساعت را رد می کند و این شرکت با توجه به این شرایط تصمیم گرفته است تا محدود کننده سرعت را برای این مدل خود در نظر بگیرد. دوکاتی اما سرعت سنج و صفحه نمایش موتورسیکلت تولیدی خود را به کلی خاموش می کند تا موتور سوار متوجه حرکت بسیار خطرناک خود شود.

در حال حاضر هر دو برند دوکاتی و آئودی زیر مجموعه گروه بزرگ فولکس واگن هستند. اما طبق خبرهایی که پیش از این منتشر شده ممکن است فولکس واگن بخش موتورسیکلت سازی و کشنده های سنگین خود را به فروش برساند. در واقع پس از تقلب زیست محیطی گروه فولکس واگن در خودروهای دیزلی، این شرکت با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم کرده و باید غرامت ها و جریمه های سنگینی را بابت این رسوایی بپردازد.

در ادامه از شما دعوت می کنیم درگ ریس بین این دو وسیله نقلیه را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۲۹ تیر ۱۳۹۷

    من با ماشین هم میترسم ۲۰۰ کیلومتر سرعت بگیرم! چطوری با موتور جرات میکنن ۳۰۰ تا برن!!!!

    • delta7
      delta7 | ۲۹ تیر ۱۳۹۷

      پیست مسابقه
      موتور حرفه ای
      و از همه مهمتر راننده حرفه ای

مطالب پیشنهادی