ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کیبورد مک بوک پرو ۲۰۱۸ تیم iFixit
تکنولوژی

آزمایش iFixit کارایی لایه گردگیر زیر کیبورد مک بوک پروهای جدید اپل را نشان می دهد

متخصصین تیم تعمیرات iFixit نخستین کسانی بودند که متوجه تعبیه یک لایه گردگیر اضافه در ساختار کیبورد مک بوک پروهای ۲۰۱۸ اپل شدند. حال این تیم با انجام یک تست به بررسی کارایی این لایه جدید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

متخصصین تیم تعمیرات iFixit نخستین کسانی بودند که متوجه تعبیه یک لایه گردگیر اضافه در ساختار کیبورد مک بوک پروهای ۲۰۱۸ اپل شدند. حال این تیم با انجام یک تست به بررسی کارایی این لایه جدید پرداخته اند.

برای این منظور تیم iFixit در هنگام کار با کیبورد لپ تاپ های جدید اپل نوعی پودر را نیز به صورت کنترل شده روی دکمه ها ریختند تا مشخص شود لایه جدید تنها توانایی کاهش صدای دکمه ها در هنگام فشره شدن را خواهند داشت، یا می توانند جلوی ورود گرد و غبار آسیب رسان به مکانیزم حساس دکمه ها را نیز بگیرد.

اگر به تصویر زیر نگاه کنید به خوبی متوجه می شوید که این لایه مخصوص واقعاً توانایی دور کردن ذرات پودر از مکانیزم دکمه ها در مرکز آنها را دارد. تجمع ذرات در شکاف حاشیه هر دکمه به خوبی قابل مشاهده است.

کیبورد مک بوک پرو ۲۰۱۸ تیم iFixit

البته متخصصین iFixit تاکید دارند که سیستم کیبورد جدید مک بوک پروهای تازه وارد همچنان در مقابل ذراتی با دانه بندی بسیار ریز آسیب پذیر است و می بایست به کمک روش های معمول از دکمه های لپ تاپ ۶ هزار دلاری خود مراقبت کنید.

دلیل کارایی مناسب لایه مذکور علاوه بر جنس سیلیکونی چسبنده آن، به طراحی یکپارچه اش مربوط می شود که جز شکاف هایی مختصر برای اتصال دکمه ها، منفذ دیگری را برای ورود گرد و غبار باقی نمی گذارد.

کالبدشکافی مک بوک پروهای جدید همچنین نشان می دهد که ضخامت کلیدها نسبت به گذشته کاهش یافته، این خود کمک می کند که باز کردن و تمیز کردن کیبورد لپ تاپ های جدید اپل از گذشته آسان تر و کم خطرتر باشد. اگر به یاد داشته باشید خارج کردن دکمه های مثل اسپیس از جای خود در نسخه های قبلی بسیار پرخطر و گاهاً غیر ممکن بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی