ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت؛ عملکرد قدرتمند سرفس، ایکس باکس و آژور ادامه دارد

مایکروسافت اخیراً گزارش خود از سه ماهه چهارم سال مالی 2018 یا سه ماهه دوم سال تقویمی 2018 را منتشر کرده و خبر از کسب درآمد 30.1 میلیارد دلاری و سود عملیاتی 8.9 میلیارد دلاری ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۵

مایکروسافت اخیراً گزارش خود از سه ماهه چهارم سال مالی 2018 یا سه ماهه دوم سال تقویمی 2018 را منتشر کرده و خبر از کسب درآمد 30.1 میلیارد دلاری و سود عملیاتی 8.9 میلیارد دلاری داده است. درآمد مایکروسافت در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته با رشد 17 درصدی همراه بوده و سود عملیاتی هم 35 درصد بیشتر از قبل است. آفیس و سرویس های ابری کماکان نقشی به سزا در رشد کمپانی ایفا می کنند، اما واحدهای ایکس باکس و سرفس نیز تاثیر شگرفی در درآمد سه ماهه اخیر داشته اند.

درآمد حاصل از واحد سرفس با رشد 25 درصدی نسبت به سال گذشته به 1.1 میلیارد دلار در سه ماهه دوم امسال رسید. رسیدن به این درآمد از آن جهت اهمیت دارد که سرفس حالا توانسته سال مالی 2018 را به عنوان یک تجارت میلیارد دلاری به پایان برساند. گفتنی است مایکروسافت اخیراً از سرفس گو رونمایی کرد، اما این تبلت 10 اینچی هنوز روانه بازار نشده و مایکروسافت بدون فروش این سخت افزار جدید به اهداف خود دست یافته است.

تجارت گیمینگ مایکروسافت هم رشد خوبی را تجربه کرده است. درآمد گیمینگ در این سه ماهه 29 درصد افزایش یافت و نرم افزارها و سرویس های ایکس باکس هم 36 درصد درآمد بیشتری را روانه جیب ردموندی ها کردند. مایکروسافت طبق روال چند سال اخیر تمایلی به ارائه آمار فروش سخت افزار ایکس باکس نشان نمی دهد و بنابراین مشخص نیست چه مقدار از درآمد این تجارت، به کنسول های خانگی مایکروسافت تعلق دارند.

گزارش مالی مایکروسافت

از طرف دیگر تعداد کاربران فعال ایکس باکس لایو حالا به 57 میلیون نفر رسیده که روی چهار پلتفرم ایکس باکس وان، ویندوز 10، اندروید و iOS مشغول هستند. ناگفته نماند که مایکروسافت طی نمایشگاه گیمزکام ماه آتی، از باندل های جدید ایکس باکس نیز رونمایی خواهد کرد.

برای نخستین بار در شش سال اخیر، فروش کامپیوترهای شخصی با رشد همراه بوده و درآمد ناشی از سیستم عامل ویندوز نیز بر این موضوع صحه می گذارد. درآمد Windows OEM Pro نسبت به سال پیش رشد 14 درصدی داشته اما درآمد ناشی از فروش لایسنس ورژن های غیرحرفه ای Windows OEM کاهشی 3 درصدی را برای مایکروسافت رقم زده است. مشخصاً رشد درآمد ویندوز، تا حد زیادی به آن دسته از مصرف کنندگان و مشتریان سازمانی وابسته است که بابت پی سی های گران قیمت هزینه می کنند و نه مشتریانی که به دنال محصولات اقتصادی هستند.

با گذشت هر سه ماهه مشخص می شود که خرید لینکداین برخلاف آنچه بسیاری تصور می کردند اشتباه نبوده و قمار 26 میلیارد دلاری مایکروسافت روی این شبکه اجتماعی، نتایج مثبتی به همراه دارد. لینکداین در سه ماهه اخیر با رشد 37 درصدی، به درآمد 1.4 میلیارد دلاری دست پیدا کرد.

همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، آفیس هنوز هم یکی از قدرتمندترین تجارت های مایکروسافت است. آفیس 365 حالا 31.4 میلیون مشترک دارد و به تبع آن، درآمد سرویس های ابری و آفیس مصرف کنندگان تا 8 درصد افزایش یافته است. در بخش سازمانی نیز درآمد سرویس های ابری و آفیس با رشد 10 درصدی همراه بوده است.

در نهایت نیز نوبت به محصولات سرور و ابری مایکروسافت می رسد که در کنار رشد 89 درصدی آژور، به افزایش 26 درصدی درآمد دست یافته اند. مایکروسافت کماکان به انتقال تجارت های خود روی پلتفرم آزور علاقه مند است و اخیراً اعلام کرد که در قراردادی 5 ساله با فروشگاه های زنجیره ای والمارت، مایکروسافت 365 و سرویس های ابری آژور را در اختیار این غول خرده فروشی قرار می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی