ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای بازی God of War قسمت هفتم-آخر: استراتژی های پیشنهادی برای باس ها

نسخه جدید بازی گاد آف وار نه تنها قدم جدیدی در این سری بازی بسیار محبوب بلکه پله ای رو به بالا در استانداردهای ساخت بازی بود. نسخه جدید بازی تغییرات گسترده ای را نسبت ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

نسخه جدید بازی گاد آف وار نه تنها قدم جدیدی در این سری بازی بسیار محبوب بلکه پله ای رو به بالا در استانداردهای ساخت بازی بود. نسخه جدید بازی تغییرات گسترده ای را نسبت به نسخه های قبل ایجاد کرده است. همه چیز، از ساده ترین نکات ظاهری بازی گرفته تا شیوه لوت کردن و درگیری تغییر کرده و بازی با داستانی بسیار جذاب، ملموس و هیجان انگیز و با پیشروی در قالب یک پلان ثابت شما را بیشتر از همیشه به شخصیت کریتوس نزدیک می کند.

علاوه بر آن، تغییرات دیگری هم در طریقه پیشروی و پیشرفت در بازی ایجاد شده. بنابراین لازم است برای آشنایی بهتر با محیط بازی و پیشرفت سریع تر با چند نکته از قبل آشنا باشید. در این مجموعه مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره چیزهای جدید در بازی برای شما فراهم کنیم و در هر قسمت به یک موضوع خاص خواهیم پرداخت. قسمت های مختلف این مجموعه مقاله به شرح زیر خواهند بود:

 

باس ها

اکثر باس ها در بازی گاد آف وار  در آغاز بسیار سخت به نظر می رسند ولی با صرف مدت کوتاهی روی تحلیل کردن الگوی حمله کردن و قرار دادن خود در موقعیت مناسب می توانید آنها را به راحتی شکست دهید. با این حال چند عدد از باس ها هنوز هم بسیار قوی هستند و کشتن آنها بدون آمادگی بسیار مشکل است. به این ترتیب در ادامه برخی از سخت ترین باس ها بازی و شیوه مناسب درگیری با آنها را ذکر خواهیم کرد.

 

Hraezlyr (اژدهای برقی)

اولین چیزی که در رویارویی با این باس باید به آن توجه کنید یکی از حملات قوی او است که کمی در آن اژدها کمی خود را بالا می کشد و یک موج برقی زرد رنگ روی زمین ایجاد می کند. این حمله را می توان با استفاده از سپر محافظ دفع کرد.

از طرف دیگر بازیکنان نمی توانند حملات Hraezlyr با پنجه های خود را دفع کنند ولی این حملات به اندازه موج برقی خطرناک نیستند. به خاطر داشته باشید که برای این باس از یک طلسم افزایش جان استفاده کنید چون خشم اسپارتان برای شکست دادن این باس کمکی به شما نمی کند. همچنین دقت کنید که در فاز آخر درگیری Hraezlyr دو موج برقی پی در پی ایجاد می کند و اگر شما در دفع موج اول اشتباه کنید کریتوس گیج می شود و موج دوم هم به او اصابت می کند.

برای شکست دادن این اژدها باید صبر کنید که برق های ایجاد شده توسط Hraezlyr روی زمین به حرکت درآمده و به کریستال ها برخورد کنند. سپس با برداشتن کریستال ها و پرتاب آنها به سمت اژدها می توانید به او صدمه زیادی وارد کنید.

بعد از جنگ سیندری به شما این قابلیت را می دهد که یکی از دندان های اژدها را بکنید. با این کار پیکان های برقی برای آترئوس آزاد می شود که در جلو رفتن در بازی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

 

Bridge Keeper (باس هلهایم)

Bridge Keeper شاید در آغاز کمی قوی به نظر بیاید، حملات سنگین او و قابلیت جابجا شدن ممکن است به نظر دردسری بزرگ برای بازیکن باشد. اما در واقع این باس هم مثل بقیه ترول ها نقطه ضعف مشخصی دارد و آن هم زمان طولانی آماده شدن برای حملات جدید است. بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که منتظر حمله او بمانید و بعد از حمله ائ با استفاده از خنجرهای آشوب به او حمله کنید.

در مکان درگیری با این باس کوزه های زیادی وجود دارد که در صورت نیاز می توانید آنها را شکسته و جان خود را پر کنید. این باس 8 نوع حمله متفاوت دارد که همه شامل استفاده از سلاح خود (که شبیه یک ستون است) یا تولید گوی های آبی کوچک می شود.

برای شکست دادن Bridge Keeper باید تمامی حمله های او را بشناسید تا بتوانید به موقع به آنها واکنش دهید. سلسله اکثر حملات این باس به این صورت می باشد: حمله با گرز، تلپورت، حمله با گرز، تلپورت، حمله باگرز، تلپورت د و در نهایت کوبیدن گرز به زمین. بعد از اینکه باس گرز را به زمین کوبید شما به مدت کوتاهی می توانید به او حمله کنید. این بهترین راه برای صدمه زدن به این باس است.

مشکل دیگر این است که با هر حمله Bridge Keeper یک گوی آبی رنگ ایجاد می شود که به آهستگی به شما حمله می کند و در صورت برخورد مقدار زیادی از جان شما را کم می کند. بنابراین شما باید در کنار حملات خود باس به این گوی ها هم توجه کنید. بهترین راه برای پیشگیری از برخورد با این گوی ها این است که مسیر جاخالی دادن (Dodge) را به صورت مرتب تغییر دهید.

اگر جان شما کم شد کمی دورتر از خود باس کوزه هایی هست که در آن Healthstone وجود دارد و می توانید با آنها جان خود را پر کنید. تنها مشکل این است که اگر از Bridge Keeper فاصله بگیرید او به سمت شما یخ پرتاب می کند. بنابراین سعی کنید زیاد از این باس دور نشوید.

 

Baldur (بالدور)

درگیری نهایی کریتوس با بالدور پیچیده ترین باس فایت درون بازی است چون مراحل زیادی دارد و در کنار آن فریا هم در این جنگ دخالت کرده و کار را برای شما سخت تر می کند. از طرف دیگر، بالدور نسبت به باس های دیگر بسیار چابک تر است و می تواند در زمان حمله شما جاخالی بدهد.

بالدور 5 حمله اصلی دارد. حمله اصلی او به این صورت است که او به صورت زیگزاگی به سمت شما نزدیک می شود و به شما حمله می کند. این و تمام حملات بالدور از نزدیک را می توان با استفاده از سپر دفع کرد و تا زمانی که به اینجای کار رسیده باشید باید توانایی ضدحمله را از بخش مهارت ها به دست آورده باشید.

بالدور همچنین می تواند از فاصله دور اشیای مختلفی به سمت شما پرتاب کند. او در حالت Ice Baldur (بالدور یخی) به شما یخ و در حالت Fire Baldur (بالدور آتشی) مواد مذاب به سمت شما پرتاب می کند. این حمله هم قابل دفع است و حتی اگر مهارت های مربوط به دفع اشیای پرتابی را داشته باشید می توانید اینها را به سمت خود Baldur برگردانید.

بالدور هر از چند گاهی مشت خود را به زمین می کوبد که یک موج رو به جلو ایجاد می کند. این حمله قابل دفع نیست و شما باید از مسیر آن جاخالی دهید.

بالدور روی زمین زانو می زند و ناگهان بلند می شود که باعث می شود شما از حالت تهاجمی خارج شوید و صدمه بخورید.

در حالت بالدور آتشین، بالدور به هوا می پرد و نقطه فرود آمدن او با مواد مذاب مشخص می شود. در صورت قرار گرفتن در نقطه فرود آمدن بالدور با استفاده از قدرت های آتشین به شما صدمه زیادی می زند.

مرحله اول: مرحله اول کوتاه است و به سرعت تمام می شود. بالدور مانند گذشته دوست دارد که دشمنان خود را تحقیر کند و به سخره بگیرد. ولی پس از اولین سری حملات ایجاد شده به سمت او و صدمه خوردن او درگیری را آغاز می کند. در طول این مرحله او اکثرا از حمله زیگزاگی خود استفاده می کند، بنابراین شما می توانید اکثر حملات او را دفع کنید. برای مرحله اول بهتر است که از خنجرهای آشوب استفاده کنید و در کنار دفع حملات مرتبا به آترئوس دستور بدهید که به سمت بالدور تیراندازی کند.

بعد از مدتی فریا شما و بالدور را با ایجاد ریشه هایی در زمین گیر می اندازد و شما باید با فشار دادن دایره خود را از بند این ریشه ها رها کنید. بعد از این در یک صحنه دیگر بالدور مشتی به سینه آترئوس می زند. در اینجا مشخص می شود تیر دارواش (Mistletoe Arrow) که برای تعمیر تیرکش (جای پیکان ها) آترئوس از آن استفاده کرد نقطه ضعف اصلی بالدور است. این باعث می شود که طلسم روی او بشکند و بتواند درد و صدمه را احساس کند. البته خود او از اینکه می تواند همه چیز را احساس کند خوشحال است.

مرحله دوم: در این مرحله فریا کنترل جسد تامور (Thamur یکی از غول های در بازی است) را در اختیار گرفته و از او برای ایجاد وقفه در درگیری میان شما و بالدور استفاده می کند. در مرحله دوم شما باید جان بالدور را به نصف برسانید. در این مرحله بالدور حمله های خود را با قدرت یخی ترکیب می کند و می تواند از فاصله دور به سمت شما یخ پرتاب کند. در این مرحله هم مانند مرحله اول بهترین انتخاب دفع حملات او از نزدیک و ضدحمله است. از آنجایی که بالدور در این مرحله از قدرت یخی استفاده می کند اینجا هم بهتر است از خنجرها استفاده کنید.

در پایان مرحله دوم فریا دستان تامور را میان شما و بالدور می اندازد و شما باید دست او را بلند کنید.

مرحله سوم: این مرحله مختص به بالدور آتشین است. در این مرحله شما باید برای مقابله با قدرت آتشین بالدور از تبر لویاتان استفاده کنید. فریا در این مرحله از موجودات مختلف کمک می گیرد تا در درگیری میان شما وقفه ایجاد کند.

حملات بالدور در این مرحله تغییر می کنند. او به سمت شما خیز برمی دارد و محل فرود آمدن او با نشانه های از مواد مذاب روی زمین مشخص می شود و شما باید از مسیر پرش او دوری کنید. بعد از فرود آمدن بالدور روی زمین مدتی طول می کشد که او دوباره برای حمله آماده شود و در این زمان شما می توانید به او حمله کنید.

حمله دیگر او ایجاد موجی آتشین است که در خطی مستقیم به سوی شما حرکت می کند و شما باید از مسیر آن دوری کنید. غیر از این بالدور همچنان از فاصله نزدیک به شما حمله می کند و تمام حملات او را می توان با استفاده از سپر دفع کرد. مرحله سوم با یک صحنه درگیری بسیار زیبا در میان زمین و هوا تمام می شود.

مرحله چهارم: در صحنه پایانی بخش سوم درگیری کریتوس برای رهایی از چنگ بالدور از توانایی خشم اسپارتان استفاده می کند و این توانایی در شروع مرحله چهارم هنوز هم فعال است. بنابراین از این توانایی استفاده کنید و از همان آغاز به سمت بالدور حمله ور شوید. بعد از این باید برای بار آخر در برابر بالدور بایستید. در مرحله آخر بالدور میان حالت یخی و آتشین تغییر وضعیت می دهد و از حمله های مختص به هر دو حالت استفاده می کند. بنابراین شما هم باید سلاح خود را بر همین اساس تغییر دهید. این مرحله هم با رسیدن جان بالدور به کمترین میزان و یک کات سین دیگر به پایان می رسد.

 

Magni & Modi (مگنی و مودی)

مگنی و مودی پسران تور هستند و وظیفه آنها دستگیر کردن و شکست دادن شم است. مگنی پسر بزرگتر است و شمشیری بزرگ دارد و مودی از یک گرز و سپر استفاده می کند. کلید پیروزی برای شکست دادن این دو نفر این است که اول روی مگنی تمرکز کنید. او سپر و قابلیت دفع کردن حملات ندارد و از سمت دیگر حملات او سنگین تر هستند. بعد از اینکه مگنی را شکست دادید او روی زمین زانو می زند و بعد از آن مودی تنها باقی می ماند.

این باس فایت هم مانند درگیری با بالدور چند مرحله دارد. در مرحله اول همانطور که گفتیم بهتر است دائما روی مگنی تمرکز کنید. چون درگیری با مودی با توجه به قابلیت دفع حملات و صدمه زیادی مودی بسیار سخت است. بعد از اینکه مقدار مشخصی از جان مگنی را کم کردید او زانو می زند و شما می توانید به مودی حمله کنید.

در مرحله دوم دو برادر با یک حمله ترکیبی طوفانی شدید ایجاد می کنند که دید شما و آترئوس را محدود می کند. در این مرحله شما و آترئوس به یکدیگر پشت می کنید و منتظر حمله دو برادر می مانید و توانایی حمله ندارید. بعد از چند بار دفع حملات طوفان آرام می شود و شما دوباره می توانید به آنها حمله کنید.

بعد از طوفان اول دو برادر می توانند از دور صاعقه هایی به سمت شما روانه کنند و به همین دلیل فاصله گرفتن از آنها انتخاب خوبی نیست. اما همانند مرحله اول بهتر است باز هم اول مگنی را شکست دهید و بعد به سراغ مودی بروید. در این مرحله مودی یک حمله برقی دارد که مثل یک بمب منفجر می شود و غیر قابل دفع است. بنابراین باید از آن دوری کنید. بعد از این دو برادر یک طوفان دیگر ایجاد می کنند و از محدوده دید پایین شما برای حمله استفاده می کنند.

پس از تمام شدن طوفان و شروع مرحله پنجم مگنی برای مدت کوتاهی فقط از حملات دوربرد استفاده می کند و به شما صاعقه پرتاب می کند. حمله کردن در این مدت کوتاه کمی خطرناک است، بنابراین بهتر است در این بخش شما فقط در مقابل صاعقه ها جاخالی دهید و منتظر بمانید تا مگنی به حالت عادی بازگردد. نقطه ضعف مگنی این است که او اصلا اهمیتی به دفاع در برابر حملات نمی دهد و به همین دلیل زودتر از برادر خود شکست می خورد.

بعد از شکست دادن دو برادر در مرحله پنجم شما در یک کات سین مگنی را به قتل می رسانید و مودی پا به فرار می گذارد.

Svartaljofurr (سْوارتالجوفور)

می توان گفت Svartaljofurr (از این به بعد سوارتال) یا پادشاه Dark Elfها سخت ترین باس در طول داستان بازی است. در طول کل این باس فایت اکثر حملات قابل دفع نیستند. در این درگیری شما بیشتر باید روی زمان بندی های خود و جاخالی دادن حملات سوارتال حساب کنید. در نتیجه آشنایی با انیمیشن حملات سوارتال بسیار مهم است.

سوارتال حملات مختلفی دارد. یکی از این حملات این است که او در هوا پرواز می کند و با گرز خود دو اشعه به سمت شما شلیک می کند. یکی از حملات دیگر او این است که به هوا می پرد و گرز خود را به شدت به زمین می کوبد. سوارتال بعد از این حمله مدت کوتاهی بدون دفاع می ماند و شما می توانید در این مدت به او حمله کنید. همچنین در طول این باس فایت شما با پرتاب تبر نمی توانید به سوارتال دمه بزنید چون او به سادگی این حمله را دفع می کند.

بهترین نکته برای شکست دادن سوارتال این است که به او اجازه دهید که حمله های خود را به صورت کامل اجرا کند و با جاخالی دادن از فواصل کوتاه میان حملات او برای حمله کردن استفاده کنید.

 

Sigrun (ملکه والکیری)

شما در طول داستان مجبور نیستید با سیگرون درگیر شوید. ولی اگر دوست دارید سخت ترین چالشی که بازی می تواند به شما ارائه دهد را تجربه کنید و از طرف دیگر دوست دارید یک دست زره زیبا بگیرید باید بعد از شکست دادن تمام والکیری ها سراغ ملکه سیگرون بروید.

برای درگیری با سیگرون بهتر است از قبل کمی آماده سازی کنید. اولا به فروشگاه براک یا سیندری بروید و یک سنگ احیا (Resurrection Stone) بخرید. با استافده از این سنگ اگر در طول درگیری جان شما تمام شود آترئوس می تواند شما را دوباره زنده کند. بهترین انتخاب برای این درگیری Bereserker's Resurrection Stone با قیمت 10,000 هک سیلور است که بعد از احیا شدن نوار خشم اسپارتان کریتوس را پر می کند و این به شما در درگیری کمک زیادی خواهد کرد. همچنین باید نوار خشم اسپارتان خود را به حداکثر میزان خود برسانید.

حملات و حرکات سیگرون به شرح زیر می باشند:

  • Slide Dash: سیگرون فاصله زیادی به سمت چپ یا راست حرکت می کند و سپس بال خود را مثل یک شمشیر بالا گرفته و با سرعت به سمت شما حرکت می کند.

  • Rising Flash: سیگرون به آرامی به بالا پرواز می کند و نوری کور کننده ایجاد می کند که می تواند مانع دید کریتوس شود. این حمله را می توان با تیرهای آترئوس لغو کرد.
  • Rising Swoop: سیگرون به آرامی به سمت بالا پرواز می کند و پس از مدتی به سمت کریتوس خیر برمی دارد. البته شما می توانید این حمله را درثانیه آخر قبل از برخورد دفع کنید ولی بهتر است که با استفاده از کمان آترئوس حمله او را لغو کنید.
  • Rising Disc: سیگرون به آرامی به سمت بالا پرواز می کند و پس از مدتی یک دیسک طلایی به سمت کریتوس پرتاب می کند. کریتوس می تواند در برابر این حمله جاخالی دهد ولی باز هم با کمک آترئوس می توان این حمله را لغو کرد.
  • Rising Swarm: سیگرون به آرامی به سمت بالا پرواز می کند و بعد از مدتی تکه هایی آهنی به سمت کریتوس شلیک می کند. جاخالی دادن در برابر این حمله بسیار مشکل است بنابراین بهتر است با کمک آترئوس به آسانی این حمله را لغو کرد.
  • Airborne Dash: سیگرون به آرامی به سمت بالا پرواز می کند و بعد از یک نور قرمز به سمت کریتوس حمله ور می شود. سیگرون معمولا این کار را سه بار به صورت پیاپی انجام می دهد و شما نمی توانید این حمله را لغو کنید. بنابراین باید در هنگام حمله با غلت زدن به سمت چپ و راست از مسیر حمله دور شوید و در پایان حمله سوم به سیگرون حمله کنید.

  • Quick Dive: سیگرون سریعا به بالا پرواز می کند و فورا پس از آن به کریتوس حمله می کند. این خطرناک ترین حمله سیگرون است و جاخالی دادن در برابر آن هم مشکل است. شما باید با دقت حرکات سیگرون را زیر نظر بگیرید و به محض اینکه او پرواز کرد و از نقطه دید شما خارج شد به یک سمت غلت بزنید. در این صورت سیگرون در هنگام پایین آمدن به شما حمله نخواهد کرد. سیگرون معمولا سه بار به صورت پیاپی این حمله را اجرا می کند.

  • Shield Wing: سیگرون بال های آهنی خود را در برابر بدن و صورتش می گیرد و به این ترتیب تمامی حملات کریتوس را دفع می کند. اگر کریتوس در این حالت دو ضربه به بال های او بزند، سیگرون کریتوس را به عقب پرتاب می کند و صدمه زیادی به او می زند. از طرف دیگر اگر کریتوس بیشتر از چند ثانیه او را به حال خود بگذارد، سیگرون باز هم کریتوس را به عقب پرتاب می کند. برای شکستن این حالت شما باید به او نزدیک شوید و دو بار دکمه L1 را فشار دهید تا کریتوس با سپر خود به او ضربه بزند.

  • Spinning Death: سیگرون بال های خود را باز می کند و به سرعت در هوا می چرخد که از فاصله نزدیک به شما صدمه می زند و از فاصله دور تکه هایی فلزی به سمت شما پرتاب می کند

باس

  • Blinding Strike: سیگرون به هوا پرواز می کند و سلاح خود را به سمت بالا می گیرد و به سرعت به سمت زمین می آید. اگر سیگرون این حمله را آغاز کرد سریعا بین خودتان و او فاصله ایجاد کنید تا از تاثیر حمله (محدود شدن دید کریتوس) پیشگیری کنید.
  • Icy Storm: سیگرون قندیل هایی یخی به سمت کریتوس پرتاب می کند و در پایان یک قندیل بسیار بزرگ تر ایجاد می کند که نمی توان آن را با سپر دفع کرد و باعث می شود شما یخ بزنید. شما می توانید قندیل های اول را با سپر دفع کنید و در برابر قندیل آخر جاخالی دهید.

باس

  • Shock Wave: سیگرون داس خود را در هوا تکان می دهد و موجی زرد رنگ به سمت کریتوس می فرستد که در صورت برخورد صدمه زیادی به کریتوس می زند. شما باید با غلت زدن از محدوده این موج خارج شوید.
  • Hellfire: توپ هایی آتشین از آسمان در مقابل سیگرون فرود می آیند. سیگرون در ادامه حملات Wing Shrapnel یا Slide Dash را اجرا می کند.

  • Wing Shrapnel: سیگرون بال های خود را به سرعت تکان می دهد و تکه های فلزی کوچکی به سمت کریتوس پرتاب می کند.

همانطور که توضیح دادیم سیگرون در هر حمله خود مجموعه متفاوتی از این توانایی ها را اجرا می کند و در پایان همه آنها مدت کوتاهی مکث می کند و این بهترین زمان برای حمله است. حملات ترکیبی (کمبو) متداول سیگرون به شرح زیر است:

  • Quick Dive > Quick Dive > Quick Dive
  • Quick Dive > Slide Dash
  • Blade Wing > Shield Wing
  • Blade Wing > Wing Shrapnel
  • Blade Wing > Spinning Death
  • Shock Wave > Rising Swoop
  • Spinning Death > Quick Dive
  • Spinning Death > Blade Wing
  • Spinning Death > Airborne Dive
  • Wing Shrapnel > Slide Dash
  • Hellfire > Slide Dash
  • Hellfire > Bladed Slide Dash
  • Hellfire > Wing Shrapnel

در زمان حمله به سیگرون یکی از چالش های اصلی دوربین بازی است. سیگرون به سرعت و در مقیاس های وسیع حرکت می کند و این باعث می شود شما گاهی اوقات نتوانید به موقع او را پیدا کنید. بنابراین سعی کنید همیشه با کنترل دوربین و حرکت کریتوس او را در مرکز صفحه نگه دارید.

همچنین حالت خشم اسپارتان را برای لحظاتی که چند ثانیه با مرگ فاصله دارید ذخیره کنید تا بتوانید با استفاده از آن جان خود را هم پر کنید. پیکان های آترئوس هم مدیریت کنید تا بتوانید حملات سری Rising سیگرون را مهار کنید.

سخت ترین باس های بازی برای شما کدام بودند؟ در قسمت نظرات تجربیات خود با باس های مختلف و پیشنهادهای خودتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • paul.palji
    paul.palji | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    سلام
    وقت بخیر
    ممکنه راهنمایی کنید که واکری هفتم رو چجوری پیدا کنم

  • Farshid Salehi
    Farshid Salehi | ۱۸ آبان ۱۳۹۷

    من که به آخری نرسیدم فعلا.ولی سوارتال 2 ساعت دقیق زمان برد تا بتونم بکشمش.سخت ترین باس عمرم بود توو بازیها

    • Kirito
      Kirito | ۴ بهمن ۱۳۹۷

      آره لامصب خیلی رو مخ بود مخصوصا اون اخرش که یه حمله میکنه که نه میشه دفاع کرد نا متوقفش کرد نه تقریبا جاخالی داد

مطالب پیشنهادی