ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسکنر CT
تکنولوژی

نصب تجهیزات سی تی اسکن برای بررسی بار مسافران در فرودگاه های آمریکا

«امریکن ایرلاینز» از همکاری با «اداره امنیت حمل و نقل آمریکا» (TSA) برای نصب نسل جدیدی از ماشین های اسکن در فرودگاه بین المللی نیویورک خبر داده است. این ماشین جدید با بهره گیری از فناوری مشابه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

«امریکن ایرلاینز» از همکاری با «اداره امنیت حمل و نقل آمریکا» (TSA) برای نصب نسل جدیدی از ماشین های اسکن در فرودگاه بین المللی نیویورک خبر داده است.

این ماشین جدید با بهره گیری از فناوری مشابه با اسکنر های CT، تصویری سه بعدی از محتوای کیف را ترسیم می کند. ماموران اداره حمل و نقل با استفاده از این دستگاه ها در گیت های ورودی تصویر محتوای کیف را ۳۶۰ درجه چرخانده و محتوای آن را از هر نظر بررسی می کنند. امریکن ایرلاینز معتقد است که این روش احتمال کشف مواد انفجاری و دیگر آیتم های خطرناک را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

مسئولان TSA قبلا کارایی بالای این تکنولوژی را در بزرگترین فرودگاه ایالت آریزونا به نام «فرودگاه بین‌المللی فینیکس اسکای هاربر» با موفقیت آزمایش کرده اند.اسکنر CT

این ابزار برای مسافران هم آسایش بیشتری را به ارمغان می آورد چرا که دیگر نیازی به خارج کردن ژل، مایعات، اسپری و لپ تاپ از کیف وجود ندارد. «دیوید پکاسک»، مدیر TSA معتقد است که به لطف فناوری های جدید تا پنج سال دیگر مسافران دیگر به خارج کردن هیچ وسیله ای از کیف و چمدان نیازی نخواهند نداشت.

علاوه بر این حساسیت اسکنر CT جدید آنقدر بالا است که وسایل را با سرعت بیشتری نسبت به سیستم های اشعه ایکس معمولی بررسی می کند. پکاسک در این باره می گوید:

این سیستم قابلیت شناسایی محدوده گسترده تری از مواد انفجاری حتی مواد با وزن کم را دارد که در نهایت به بررسی دقیق تر در زمان کمتر منجر خواهد شد.

اداره امنیت حمل و نقل آمریکا تا پایان سال جاری ۱۵ اسکنر CT جدید را نصب کرده و در سال آتی نیز ۲۴۰ دستگاه دیگر را با قیمت ۳۰۰ هزار دلار به این مجموعه اضافه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳ مرداد ۱۳۹۷

    خیلی هم عالی

مطالب پیشنهادی