ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی آمازون؛ رکوردشکنی در سود و گامی دیگر به سمت ارزش بازار 1 تریلیون دلاری

آمازون امروز گزارش مالی خود را از سه ماهه دوم سال 2018 منتشر کرد و خبر از کسب سودی فراتر از پیش بینی تحلیلگران وال استریت داد که بخش عمده ای از آن مدیون درآمد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

آمازون امروز گزارش مالی خود را از سه ماهه دوم سال 2018 منتشر کرد و خبر از کسب سودی فراتر از پیش بینی تحلیلگران وال استریت داد که بخش عمده ای از آن مدیون درآمد عملیات های آمریکای شمالی، تجارت شدیداً سودده پردازش ابری و رشد چشمگیر واحد تبلیغات است. آمازون در گزارش خود خبر از درآمد 5.07 دلاری به ازای هر سهم داده که تا دو برابر از پیش بینی 2.50 دلاری تحلیلگران بیشتر است.

این درآمد به معنای سود 2.5 میلیارد دلاری طی سه ماهه اخیر است که بیشترین میزان سود در تاریخ آمازون به شمار رفته و تا 1200 درصد از همین برهه زمانی طی سال 2017 بیشتر است؛ برهه ای که آمازون در آن تنها 197 میلیون دلار سود کرده بود. این سومین سه ماهه پی در پی است که آمازون به سود بالاتر از 1 میلیارد دلار رسیده و نخستین باری است که این رقم از مرز 2 میلیارد دلار عبور کرده. تجارت تبلیغات آمازون که با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است، تاثیر شایانی در کسب این سود داشته و به تنهایی، درآمدی 2 میلیارد دلاری روانه جیب آمازون کرده است.

آمازون

علی رغم سودهی عجیب و غریب، آمازون از نظر درآمد نتوانست انتظارات را برآورده کند و به جای رقم پیش بینی شده 53.41 میلیارد دلار، به درآمد 52.9 میلیارد دلاری دست یافت. با این همه سرویس های وب آمازون با سرعتی سرسام آور رشد می کند و به درآمد 6 میلیارد دلاری، در قیاس با درآمد 4.1 میلیارد دلاری سه ماهه دوم سال پیش رسیده است که نرخ رشد 50 درصدی را به نمایش می گذارد.

طی سه ماهه اخیر، آمازون نسل بعدی Fire TV را روانه بازار کرد. واحد سخت افزار آمازون به صورت معمول ضعیف ترین عملکرد را از خود به جای می گذارد اما این کمپانی توانست طی سه ماهه اخیر، هزینه بیشتری صرف سخت افزارهای خود کند و البته سخت افزارهای بیشتری نیز به فروش برساند. در همین راستا، ضرر مالی این واحد از آمازون به 494 میلیون دلار کاهش یافت که حدوداً 200 میلیون دلار از زیان 724 میلیون دلاری سال گذشته کمتر است.

این کمپانی در نهایت افزوده که فروش Prime Day هفته گذشته، بزرگ ترین فروش روزانه آمازون را رقم زده و بیش از 100 میلیون محصول در این روز به فروش رفته است؛ حتی با اینکه درست هنگام آغاز این رویداد، وب سایت آمازون از دسترس خارج شد. البته باید افزود که درآمد حاصل از Prime Day در گزارش مالی سه ماهه دوم اعمال نشده و در عوض به عنوان بخشی از گزارش مالی سه ماهه سوم به حساب خواهد آمد. در حالی که این خبر نوشته می شود، سهام آمازون با رشد 4.4 درصدی مواجه شده و ارزش بازار آن فاصله چندانی با مرز 1 تریلیون دلار ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Moslem Safavi
    Moslem Safavi | ۵ مرداد ۱۳۹۷

    امیدوارم قبل از اپل یک تریلیون دلاری شه . دوستان وقت کردین سخنان مدیرعاملش رو مطالعه کنید. خیلی آموزنده اس

مطالب پیشنهادی