ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

برجسته ترین هکر بازی های پی سی دستگیر شد

کمپانی سازنده قفل ضد هک Denuvo با شکایت از برجسته ترین هکر بازی های پی سی در ماه های اخیر، باعث دستگیر شدن او شد. این هکر که Voski نام دارد طی روزهای اخیر بازی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی سازنده قفل ضد هک Denuvo با شکایت از برجسته ترین هکر بازی های پی سی در ماه های اخیر، باعث دستگیر شدن او شد. این هکر که Voski نام دارد طی روزهای اخیر بازی هایی که با استفاده از قفل دنوو ایمن شده بودند را کرک و به صورت رایگان در سطح اینترنت منتشر کرده بود.

او در بلغارستان زندگی می کند و بعد از آن که جامعه هکرها تصور می کردند که دیگر راهی برای شکستن نسخه جدید قفل دنوو وجود ندارد، این کار را انجام داد.  در حال حاضر کمپانی Denuvo با همکاری پلیس مجارستان توانسته تا سایت Voski را از دسترس خارج کند. واکنش او نسبت به این موضوع اینگونه بود: «سرانجام این اتفاق رخ داد. نمی توان گفت که انتظارش را نداشتم. دنوو پرونده ای علیه من را تحویل مقامات بلغارستان داد.»

این حکم باعث شده تا پلیس بلغارستان برای دستگیری او اقدام کند: «پلیس روز گذشته آمد و سرور و پی سی شخصی من را گرفت. من باید به پلیس مراجعه کرده و شرایط را توضیح می دادم. بعد از آن با Denuvo تماس گرفتم و راه حلی صلح آمیز را برای حل این مشکل پیشنهاد دادم.»

هکر بازی های پی سی

البته کمپانی سازنده Denuvo واکنشی به حرف های این هکر بازی های پی سی نشان نداده و همه چیز را به دادستان پرونده سپرده است. در دنباله این اتفاقات، شرکت مادر دنوو یعنی کمپانی Irdeto خبر دستگیری Voski را تایید کرده و این کار را یک همکاری بین Irdeto و پلیس سایبری بلغارستان می داند.

Voski اعلام کرده که دیگر نمی تواند به کار خود در این زمینه ادامه دهد و با گفتن «شاید کسی دیگر بتواند مبارزه مرا ادامه دهد» از دیگر هکرها برای ادامه یافتن عرضه بازی های پی سی به صورت رایگان دعوت کرده است.

از زمان شروع به کار قفل Denuvo تا به امروز، انتقادهای بسیاری به شرکت سازنده آن و بازیسازانی که از این قفل روی عناوین خود استفاده می کنند مطرح شده است. در نهایت باید گفت که با توجه به این اتفاقات هنوز مشخص نیست که سرنوشت بازی های کرکی و گیمرهایی که از این راه هنر هشتم را دنبال می کردند چه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۵ مرداد ۱۳۹۷

    Voski اولین کسی بود که دنوو رو هک کرد اما هکش به وسیله یه باگ توی استیم بود که بعد از یک روز برطرف شد ولی کسانی که اون یک روز کار کردن فکر کنم حالتی بود که انگار بازی اصل رو خریدن.
    مدتی هست که Voski بازیای کمی رو کرک میکنه. بیشتر CPY و CODEX الآن فعال هستن تو این زمینه

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۵ مرداد ۱۳۹۷

    جوجه هکر های ایرانی کجان پس

    • OLD
      OLD | ۵ مرداد ۱۳۹۷

      دارن سایت های مردم اسرائیل هک میکنن و با افتخار میرن دست بوی هر سگ و سوتکی

  • نیما
    نیما | ۵ مرداد ۱۳۹۷

    اصن پولش هیچی
    این قفل باعث کاهش فریم میشه.
    یعنی میرزه که مشتری هایی که پول میدن رو هم ناراضی کرد ؟؟

مطالب پیشنهادی