ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آشنایی با استارتاپ هوما در الکامپ ۹۷

زمانی یک تلویزیون یا حتی یک رادیو برای سرگرم کردن جمع بزرگی از مردم کافی بود. اما حالا در عصری زندگی می‌کنیم که کانال‌های تلویزیونی رقبای قدرتمندی مثل شبکه‌های اینترنتی دارند؛ شبکه‌هایی مثل نت فلیکس ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

زمانی یک تلویزیون یا حتی یک رادیو برای سرگرم کردن جمع بزرگی از مردم کافی بود. اما حالا در عصری زندگی می‌کنیم که کانال‌های تلویزیونی رقبای قدرتمندی مثل شبکه‌های اینترنتی دارند؛ شبکه‌هایی مثل نت فلیکس و اچ بی او که سالانه میلیاردها دلار عاید سرمایه‌گذاران خود می‌کنند. طبیعتا با رشد روزافزون این شبکه‌ها نیازهای جدیدی هم در این حوزه ایجاد می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها احتیاج به «پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای» است.

اگر امسال گذرتان به نمایشگاه الکامپ بیفتد، می‌توانید یکی از اولین نمونه‌های ایرانی این دستگاه‌ها را در غرفه «هوما» ببینید. این استارتاپ با ترکیبی از دانش وطنی و استفاده از منابع خارجی یک پخش‌کننده چندرسانه‌ای طراحی کرده که شاید بتواند به اصلی‌ترین وسیله سرگرمی در خانه‌هایتان تبدیل شود.

هوما می‌خواهد در آینده هاب هوشمند منزل شما باشد، وسیله‌ای که بتوانید با آن فیلم ببینید، موسیقی گوش کنید، به اپلیکیشن‌های مختلف دسترسی داشته باشید و هر از گاهی که حوصله‌تان سر رفت به بازی با آن مشغول شوید. همه این مزایا به لطف پشتیبانی این دستگاه از سیستم عامل Android TV حاصل شده است.

از چپ به راست بهنام شکیبافر و سید رضا سجادی، بنیان‌گذاران استارتاپ هوما

بهنام شکیبافر، مؤسس و مدیر فناوری شرکت «هومان» که هوما جزو محصولات آنهاست، در مصاحبه با دیجیاتو پلیر بومی‌ شرکت خود را اینگونه توصیف می‌کند:

هوما نمونه ایرانیزه شده‌ای از محصولات موفق خارجی مثل اپل تی وی، آمازون فایر تی وی و روکو محسوب می‌شود. کاربرد این محصول مثل تمام دنیا استفاده از سرویس‌های مختلف روی تلویزیون خانه است که شامل تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی، پیگیری اخبار و موارد دیگر می‌شود. ما دستگاهی به اسم تی وی باکس به مشتریان ارائه می‌کنیم که می‌توانید رویش به نصب اپلیکیشن‌های اندروید بپردازید و در حال حاضر با خرید دستگاه، به چند اپلیکیشن پیش‌فرض مثل فیلیمو و نواک (پخش موسیقی) دسترسی دارید. البته با مجموعه روکولند هم به توافق رسیده‌ایم تا کاربران بتوانند خریدهای خانه را هم از طریق این سرویس روی هوما انجام بدهند.

طبیعتا قیمت مسئله‌ای است که در خرید یک هاب هوشمند خانگی برای مصرف کننده اهمیت زیادی دارد. شکیبافر می‌گوید که به خاطر واردات قطعات لازم برای ساخت این محصول از خارج کشور، قیمت مصرف کننده هوما به شدت وابسته به دلار است. اما تا پیش از نوسانات شدید بازار ارز هوما با قیمت 450 هزار تومان به مشتری فروخته می‌شده. شکیبافر می‌گوید که با توجه به شرایط دلار قیمت هوما در آینده با میزانی افزایش مواجه خواهد بود.

نمونه نمایشگاهی هوما که ابعاد و قطعات داخلی آن را به نمایش می‌گذارد

سید رضا سجادی، یکی دیگر از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت هومان ضمن تکمیل صحبت‌های همکار خود، کمی هم از برنامه‌های آینده هوما برایمان گفت:

چیزی که ما در ذهنمان ترسیم کرده‌ایم، یک پلتفرم خانگی است. ما می‌خواهیم نمونه بومی اپل تی وی و آمازون فایر باشیم که در حال حاضر چنین چیزی در ایران وجود ندارد. یکی از قابلیت‌هایی که برای آینده در نظر گرفته‌ایم و مشغول گذراندن تست‌های بتاست، ریموت کنترلری است که توانایی تشخیص صدا دارد و می‌تواند فرمان‌های صوتی را انجام بدهد. شاید در آینده به سوی دستیار هوشمند شدن نیز حرکت کردیم.

سجادی در ادامه گفت که به خاطر فراگیری استفاده از اینترنت دیتا میان ایرانی‌ها وی و همکارانش یک مودم TD-LTE هم درون هوما تعبیه کرده‌اند که بتواند اینترنت خودش و منزل را تأمین کند.

مدیر عامل این استارتاپ در انتهای صحبت‌های خود وضعیت نمایشگاه الکامپ امسال را به طور کلی مطلوب ارزیابی کرد، اما اظهار داشت که در صورت برگزاری نمایشگاه در ایام تعطیل شاید می‌توانستند نتایج بهتری حاصل کنند. برای آشنایی بیشتر با هوما، می‌توانید همین حالا به وبسایت این سرویس مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • DaekDeveloper
    DaekDeveloper | ۷ مرداد ۱۳۹۷

    وقتی مهندسی آی تی ایران این همه عقبه و هیچ حمایتی نمیشه ینی قطعاتی هم تولید نخواهد شد. بعد اینجور استارتاپ ها باید ریسک کنن و قطعات خارجی بخرن. ریسک خیلی بدیه.

مطالب پیشنهادی