ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید مایکروسافت به دستگاهی با قابلیت استریم همزمان سه محتوا اشاره دارد

پیش از این گفته شده بود که مایکروسافت گوشی تاشو خود را تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه نخواهد کرد اما کمپانی ردموندی هنوز حق پتنت‌های جدیدی درباره‌‌ی گجت‌های تاشویی بهره‌مند از دو نمایشگر ثبت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

پیش از این گفته شده بود که مایکروسافت گوشی تاشو خود را تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه نخواهد کرد اما کمپانی ردموندی هنوز حق پتنت‌های جدیدی درباره‌‌ی گجت‌های تاشویی بهره‌مند از دو نمایشگر ثبت می‌کند.

پتنت جدید ثبت شده به ویدیو چت یا استریم ویدیو سه نفر با استفاده از گجت‌های تاشو بهره‌مند از چند نمایشگر اختصاص دارد و به نظر میرسد این ویژگی جدید را در گوشی‌های تاشو بررسی می‌کند.

بر اساس این پتنت، دو نمایشگر این گوشی تاشو از دو دوربین منحصر به فرد خود بهره خواهند گرفت و در مواقعی خاص هر دو نمایشگر به نمایش محتوای ویدیویی استریم شده با دوربین دوم و تصاویر ارسالی از دیوایسی دیگر می‌پردازند.

بدین ترتیب کاربر قادر است از این ویژگی به روش‌های مختلفی بهره بگیرد. برای مثال می‌توان از این ویژگی به صورت عمودی یا حالت پرتره استفاده کند. بدین صورت دو نمایشگر‌ در کنار یکدیگر مقابل کاربر قرار خواهند گرفت. البته در این پتنت به موقعیت‌ها و جهت گیری‌های متفاوتی هم برای این ویژگی اشاره شده است.

پتنت جدید مایکروسافت در واقع برای مواقعی طراحی شده که کاربر هنگام تماس ویدیویی نمی‌تواند جلوی دوربین قرار بگیرد و مجبور است پشت دستگاه باشد. مخصوصاً اگر سه نفر یا بیشتر به مکالمه مشغول باشند.

با استفاده از این پتنت و اختصاص سه تصویر مجزا، گجت مذکور قادر خواهد بود که علاوه بر دو تصویر همیشگی، تصویر سومی نیز از دوربین دیگر را به نمایش گذاشته و ویدیو چت سه نفره را به راحتی ممکن کند.

با این حال چندی پیش مایکروسافت اعلام نمود که قصد ندارد گوشی هوشمند تاشوی خود که با اسم رمز اندرومدا خوانده می‌شد را تا پایان سال ۲۰۱۸ عرضه کند و هنوز عرضه چنین دیوایس‌هایی توسط شرکت یاد شده تایید نشده است.

با این حال با بدست آمدن این پتنت به نظر می رسد که کاربران هنوز  می‌توانند به تولید و عرضه چنین موبایلی توسط کمپانی ردموندی امیدوار باشند.

 

تماشا کنید: سرفس فون تاشو تولید خواهد شد؛ عرضه احتمالی در سال ۲۰۱۹

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • SejiL
    SejiL | ۸ مرداد ۱۳۹۷

    ممنون از مطلب خوبت.

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۸ مرداد ۱۳۹۷

      ممنون از توجه شما

مطالب پیشنهادی