ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از تلویزیون‌های پرچمدار براویا مستر رونمایی کرد؛ نمایش فیلم‌ها آنطور که باید

جستجو برای بهترین تلویزیون 4K قرار است از این به بعد پیچیده تر از هر زمان دیگر شود. سونی به تازگی از تلویزیون های سری براویا مستر رونمایی کرده که رزولوشن 4K را به کمک ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۲۵

جستجو برای بهترین تلویزیون 4K قرار است از این به بعد پیچیده تر از هر زمان دیگر شود. سونی به تازگی از تلویزیون های سری براویا مستر رونمایی کرده که رزولوشن 4K را به کمک پردازنده تصویر X1 Ultimate به اجرا در می آورند. پرچمدارِ A9F سونی یک تلویزیون OLED است و Z9F ارزان اقیمت تر هم به پنل LED مجهز است. به لطف پردازنده جدید، این دو تلویزیون قابلیت های کاملاً جدید به همراه می آورند که از جمله آنها می توان به ریمسترینگ مبتنی بر شی HDR و سوپر رزولوشن اشاره کرد.

این قابلیت ها شاید نام های غریبی داشته باشند، اما در نهایت تصویری با کیفیت تر مقابل چشم قرار می دهند. سونی ضمناً با نت فلیکس وارد همکاری شده تا در حالت جدید کالیبره، تنظیماتی ایده آل برای محتویات این سرویس استریم فیلم و سریال پدید آید؛ تنظیماتی که احتمالاً به نظر کارگردانان این فیلم ها هم دلچسب تر هستند.

سونی براویا مستر

اما به روزرسانی ها تنها به همین ختم نمی شوند. تلویزیون A9F که در دو مدل 55 و 65 اینچی عرضه می شود، از تکنولوژی Acoustic Surface Audio+ پشتیبانی می کند؛ ورژنی بهبودیافته از قابلیتی که به نمایشگر اجازه می دهد به جای اسپیکر هم عمل کند. در حال حاضر یک اکچویتور مرکزی و یک ساب ووفر دیگر در پشت نمایشگر قرار گرفته. بنابراین بله، درست حدس زدید، نمایشگر تلویزیون سونی عملاً تفاوتی با اسپیکرهای 3.2 ندارد.

اگر ترجیح می دهید یک جفت اسپیکر تاور دیگر هم داشته باشید، صدای داخلی A9F می تواند به عنوان کانال مرکزی عمل کند. تکنولوژی Acoustic Surface سونی قبلاً چندان تحسین برانگیز نبود، اما مشاهده اینکه به روزرسانی های صورت گرفته چه تغییراتی ایجاد می کنند قطعاً جالب است.

در این بین تلویزیون Z9F هم از تکنولوژی X-Wide Angle سونی بهره مند شده که کیفیت تصویر را هنگامی که از طرفین به صفحه نگاه می کنید حفظ می کند. این تلویزیون LED در مدل های 65 و 75 اینچی از راه می رسد. باید افزود که به گفته سونی، سری براویا مستر پاییز امسال در دسترس قرار می گیرد و جزییات قیمت گذاری هم نزدیک به عرضه اعلام می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی