ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

راهنمای خرید

راهنمای خرید سراتو سایپا ؛ مشخصات فنی، آپشن‌ها، قیمت و شرایط فروش

در روزگاری که ارابه‌های چینی به طرق مختلف در اذهان مشتریان ایرانی نقش خاطره می‌زنند، وجود یک محصول نسبتا باکیفیت غیر چینی که قابلیت رقابت با محصولات متنوع چینی را از نظر قیمت و تجهیزات ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

در روزگاری که ارابه‌های چینی به طرق مختلف در اذهان مشتریان ایرانی نقش خاطره می‌زنند، وجود یک محصول نسبتا باکیفیت غیر چینی که قابلیت رقابت با محصولات متنوع چینی را از نظر قیمت و تجهیزات داشته باشد، می تواند حکم جرعه آبی خنک در وسط بیابانی جانسوز را داشته باشد.

سراتو سایپا هم دقیقا چنین وضعیتی را برای مشتریان ایرانی با بنیه مالی متوسط پدید آورده است. البته همانطور که می‌دانید محصولات کره‌ای مدت زمان مدیدی است که به صورت وارداتی به بازار خودروی کشورمان راه یافته‌اند اما قیمت آنها همواره در محدوده ای ورای تمکن مالی قشر متوسط ایرانی جای گرفته است و در یک کلام، دست بسیاری از مشتریان ایرانی یارای چیدن این میوه‌های ممنوعه را ندارند.

سراتو سایپا

اما در اقدامی مناسب شرکت سایپا همکاری خود را با شریک قدیمی‌اش یعنی کمپانی کره‌ای کیا که پیش از این بلایی به نام پراید را بر سرمان نازل نموده بود، آغاز کرد.

این دو تصمیم گرفتند تا خودروی کیا فورته (سراتوی نسل دوم) را در کشورمان مونتاژ نمایند و بدین ترتیب، بهای تمام شده این محصول کره‌ای را پس از حذف بسیاری از آپشن ها نسبت به نمونه وارداتی، برای مشتری ایرانی تا حد ممکن پایین بیاورند و خدمات گسترده سایپا را نیز بر سر این محصول کره‌ای بگسترانند.

سراتو سایپا

القصه، تولید کیا فورته نسل اول (سراتو نسل دوم) در ایران و خطوط تولید سایپا آغاز شد. این خودرو در سال 2006 توسط «کورت کال» طراح آلمانی و تحت نظارت پیتر شرایر (از اساتید و نوابغ برتر جهانی در عرصه طراحی خودرو) طراحی شد و نسخه کوپه دودرب آن نیز به نام کیا کوپ (سراتو کوپه) شناخته می‌شد که پیش از خاتمه تولید جهانی آن، به صورت وارداتی در بازار خودروی کشورمان حضور داشت.

اگر خواهان دریافت اطلاعاتی نسبتا کامل نسبت به جنبه های مختلف این خودرو هستید، در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا با هم به بررسی کیا سراتو سایپا بپردازیم.

طراحی ظاهری و بدنه

سراتو سایپا

کیا سراتو نسل دوم در زمان عرضه اولیه، خودروی زیبا و هیجان انگیزی محسوب می‌شد؛ به ویژه اگر تمایلات اسپرت و جسورانه ظاهری این خودرو را با نسل اول سراتو مقایسه کنید، بیش از پیش به صحت این سخن پی خواهید برد.

نمای روبروی سراتو سایپا از چراغ‌های کشیده با حال و هوای اسپرت برخوردار شده که در برخی از قسمت‌های آن زوایایی به صورت تند و شکسته مشاهده می‌شود و حالت اسپرت آنها توسط خط کم عمق سپر در قسمت زیرین چراغ تکمیل می‌گردد.

حد فاصل فضای خالی بین دو چراغ توسط یک جلو پنجره با زمینه توری شکل سیاه رنگ و اضلاع کرومی به فرم چهار ضلعی (ذوزنقه) پر شده است. اضلاع داخلی جلو پنجره نیز همان فرم معروف به آرواره ببر کیا موتورز را در ذهن تداعی می‌کنند.

سراتو سایپا

در ناحیه تحتانی سپر، مجرای بزرگ ورودی هوا با زمینه توری شکل و مشبک به چشم می‌خورد که هوای مورد نیاز برای خنک کاری پیشرانه و سایر اجزا را تامین می‌نماید. مه شکن ها نیز به فرمی ساده در دو انتهای زیرین سپر کیا سراتو قابل مشاهده هستند.

به طور کلی اگر چه نمای روبرو کیا سراتو سایپا با توجه به آن که مدت نسبتا زیادی از طراحی آن می‌گذرد، چندان مدرن و به روز نیست اما می توان به جرات گفت که سادگی موجود در چهره این خودرو به راحتی بر بسیاری از محصولات چینی غلبه دارد.

نمای جانبی این خودرو از شمایلی اسپرت برخوردار شده و حس جسارت خاصی در آن موج می‌زند. فریم پنجره‌ها شکلی متناسب با روح اسپرت خودرو داشته و یک خط حجمی از بالای چراغ عقب تا زیر ناحیه آینه‌های جانبی تداوم داشته و در ادامه نیز، خطی دیگر همان مسیر را تا روی چراغ های جلو ادامه داده است.

سراتو سایپا

سایز رینگ‌های 16 اینچی ده پره متناسب با ابعاد کلی بدنه به نظر رسیده و یک حجم منفی، در ناحیه تحتانی نمای جانبی و در حد فاصل قوس گلگیرها قابل مشاهده است. به طور کلی، فرم نمای کناری کیا سراتو ساده اما شیک و اسپرت جلوه می‌کند و می‌تواند تا حدی پاسخگوی تمایلات جوانان ایرانی باشد.

نمای پشت کیا سراتو سایپا حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد البته این جمله به آن معنا نیست که طراحی نمای عقب سراتو سایپا زشت به نظر می‌رسد بلکه از ظاهری ساده برخوردار است که در عین حال، زیبایی نسبی را در پس چهره خود نهان داشته است.

سراتو سایپا

چراغ‌های نسبتا بزرگ عقب متناسب با سایر عناصر طراحی بدنه سراتو، دارای فرمی چند ضلعی و غیر منحنی بوده و به صورت دو تکه (بخشی از آنها بر روی درب صندوق عقب قرار دارد) طراحی شده‌اند.

بخش‌های بالایی درب صندوق و نیمه میانی سپر عقب، در اقدامی هماهنگ به صورت شیبدار و برجسته طراحی شده‌اند و جایگاه نصب پلاک در فرورفتگی روی درب صندوق قابل مشاهده است.

در قسمت تحتانی سپر نیز یک قطعه مشکی رنگ(دیفیوزر) به چشم می‌خورد که سر اگزوز کرومی بیضی شکل از کنار آن سر برآورده و نمای زیباتری به پشت سراتو بخشیده است.

سراتو سایپا

به طور کلی طراحی ظاهری کیا سراتو سایپا علی رغم قدمت طراحی، هنوز هم از اصالت و زیبایی نسبی برخوردار بوده و درصورت ثبات قیمت آن در بازار، به راحتی می‌تواند دل بسیاری از مشتریان ایرانی را برباید و وارد پارکینگ خانه‌های آنها شود. امری که هم اکنون (در صورت تداوم همکاری کیا و سایپا) در حال انجام است.

همچنین ابعاد بدنه کیا سراتو به شرح جدول زیر است:

مشخصات کلی

تیپ M/T 1.6 A/T 2.0 M/T 1.6 آپشنال A/T 2.0 آپشنال
ابعاد(mm)
طول ۴۵۳۰
عرض(بدون در نظر گرفتن آیینه ها) ۱۷۷۵
ارتفاع ۱۴۶۰
فاصله بین دو محور ۲۵۶۰
وزن (kg)
وزن خالص ۱۲۴۰ ۱۳۱۰ ۱۲۴۰ ۱۳۱۰
مصرف سوخت(lit)
سیکل ترکیبی(lit/۱۰۰km) ۶/۶ ۷/۱ ۶/۶ ۷/۱
ظرفیت باک(lit) ۵۲
رینگ و تایر
رینگ ۱۵اینچی فولادی ۱۶ اینچی آلومینیومی ۱۵اینچی فولادی ۱۶ اینچی آلومینیومی
تایر ۱۹۵/۴۵R۱۵ ۲۰۵/۵۵R۱۶ ۱۹۵/۴۵R۱۵ ۲۰۵/۵۵R۱۶

طراحی داخلی و کابین سراتو سایپا

سراتو سایپا

همانطور که پیش از این نیز از خودروسازان داخلی مشاهده نموده‌ایم کابین سراتو سایپا از نظر متریال در مقایسه با نمونه های وارداتی همین خودرو به دلیل فرآیند ارزان سازی، در سطح کیفی پایین تری قرار دارد که در نتیجه سود بیشتری را نصیب مونتاژ کننده گرامی خواهد کرد.

البته در مدل آپشنال کیفیت کابین در سطح مرغوب‌تری قرار داشته و تنها کمی نسبت به نمونه وارداتی با کاهش کیفیت مواجه بوده است. تمایز کابین مدل آپشنال با نسخه غیر آپشنال در استفاده از روکش چرمی برای صندلی ها و غربیلک فرمان و وجود سانروف و صفحه نمایشگر لمسی در مدل آپشنال است.

از سوی دیگر طراحی کابین سراتو سایپا شاید در زمان خودش دلنشین به نظر می‌رسید اما امروزه و با ورود انواع و اقسام طراحی‌های جدید به ویژه در مدل‌های ارزان قیمت‌تر چینی، قطعا سلیقه بسیاری از مشتریان نسبت به ده-دوازده سال پیش متمایز شده است.

ناحیه کنسول میانی داشبورد، چهره ساده و تقریبا قدیمی دارد که با انواع و اقسام کلیدها و دکمه‌های مستطیل شکل احاطه شده است. فقدان صفحه نمایشگر در نمونه‌های غیر آپشنال نیز بر یکنواختی بصری کابین سراتو خواهد افزود.

البته استفاده از تریم مشکی رنگ در پنهان نمودن قدمت طراحی داشبورد تاثیر بسزایی داشته و نسبت به نمونه مشکی-نقره‌ای، جلوه بصری زیباتری را به نمای جلوی کابین سراتو سایپا به ویژه در بخش غربیلک فرمان، اعطا کرده است.

غربیلک فرمان و دسته دنده به جز در مدل پایه 1.6 لیتری، با پوشش چرمی ملبس شده‌اند و از فرم قابل قبولی برخوردار هستند. روی فرمان مدل آپشنال نیز کلیدهای کروز کنترل و سیستم صوتی قرار گرفته که جذابیت آن را افزایش می‌دهد.

پنل کیلومتر شمار پشت غربیلک فرمان، حالتی سیلندری داشته و به سه ناحیه مجزا تقسیم شده است. استفاده از نور پس زمینه قرمز رنگ در این قسمت، جنبه اسپرت آن را افزایش داده است. وجود پدل شیفتر در ناحیه پشت غربیلک فرمان نسخه آپشنال هم می‌تواند نویدبخش یک رانندگی پرهیجان به ویژه برای جوانان باشد.

یک استراحتگاه آرنج و دو عدد جا لیوانی برای سرنشینان جلو در حد فاصل اهرم تعویض دنده تا ناحیه بین صندلیهای سرنشینان جلو تعبیه شده است. صفحه نمایشگر لمسی در مدل آپشنال وضوح نسبتا خوبی داشته و ضمن پشتیبانی از زبان فارسی به راحتی قابل استفاده است.

در نمونه غیر آپشنال نیز از یک صفحه نمایشگر TFT با نوشته های قرمز رنگ که ترکیبی ساده و معمولی دارد و متناسب با نمای کلی کابین است، استفاده شده است. علی‌رغم استفاده از پوشش چرمی برای صندلی‌ها در نسخه آپشنال، اما پنل روی درب‌ها توسط روکش پارچه‌ای پوشش داده شده‌اند.

صندلی‌ها فرم مناسبی دارند و گودی آنها برای حمایت از بدن سرنشین کافی به نظر می‌رسد و به طرز نسبتا مناسبی بدن سرنشین را از جناحین در بر‌ می‌گیرند. سراتو برخلاف ظاهر جمع و جوری که از آن برخوردار است، از فضای داخلی نسبتا جادار و راحتی بهره می‌برد.

در ردیف جلو همانگونه که انتظار می‌رود مشکلی از نظر فضای سر و پا برای سرنشینان وجود ندارد. در صندلی‌های ردیف عقب یک استراحتگاه آرنج به صورت تاشو با دو عدد جالیوانی در بین دو صندلی تعبیه شده و به طور کلی گنجایش فضای صندلی‌های ردیف عقب برای سرنشینان با قد حدود ۱۸۵ سانتیمتر، تقریبا مناسب خواهد بود. البته از نظر فضای زانو ممکن است افراد بلند قد کمی با مشکل مواجه باشند.

فضای صندوق عقب کیا سراتو دارای ظرفیتی معادل 415 لیتر است که برای یک خودروی سدان سایز متوسط کافی به نظر می‌رسد. درضمن با تا کردن صندلی‌های ردیف عقب به سمت جلوی کابین این حجم افزایش خواهد پیدا خواهد کرد.

به طور کلی فضای داخلی و کابین کیا سراتو سایپا اگرچه از نظر طراحی تقریبا قدیمی به نظر می‌رسد اما با توجه به قیمت و برند معتبر این خودرو، می‌تواند به عنوان یک خودروی کره‌ای در این رنج قیمتی قابل قبول بوده و رضایت نسبی مشتریان ایرانی را فراهم نماید.

تجهیزات و امکانات سراتو سایپا

سراتو سایپا در دو مدل 1.6 و 2.0 لیتری به صورت آپشنال و غیر آپشنال به بازار ایران عرضه می‌شود. تجهیزات موجود در هر نسخه طبق اطلاعات موجود در سایت شرکت سازنده به شرح جداول زیر است:

تیپ M/T 1.6 A/T 2.0 M/T 1.6 آپشنال A/T 2.0 آپشنال
تجهیزات ایمنی و رفاهی
ایربگ راننده و سرنشین  دارد  دارد  دارد  دارد
کامپیوتر اطلاعات سفر  دارد  دارد  دارد  دارد
کروز کنترل  ندارد  دارد  ندارد  دارد
سیستم کلید هوشمند Key Less + Smart Key  ندارد  ندارد  ندارد  دارد
سانروف  ندارد  ندارد  دارد  دارد
مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS+ EBD  دارد  دارد  دارد  دارد
غربیلک فرمان و دسته دنده چرمی  ندارد  دارد  دارد  دارد
غربیلک فرمان قابل تنظیم ارتفاع با کلیدهای کنترل  دارد  دارد  دارد  دارد
باز شدن اتوماتیک دربها به هنگام تصادف  دارد  دارد  دارد  دارد
سیستم ضد سرقت (Immobilizer)  دارد  دارد  دارد  دارد
چراغهای جلو با قابلیت تنظیم نور  دارد  دارد  دارد  دارد
چراغهای اتوماتیک  ندارد  دارد  ندارد  دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب  دارد  دارد  دارد  دارد
شیشه بالابر برقی جلو و عقب  دارد  دارد  دارد  دارد
سیستم تهویه مطبوع دستی اتوماتیک دستی اتوماتیک
سیستم صوتی و مجهز به: رادیو+ CD PLAYER باقابلیت پخش MP۳ ,ورودی USB+ AUX+IPOD مجهز به ۶بلندگو
کمربندهای ایمنی جلو با سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع  دارد  دارد  دارد  دارد
سنسور پارک دنده عقب  ندارد  ندارد دارد  دارد
سیستم مولتی مدیا - دوربین عقب - GPS  ندارد  ندارد  دارد  دارد
(Paddel shifter)دسته دنده روی فرمان  ندارد  ندارد  ندارد  دارد
جلو آمپر سوپر ویژن  ندارد  ندارد  ندارد  دارد
صندلی چرمی  ندارد  ندارد  ندارد  دارد

مشخصات فنی و قوای محرکه سراتو سایپا

سراتو سایپا

مشخصات فنی سراتو سایپا مطابق جدول زیر است:

تیپ M/T 1.6 A/T 2.0 آپشنال M/T 1.6 آپشنال A/T 2.0
گیربکس
نوع گیربکس دستی- ۶سرعته اتوماتیک- ۶سرعته دستی- ۶سرعته اتوماتیک- ۶سرعته
موتور
نوع موتور ۱.۶ DOHC MPI ۲.۰ DOHC MPI ۱.۶ DOHC MPI ۲.۰ DOHC MPI
تعداد سیلندر - تعداد سوپاپ ۴سیلندر خطی-۱۶سوپاپ
حجم موتور cc ۱۶۰۰ ۲۰۰۰ ۱۶۰۰ ۲۰۰۰
حداکثر قدرت ۱۲۴hp@۶۳۰۰rmp ۱۵۶hp@۶۲۰۰rmp ۱۲۴hp@۶۳۰۰rmp ۱۵۶hp@۶۲۰۰rmp
حداکثر گشتاور ۱۵۶Nm@۴۲۰۰rmp ۱۹۴.۲Nm@۴۳۰۰rmp ۱۵۶Nm@۴۲۰۰rmp ۱۹۴.۲Nm@۴۳۰۰rmp
فرمان
نوع فرمان هیدرولیک
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب اکسل پیچشی
ترمز
جلو دیسکی
عقب کاسه ای

تجربه رانندگی با کیا سراتو

سراتو سایپا

بر روی صندلی راننده می‌نشینیم و پس از روشن کردن خودرو به راه می‌افتیم. شتاب اولیه مدل 2.0 لیتری در حد خوب و مطلوب بوده و مدل 1.6 لیتری نیز از خود شتاب و کشش کافی برای مصارف و نیازهای معقول را به نمایش می‌گذارد. استفاده از پدل شیفتر در نسخه آپشنال نیز حس بسیار خوبی را به راننده منتقل می‌نماید.

هماهنگی میان جعبه دنده و گیربکس خودرو نیز در حد کفایت بوده و دقت تعویض دنده‌ها به همراه نرمی عملکرد جعبه دنده، موجبات خرسندی ما را فراهم می‌نماید.

درباره کنترل بدنه و هندلینگ خودرو نیز می‌توان گفت که مناسب است و کیا سراتو به اصطلاح در دستان راننده بوده و گوش به فرمان او است. البته فقدان ESP در این خودرو کاملا احساس می‌شود و می‌تواند منجر به گردش ناگهانی بدنه هنگام مانورهای ناگهانی شود.

سراتو سایپا

با توجه به طراحی نسبتا اسپرت این سدان سایز متوسط و همچنین تطبیق دادن سیستم تعلیق آن با شرایط نامناسب جاده‌ای در ایران، نباید انتظار سواری آنچنان نرم و آسایش بخشی را از این خودرو داشته باشید.

به علت برخی عیوب مونتاژی و عدم دقت کافی (به اندازه نمونه های وارداتی) در سر هم‌بندی ادوات کابین، گهگاه سر و صداهایی در داخل کابین به گوش می‌رسد که از خودرویی در این رنج قیمت انتظار نمی‌رود.

به طور کلی میزان صدای ورودی به کابین چندان نامناسب نبوده و قابل قبول است. همچنین دید به بیرون کابین در حد مناسب ارزیابی می‌شود و نمی‌توان به آن خرده گرفت.

سراتو سایپا

البته دید عقب به علت ارتفاع نسبتا زیاد صندوق و ابعاد تقریبا کوچک شیشه عقب، تا حدی محدود شده که البته با وجود سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب، از این نقیصه تا حدودی کاسته خواهد شد.

جلو آمپر در مدل دو لیتری آپشنال از نوع سوپر ویژن بوده و اعداد و ارقام آن به خوبی قابل رویت هستند. صندلی‌ها نیز به اندازه کافی راحت هستند اما شاید در مسافرت‌های طولانی کمی خسته کننده باشند.

به طور کلی به استثنای سواری نه‌چندان نرم سراتو سایپا، سایر مولفه‌های مرتبط با رانندگی در این خودرو به نحوی هستند که می‌توانند رضایت و خرسندی مشتری ایرانی را تا حد زیادی به چنگ بیاورند و او را راضی نگاه دارند.

سراتو سایپا

همچنین متاسفانه به دلیل استفاده از ترمزهای کاسه‌ای در چرخ های عقب، از قدرت ترمزگیری این خودرو در قیاس با مدل وارداتی تا حدی کاسته شده است.

شتاب صفر تا صد کیا سراتو سایپا مدل 2.0 لیتری برابر با 10.5 ثانیه و در نمونه 1.6 لیتری با گیربکس دستی معادل با 10.3 ثانیه است. حداکثر سرعت کیا سراتو سایپا مساوی با 190 کیلومتربرساعت است.

رقبا و محصولات مشابه

سراتو سایپا

کیا سراتو سایپا در ایران رقبای زیادی از نظر قیمت ندارد. پیش از گرانی‌های اخیر بازار خودرو، نزدیک‌ترین خودروی رقیب آن مزدا3 بود که در حال حاضر، حداقل در حدود پنجاه میلیون تومان با سراتو سایپا اختلاف قیمت دارد. از دیگر سدان های موجود در بازار که میتوان آنها را رقیب سراتو سایپا دانست( چه از نظر قیمت و چه از نظر کلاس بدنه) میشود به هیوندای اکسنت، پژو301( در صورت تداوم حضور در ایران)، چری آریزو5 توربو و لیفان 820 اشاره کرد.

قیمت و شرایط فروش سراتو سایپا

سراتو سایپا

قیمت نسخه های چهارگانه سراتو سایپا در بازار و کارخانه به قرار زیر است:

کیا سراتو 1600 دنده ای 87,924,000 128,000,000
کیا سراتو 1600 دنده ای آپشنال 93,813,000 137,000,000
کیا سراتو 2000 اتوماتیک 104,362,000 156,000,000
کیا سراتو 2000 اتوماتیک آپشنال 113,062,000 170,000,000

همچنین جدیدترین شرایط فروش محصولات سایپا را می‌توانید در اینجا مشاهده نمایید.

مزایا و معایب سراتو سایپا

مزایا
  • دو نوع قوای محرکه متفاوت برای پاسخگویی به نیازهای متفاوت
  • هماهنگی مناسب پیشرانه و گیربکس
  • شتاب مناسب
  • ظاهر موقر
معایب
  • تجهیزات کمتر نسبت به نمونه وارداتی
  • ترمز کاسه‌ای چرخ‌های عقب
  • کیفیت کمتر متریال کابین نسبت به نمونه وارداتی بویژه در مدل غیرآپشنال

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

    87 میلیون تا 170 میلیون واسه ماشینی که قیمت واقعیش در خوشبینانه ترین حالت 30 میلیونه ! ارزش واقعی خودرو منظورم بود

  • Ebrahim Vahidi
    Ebrahim Vahidi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

    دیگه دورانی که ماشین های چینی آشغال میساختن تموم شده به خصوص دوران تعصب! تو عصر حاضر تعصب رو محصولات باعث عقب افتادگی میشه. نمونه ی واضح نوکیا، سونی و... الان خودروهای چینی صفرکیلومتر و با طراحی جذاب و سیستم فنی اروپایی شرف دارن به این فراموش شده ی کره ای.

  • alex
    alex | ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

    آقای باباپور اول روی لینک کلیک کن ببین اگه سراتو دی دی پیش فروش داره
    بعدا یه تیتر بولد درست کن و راجع به اپشن هاش بنویس
    مثل اینکه خوابید همتون همه ی شرکت های بزرگ بانک ها تولید کننده ها و و و و همشون احتکار کردند و منتظر افزایش سه برابری قیمت ها نسبت به دلار هستند
    از قدیم گفتند از ماست که بر ماست...
    پول ریختید بانک براتون دلار بخره خواستید از قافله عقب نیافتید قیمت رفت بالا هجوم بردید دلار خریدید حالا هم بکشید خلایق هرچه لایق?

    • حسین باباپور
      حسین باباپور | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

      با سلام. حق با شماست و به همین دلیل هم در متن بالا به جدیدترین شرایط فروش محصولات سایپا اشاره شده و نه سراتو. باتشکر

مطالب پیشنهادی