ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به قیمت روز خودروهای مرسدس بنز در بازار؛ ستارگان دست نیافتنی در آسمان ایران زمین+ جدول

طی چند سال گذشته خودروهای مرسدس بنز همواره جزو پرحاشیه ترین وارداتی های بازار بوده اند. فعالیت بسیار ضعیف و کمرنگ شرکت ستاره ایران به عنوان نمایندگی این کمپانی حتی پس از برجام نیز ادامه ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

طی چند سال گذشته خودروهای مرسدس بنز همواره جزو پرحاشیه ترین وارداتی های بازار بوده اند. فعالیت بسیار ضعیف و کمرنگ شرکت ستاره ایران به عنوان نمایندگی این کمپانی حتی پس از برجام نیز ادامه داشت و عجیب آنکه حتی قبل از افزایش قیمت دلار و فعال شدن مجدد تحریم ها نیز برخی از مدل های مرسدس بنز با کمبود قطعات یدکی مواجه بودند.

فعالان بازار تحلیل های مختلفی از وضعیت بازار خودرو دارند. برخی علت گرانی ها را ممنوعیت واردات خودرو می دانند و عده ای دیگر گناه را بر گردن روند افزایشی نرخ دلار می اندازند. حتی عده ای این موضوع را به دولت ربط داده و علت را در بی کفایتی و بی تدبیری مدیران مربوطه می دانند.

 مرسدس بنز

افزایش قیمت ها نه تنها دامن خودروهای وارداتی را گرفته که خودروهای ساخت و مونتاژ داخل را نیز با خود همراه کرده است. مقاسیه قیمت کارخانه و قیمت بازار برخی از خودروهای وارداتی در طی چند هفته گذشته نشان می دهد که فقط طی این مدت با افزایشی حتی تا 20 درصد مواجه شده ایم. در جدول زیر مى توانید آخرین قیمت خودروهای مرسدس بنز در بازار تهران را مشاهده کنید.

عجیب تر آنکه ساده ترین مدل مرسدس بنز حالا در بازار کشورمان نزدیک به یک میلیارد تومان قیمت دارد و این درحالیست که قیمت مدل های دست دوم از سری S کلاس که در سال 2014 (قبل از وضع قانون ممنوعیت واردات خودروهای لوکس) به کشور وارد شده اند حالا به حدود 3.5 میلیارد تومان رسیده است.

این درحالیست که حتی کمبود قطعات یدکی نیز باعث کاهش محبوبیت این خودروها در بازار نشده است. برای مثال در مقابل مرسدس بنز E250 با قیمتی در حدود 1.3 میلیارد، ب ام و سری پنج 528 به عنوان خودرویی با قطعات یدکی بسیار فراوانتر قرار دارد که با قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

    دستاورد شکوهمند ج.ا بعد از 40 سال ، هنوز متعجبم از اونایی که سنگ این مسیر و به سینه می زنن ، چشم و گوش ندارن ؟!!

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

      باش تو خوبی...

    • Hadi.TJ
      Hadi.TJ | ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

      بعضیا واقعا تخصص خاصی دارن تو ارتباط دادن گزون به شقایق...

مطالب پیشنهادی