ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل موزیک
تکنولوژی

تیم کوک: با اپل موزیک به دنبال درآمد نیستیم

چندی پیش اپل توانست به سلطنت اسپاتیفای در آمریکا پایان دهد چرا که این سرویس موفق شد در بازار آمریکا، تعداد کاربران پولی بیشتری را به خود اختصاص دهد. حال مدیر عامل اپل اعلام کرده از وضعیت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

چندی پیش اپل توانست به سلطنت اسپاتیفای در آمریکا پایان دهد چرا که این سرویس موفق شد در بازار آمریکا، تعداد کاربران پولی بیشتری را به خود اختصاص دهد. حال مدیر عامل اپل اعلام کرده از وضعیت استریم آنلاین موسیقی نگران شده چرا که این هنر به کامپیوتر‌ها وابستگی شدیدی پیدا کرده است.

تیم کوک در این باره گفت که دیگر اثری از انسان در موسیقی به چشم نمی‌خورد چرا که اکنون موسیقی به دنیایی از بیت‌ها و بایت‌ها تبدیل شده و هنری در آن وجود ندارد. وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش اعلام نمود که کمپانی کوپرتینویی با اپل موزیک به دنبال درآمد نیست.

این اظهارنظر کوک، به اسپاتیفای اشاره دارد چرا که این سرویس به تازگی سعی کرده در پلی لیست‌هایش انتخاب انسانی را مدنظر قرار دهد و دیگر آنها را بر اساس الگوریتم‌های مختلف تهیه نکند.

همانطور که می دانید اسپاتیفای و اپل موزیک رقیب یکدیگر به شمار می‌روند اما تفاوت این دو سرویس در اینجاست که کمپانی کوپرتینویی، یک شرکت بزرگ است که هر فصل میلیارد‌ها دلار درامد دارد و به تازگی یک تریلیون دلار ارزش گذاری شده اما اسپاتیفای سرویسی به شمار می‌رود که هنوز به سوددهی آنچنانی نرسیده است.

به همین دلیل است که تیم کوک در ادامه صحبت‌هایش گفته که اپل با سرویس موسیقی آنلاین خود به دنبال سودهی و درآمد نیست و برای پول وارد این بازی نشده است. البته سال گذشته همین کمپانی از قبل همین سرویس، ۳۰ میلیون دلار درآمد داشته و مسئولین این شرکت امیدواراند تا سال ۲۰۲۱ میلادی درآمد اپل موزیک را به ۵۰ میلیارد دلار برسد.

البته اپل برگ برنده‌ی دیگری هم در این رقابت دارد چرا که این برنامه به صورت پیش فرض روی میلیون‌ها آیفون و آیپد نصب می‌گردد. از طرف دیگر اسپیکر هوشمند هوم‌ پاد نیز کاربرانی را به سرویس اپل موزیک اضافه می‌کند. با این وجود به نظر می‌ر‌سد اسپاتیفای هم قصد دارد به بازار اسپیکرهای هوشمند وارد شود اما هنوز جزئیاتی رسمی از آن منتشر نشده است.

 

تماشا کنید: فیلم تبلیغاتی اپل برای سیری با حضور «راک» منتشر شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی