ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیل اولین تریلر گیم پلی Red Dead Redemption 2؛ از همین حالا پس انداز کنید

اولین تریلر از گیم پلی بازی Red Dead Redemption 2 نشان داد که با عنوانی انقلابی در نسل هشتم بازی های ویدیویی طرف هستیم. هر جزییات ریز از این ویدیو نوید تجربه ای ناب و ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

اولین تریلر از گیم پلی بازی Red Dead Redemption 2 نشان داد که با عنوانی انقلابی در نسل هشتم بازی های ویدیویی طرف هستیم. هر جزییات ریز از این ویدیو نوید تجربه ای ناب و غیر قابل مقایسه با هیچ بازی دیگری را می دهد.

ممکن است شما در هنگام تماشای این تریلر، به برخی از این جزییات توجه نکرده باشید که در ادامه این مطلب، به موشکافی آن ها خواهیم پرداخت. جزییاتی که باعث می شود از همین حالا Red Dead Redemption 2 را یکی از هیجان انگیزترین عناوین سال های اخیر بدانیم.

نفس های آخر غرب وحشی

احتمالاً می دانید که بازی در اواخر قرن 18 میلادی و دورانی که غرب وحشی در حال از بین رفتن و شهرنشینی در حال توسعه یافتن است، جریان دارد. بعد از نمایش چند فریم زیبا از محیط زیبای بازی، شاهد پرت شدن آرتور مورگان به عنوان شخصیت اصلی بازی از پنجره هستیم.

کافی است به تفاوت لباس آرتور قبل و بعد از غلت خوردن روی گل دقت کنید. جدا از از آن که ردپاها روی زمین گلی مشخص هستند، لباس آرتور نیز با فیزیک بسیار جالبی گلی می شود.

به جزییات پیراهن آرتور و ردپاهای روی زمین دقت کنید.

قرار است تا با محیط های متنوع و تنوع آب و هوایی فوق العاده ای در بازی روبرو شویم. حال، با توجه به این تریلر می توان گفت که هر شرایط آب و هوایی خاصی، تاثیر متفاوتی رو نحوه حرکت و مبارزات شما در محیط خواهد گذاشت.

در گذشته هم مشخص شد بود که با محیطی عظیم در Red Dead Redemption 2 طرف خواهیم بود. آرتور طی مدت زمان بازی، به جنگل های دور افتاده، شهرهای در حال توسعه، بیابان های بی آب و علف و کوهستان های سرد و خطرناک سفر خواهد کرد. در بسیاری از موارد، او برای برپایی اردوگاه به همراه سایر اعضای گروهش، مجبور به این جابجایی ها خواهد شد.

ظاهراً بخش زیادی از زمان شما طی Red Dead Redemption 2 در همین اردوگاه جریان خواهد داشت. می توانید با افراد حاضر در آن ارتباط برقرار کنید و میزان دوستی شما با آن ها، روی روند بازی تاثیرگذار خواهد بود.

Red Dead Redemption 2
چه چیزی از این دل پذیرتر که با دوستانتان دور آتش جمع شده و برای یکدیگر خاطره تعریف کنید.

البته برای برقرار ماندن اردوگاه بهتر است در مسائل مختلفی فعالیت داشته باشید. شکار کردن یکی از همین موارد است. با توجه به منطقه ای که در آن هستید، حیوانات مختلفی در دسترس خواهند بود که با شکار کردن بعضی از آن ها، غذای اردوگاه برای مدت مشخصی تامین می شود. البته می توانید از شکار خود برای به دست آوردن پول بیشتر و تجهیز آرتور هم استفاده کنید.

با وجود آن که اعضای گروه به نوعی خانواده آرتور محسوب می شوند، اما آن ها تنها کسانی نخواهند بود که می توانید طی بازی با آن ها تعامل داشته باشید. هر کدام از NPC ها نمونه های کپی شده از یکدیگر و تو خالی نخواهند بود و می توانید با احترام یا خشم با آن ها رفتار کنید.

دنیای Red Dead Redemption 2 پر است از آدم هایی که می توانند به دوستان و دشمنان شما تبدیل شوند. در بعضی از موارد مجبور به برخورد فیزیکی و استفاده از اسلحه خواهید بود و در سایر صحنه ها بهتر است حساب شده و با خونسردی با NPC ها برخورد کنید.

گزینه های متفاوتی برای برخورد با افراد وجود دارند که بعضی از آن ها اصلاً دوستانه نیستند!

در ضمن، مانند GTA V و قسمت قبلی Red Dead، ممکن است هنگام گشت و گذار در محیط با حوادث اتفاقی روبرو شوید که اهمیت دادن به آن ها باعث دردسر یا پاداشی مناسب برای آرتور خواهند شد.

از اطلاعاتی که قبل از این هم از بازی منتشر شده بود، می دانستیم که می توان اسب های وحشی را در طبیعیت پیدا کرده و آن ها را تربیت کرد. طبق توضیحات این ویدیو مشخص شده که هر چقدر که در زمانی که اسبی را در اختیار دارید بگذرد، او با شما ارتباط بیشتری برقرار کرده و کنترلش نسبت به گذشته آسان تر خواهد بود.

گلوله هایت را بشمار

جدا از ویژگی های جذاب Red Dead Redemption 2 در بخش تعامل با محیط و افرادی که سر راه آرتور قرار می گیرند، نکات جذابی از بخش گیم پلی را می توان با تماشای این ویدیو مشاهده کرد.

اگر با اسب خود رفیق شوید، مبارزات آسان تر از گذشته خواهند شد.

یکی از اصلی ترین ویژگی ها، به توانایی آرتور در شلیک کردن به دشمنان در زمان آهسته بر می گردد. چنین قابلیتی را پیش از این در سایر بازی ها و به خصوص عناوین اخیر راکستار مثل GTA V و مکس پین 3 دیده بودیم اما ظاهراً قرار است این المان در Red Dead Redemption 2 چند پله ارتقا پیدا کند.

با توجه به تریلر اخیر بازی می توان گفت که این توانایی در سطح بندی های مختلفی در Red Dead Redemption 2 حضور داشته و با گذر زمان، آرتور در استفاده از آن مهارت بیشتری پیدا خواهد کرد. برای مثال در نبرد ابتدایی او باید به صورت جداگانه به هر کدام از دشمنان شلیک کند اما در نبرد ثانیه های آخر تریلر، آرتور می تواند افرادی را علامت گذاری کرده و بعد از آن انیمیشن جذابی نمایش داده می شود که او در کسری از ثانیه، تعدادی از دشمنانش را از بین برده است.

مبارزات تن به تن نیز نسبت به گذشته کاملاً متفاوت شده اند و قابلیت هایی مانند تکل کردن، شانه به شانه شدن و دفاع کردن، به شکل قابل لمسی در بازی حضور خواهند داشت. اسلحه ها نیز از این قضیه جدا نیستند و طبق گفته سازندگان، هر کدامشان حس و حال متفاوتی را به شما منتقل می کنند.

هر کدام از اسلحه ها، حس و حال متفاوتی را به شما منتقل خواهند کرد.

البته بر خلاف دیگر بازی های راک استار که می توانستید ده ها اسلحه را به صورت همزمان در جیب شخصیت اصلی جا دهید (!)، در Red Dead Redemption 2 قبل از شروع ماموریت و سر زدن به مکانی خاص می توانید اسلحه های خود را از روی اسبی که در اختیار دارید انتخاب کرده و تعداد محدودی از آن ها را حمل کنید.

قبل از این هم گفتیم که شکار نقش مهمی را در بازی ایفا خواهد کرد. حیواناتی که توسط تیر کمان یا گلوله های تفنگ شما زخمی می شوند، مدتی به فرار ادامه خواهند داد و با استفاده از دید خاصی که آرتور به آن دسترسی دارد، می توانید مسیر حیوان را پیدا کرده و کارش را تمام کنید.

همچنین در اواخر تریلر صحنه هایی از سرقت از قطار و گروه های مختلفی که در Red Dead Redemption 2 با آن ها روبرو می شویم، پخش می شوند که انتظار می رود طی تریلر بعدی گیم پلی که هنوز زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده، از این بخش ها اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

برای تاریخ سازی آماده شوید

جزییاتی که در اولین تریلر گیم پلی بازی Red Dead Redemption 2 دیدیم، انتظار برای این عنوان را سخت تر از همیشه می کنند. با توجه به سابقه راکستار و اطلاعاتی که از بازی منتشر شده، می توان پیش بینی کرد که قرار است مرزهای لذت بردن از یک بازی بازهم جابجا شود. چیزی تا آغاز این ماجراجویی فراموش نشدنی نمانده و Red Dead Redemption 2 در تاریخ 4 آبان برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی