ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کایرین 985
تکنولوژی

تأیید شد: سری میت 20 هوآوی با چیپست 7 نانومتری کایرین 980 به بازار می آید

کمپانی هوآوی به صورت رسمی اعلام کرد چیپست کایرین 980 تأمین کننده توان پردازشی خانواده پرچمدار میت 20 خواهد بود. چیپست مذکور همچنین نخستین نمونه تولید شده با فناوری 7 نانومتری در دنیا است که ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

کمپانی هوآوی به صورت رسمی اعلام کرد چیپست کایرین 980 تأمین کننده توان پردازشی خانواده پرچمدار میت 20 خواهد بود. چیپست مذکور همچنین نخستین نمونه تولید شده با فناوری 7 نانومتری در دنیا است که به بازار راه پیدا می کند.

بر اساس اظهارات «ریچارد یو» مدیر اجرایی بخش تجارت مشتریان هوآوی، این شرکت در نمایشگاه IFA امسال از کایرین 980 به عنوان نخستین چیپست تولید شده با معماری 7 نانومتری دنیا رونمایی خواهد کرد. وی همچنین اعلام کرده چیپست جدید به عنوان قلب تپنده خانواده میت 20، ماه اکتبر (مهر-آبان) به دست مشتریان خواهد رسید.

لازم به اشاره است که تولید چیپست های کوچکتر توسط کمپانی های بزرگ تا کنون همواره با افزایش بهره وری و توان پردازشی همراه بوده؛ در نتیجه می توان انتظار داشت پرچمداران بعدی هوآوی، نمایش بهتری از قدرت و مدیریت باتری را ارائه دهند.

هوآوی در مراسم IFA امسال از کایرین 980 به عنوان نخستین چیپست 7 نانومتری تجاری دنیا رونمایی خواهد کرد

البته انتظار می رود کوالکام و اپل نیز در آینده نزدیک برای رقابت با کمپانی چینی، محصولات 7 نانومتری اختصاصی خود را معرفی کنند. هرچند طبق آمار موجود، کوالکام معمولاً چیپست های پرچمدار جدید خود را اواخر سال میلادی (اوایل زمستان) معرفی می کند؛ به همین خاطر هوآوی فعلاً بیشتر از سوی اپل و معرفی چیپست جدید این شرکت در هفته های آتی مورد رقابت مستقیم قرار خواهد داشت.

کایرین 980

گفتنی است بر اساس برخی از شایعات، کایرین 980 از چیدمان 4+4 (هشت هسته ای) بهره می برد و هسته های پردازشی Cortex-A76 و Cortex-A55 نیروبخش این چیپست خواهند بود. از طرفی برخی منابع به توسعه چیپ گرافیکی اختصاصی برای سری میت 20 توسط هوآوی اشاره کرده اند که با در نظر گرفتن سوابق شرکت و پیش بینی متخصصان بازار، دور از انتظار به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی