ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با Earthroamer XV-HD آشنا شوید؛ قصری متحرک و لوکس برای سکونت در دل طبیعت

مسافرت های دور و دراز و چند روزه به دل طبیعت این روزها دوست داران زیادی در اقصی نقاط جهان پیدا کرده است. برای جلب رضایت و رفع نیازهای این دسته از ماجراجویان اخیرا شرکت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

مسافرت های دور و دراز و چند روزه به دل طبیعت این روزها دوست داران زیادی در اقصی نقاط جهان پیدا کرده است. برای جلب رضایت و رفع نیازهای این دسته از ماجراجویان اخیرا شرکت های مختلفی به تولید خودروهای کاروان مخصوص مسیرهای آفرود رو آورده اند. کمپانی Earthroamer یکی از این شرکت ها است که به واسطه تولید مدل XV-LTS نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. این مدل بر اساس فورد F-550 شکل گرفته و به دلیل قابلیت های فنی و امکانات زیاد طرفداران خاص خود را دارد.

earthroamer-xv-hd-ford-f-750 (1)

حال پس از گذشت مدتی، Earthroamer مدل دیگری را با نام XV-HD توسعه داده که بزرگ تر، جان سخت تر و لوکس تر از XV-LTS محسوب می شود. این مساله چندان هم عجیب نیست، چرا که XV-HD برخلاف XV-LTS بر پایه کامیونت فورد F-750 ساخته شده است.

earthroamer-xv-hd-ford-f-750 (2)

نیروی لازم برای جابجا این خانه لوکس توسط یک موتور 6.7 لیتری توربودیزل V8 تامین می شود. این موتور توانایی تولید 329 اسب بخار قدرت و 983 نیوتن متر گشتاور را داشته و در همکاری با گیربکس شش سرعته خودکار هر چهار را به حرکت در می آورد.

از آنجایی که XV-HD برای مسیرهای صعب العبور و شرایط سخت طراحی شده، Earthroamer این خودرو را به امکاناتی ویژه تجهیز کرده است. لاستیک های 46 اینچی میشلن XZL، سیستم تعلیق بادی عقب یا ضربه گیرهای Fox، تنظیم ارتفاع هیدرولیکی و یک وینچ قدرتمند برخی از این امکانات هستند.

earthroamer-xv-hd-ford-f-750 (3)

بی تردید محیط داخلی گسترده یکی از ویژگی های اصلی XV-HD است. این کمپر جدید در حالت استاندارد از امکاناتی نظیر سیستم گرمایش کف، لباسشویی و خشک کن، سرویس بهداشتی و آشپزخانه با تمام لوازم مورد نیاز بهره برده و می تواند فضای لازم برای زندگی 6 نفر را فراهم کند.

earthroamer-xv-hd-ford-f-750 (13)

همانطور که از روی تصاویر نیز قابل حدس است، در قسمت داخلی Earthroamer توجه ویژه ای به جزئیات داشته و از ترکیب چوب، سنگ و استیل به وفور استفاده کرده است.

سازنده XV-HD برای علاقه مندان به موسیقی یک سورپرایژ ویژه دارد، چرا که سیستم صوتی با کیفیت ساخت شرکت معروف Bose را بر روی آن نصب کرده است.

earthroamer-xv-hd-ford-f-750 (12)

به منظور تامین برق ساکنین این خانه لوکس متحرک، پنل هایی خورشیدی بر روی سقف نصب شده اند. انرژی جذب شده توسط این پنل های 2100 واتی در پک باتری 20 کیلووات ساعتی دخیره می شود.

مهندسین Earthroamer مخزن هایی مخصوص برای حمل 435 لیتر سوخت اضافی و 946 لیتر آب تعبیه کرده اند. ناگفته پیداست با تکیه بر این مخازن و دیگر امکانات موجود ماجراجویان خواهند توانست بیشتر از زندگی شلوغ شهری فاصله گرفته و روزهای زیادتری را در دل طبیعت سپری کنند.

earthroamer-xv-hd-ford-f-750 (3)

تاکنون شرکت Earthroamer سفارش ساخت سه دستگاه از XV-HD را دریافت کرده است. طبق انتظار قیمت این کاروان لوکس کم نبوده و افراد علاقه مند به آن باید 1.5 میلیون دلار در حساب بانکی خود داشته باشند. پس از سفارش و پیش پرداخت 375 هزار دلار، خریداران باید تا اواخر امسال یا اوایل سال بعد منتظر تحویل خودروی خود بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی