ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان گاز دی‌اکسید کربن را به مواد معدنی تبدیل می‌کنند

پژوهشگران راهی یافته‌اند تا با سرعت بالا مگنزیت، یک ماده معدنی تولید کنند که می‌تواند در طولانی مدت راه‌حل انسان برای کاهش گاز مضر دی‌اکسید کربن موجود در جو باشد. مگنزیت در طبیعت به آهستگی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

پژوهشگران راهی یافته‌اند تا با سرعت بالا مگنزیت، یک ماده معدنی تولید کنند که می‌تواند در طولانی مدت راه‌حل انسان برای کاهش گاز مضر دی‌اکسید کربن موجود در جو باشد.

مگنزیت در طبیعت به آهستگی شکل می‌گیرد بنابراین به راحتی نمی‌توان آن را جایگزین راه‌های کاهنده آلودگی دانست اما دانشمندان بالاخره موفق شده‌اند شیوه‌ای را معرفی کنند که امکان پذیر و اقتصادی است.

در حالت طبیعی، مگنزیت صدها یا شاید هزاران سال نیاز دارد تا کریستال‌هایش شکل بگیرند. پروسه‌ای که دانشمندان به آن دست یافته‌اند این دوره را به ۷۲ روز کاهش داده.

ماده‌ای به نام پلی‌استایرین مایکروسفیرس به عنوان یک کاتالیست و سرعت‌بخش به واکنش باعث شکل‌گیری سریع کانی مگنزیت می‌شود. این کره‌های کوچک پلی‌استایرینی احتمالا قابلیت استفاده مجدد را نیز دارند و هزینه‌ها را پایین نگه می‌دارند.

تبدیل گاز دی‌اکسید کربن به مگنزیت در حال حاضر وارد فاز تجربی شده و هنوز به مرحله‌ای که بتوان از آن در سطح صنعتی استفاده کرد نرسیده است. پاکسازی کربن هوا پروسه‌ای است که می‌توان به دو شیوه طبیعی و مصنوعی انجام داد. دانشمندان در سراسر دنیا در تلاش هستند تا متودهایی را به کار گیرند که دی‌اکسید کربن را از هوا دریافت و حذف کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GTA
    GTA | ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

    باور کن هر وقت فقط می نویسه محققین احتمالا آلمانی ها طبق معمول یک حرکت انقلابی کردن. حالا اگه انگلیسی بود با ماهواره تو فضا خبرشو منتشر می کردن?

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

    سلام ، لطفا یک بررسی هم در مورد پنل کاربری خدمات دهندهای adsl انجام بدید ، حقیقت اینکه با یک فاجعه ای بالجبار دست و پنجه نرم میکنم و دستم هم به جایی نمیرسه برای حلش ، موضوع اینه که ساکن نارمک تهران هستم و سه ماهی میشه که از اینترنت مخابرات استفاده می کنم چون هیچ شرکت دیگه ای سرویس نمیداد به دلیل عدم پورت خالی (همکاری نکردن مخابرات به گفته خود آسیاتک) حالا از پینگ افتضاح و نایم اوت و سرعت بسیار پایین که بگذریم و بگیم دیگه اینا عادی شده تو ایران دیگه از این یک مورد نمیشه گذشت که سرویس پنل کاربریشون دیر به دیر آپدیت میشه ، یعنی چی یعنی الان 26 مرداد هست ولی پنل نشان دهنده مقدار مصرف تا تاریخ 22 مرداد و نشون میده ، یکبار با پشتیبانی 2020 درمیون گذاشتم علنا این جملش بود :" سیستم ما سه چهار روز یکبار آپدیت میشه " وقتی هم گفتم خوب آخه چرا با این جواب عتیقه روبرو شدم که "مخابراته دیگه" !!!!! یعنی من الان جرات نمی کنم چیزی دانلود کنم چون نمی دونم چقدر مصرف کردم و می ترسم که حجم بین الملل (مسخره بازی ایرانیها) تموم بشه ، توی سایت وزارت ارتباطات شکایت هم کردم دو ماه پیش ولی رسما دایورت شدم به در و دیوار چون دو ماه گذشته و خبری نیست ، خواهش می کنم شما که رسانه خبری هستید اینو پوشش بدید و مقایسه کنید داخلی ها رو با هم و کم و کاستی هاشون رو نشون بدید شاید دردی دوا بشه
    رابط کاربری سایت مخابرات (پنل سرویس اینترنت نه خود سایت اصلی) بشدت افتضاح ، حتی صفحه ورود به سایت توش اخبار سال 95 هست !!! معلوم نیست اخرین بار کی آپدیت شده ، هیچ بخشی برای درخواست یا تماس با پشتیبان در نظر گرفته نشده و فقط باید 2020 تماس گرفت ، کلی آیتم توش هست که اصلا کار نمیکنه و دکوری !!!!

مطالب پیشنهادی