ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پارادوکس رنگ‌ها: با بهترین بازی‌های سیاه و سفید گوشی آشنا شوید

همان‌قدر که کیفیت گیم پلی می‌تواند در ارائه یک تجربه سرگرم کننده تاثیر گذار باشد، به همان اندازه موسیقی و طراحی بصری نقش زیادی روی القای احساسات و درک بهتر دنیای بازی‌ ایفا می‌کند؛ «فلورانس» ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

همان‌قدر که کیفیت گیم پلی می‌تواند در ارائه یک تجربه سرگرم کننده تاثیر گذار باشد، به همان اندازه موسیقی و طراحی بصری نقش زیادی روی القای احساسات و درک بهتر دنیای بازی‌ ایفا می‌کند؛ «فلورانس» با ترکیب رنگ‌های سرد و گرم و بدون دیالوگی حس درونی شخصیت‌هایش را به تصویر کشید و «آس‌تو» (Ustwo) هم بخش زیادی از روایت «مانیومنت ولی 2» را به دوش بخش هنری انداخت.

این‌ها همه نمونه‌های رنگی هستند که از بخش دیداری اثرشان نه فقط برای افزایش زیبایی‌های ظاهری بلکه به عنوان مکمل بقیه قسمت‌ها استفاده کرده‌اند. اما در این بین بازی‌های موبایل دیگری هم وجود دارند که تنها با دو رنگ سیاه سفید توانسته‌اند به این مهم برسند. مطلب پیش‌رو به همین بازی‌ها اختصاص دارد و اگر می‌خواهید با این عناوین آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم آن را از دست ندهید.

Limbo

استفاده از رنگ سیاه و سفید و صدای محیط بیش از آنکه لیمبو را به اثری اتمسفریک و از دیدگاه گرافیک یکی از بهترین‌های صنعت بازی‌های موبایل کند، به بازی کمک کرد تا فضای رمزآلودش را بیشتر در مرکز توجهات قرار دهد. لیمبو عنوان مبهمی است و استودیوی «پلی دد» هم به کمک رنگ‌بندی بازی توانست این ابهام را افزایش دهد. در بازی، نقش پسر بچه‌ای را داشته و به حل معماها می‌پردازید. معماها نیز بر پایه اصل «بمیر و یاد بگیر» بنا شده‌اند و به همین خاطر گاهی اوقات برای حل آن‌ها مجبورید چند باری ببازید.

LIMBO

LIMBO

سازنده: Playdead قیمت: 3.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 136 / 128 مگابایت زبان:

VOI

در هر مرحله از VOI چند جسم سیاه به بازیکن داده می‌شود و او به کمک آن‌ها شکلی که بازی خواسته را به می‌سازد. برای این کار هم کافیست اجسام مشکی را با یکدیگر ترکیب کنید. در واقع هر بخشی از دو جسم سیاه رنگ را که روی یکدیگر بگذارید، آن قسمت سفید شده و با استفاده از همین مکانیزم نیز معماها حل خواهند شد؛ استودیوی Gamebra یک قدم پایش را در به‌کارگیری رنگ‌های سیاه سفید را فراتر گذاشته و در VOI گیم پلی را بر پایه آن دو ساخته است.

VOI

VOI

سازنده: gamebra.in قیمت: نسخه اندروید رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 21 / 29 مگابایت زبان:

The Paradox

تک‌ تک بخش‌های «پارادوکس» تداعی کننده نام بازی هستند و استفاده زیاد رنگ‌های سیاه سفید باعث شده تا تناقض بین بخش بالا و پایین صفحه بیشتر خودش را نشان بدهد و منحصرفردتر به نظر برسند. در پارادوکس کنترل دو کاراکتر را به صورت همزمان دارید که عکس جهت یکدیگر و به صورت وارونه حرکت می‌کنند. بنابراین اگر روی یکی از فلش‌ها کلیک کرده یا دکمه پرش را فشار دهید، دو شخصیت سیاه سفید داستان با هم واکنش نشان می‌دهند.

The Paradox

The Paradox

سازنده: Indie Planet قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 15.4 مگابایت زبان:

Hidden Folks

هر چه قدر که از عمر صنعت گیمینگ می‌گذرد، ساخت عناوین خلاقانه از روی سبک هایی که به تکرار افتاده‌اند سخت تر می‌شود و اینکه Hidden Folks یکی از بهترین‌های گوشی به حساب می‌آید، به خاطر این است که بازی از دل کلیشه‌ها توانسته یک تجربه نوآورانه به وجود بیاورد. در بازی همانند بقیه عناوین سبک Hidden Object باید اشیا پنهانی را پیدا کنید اما با این تفاوت که پویایی محیط، رنگ‌بندی هوشمندانه و صداگذاری خوب عمق جدیدی به بازی بخشیده است.

Hidden Folks

Hidden Folks

سازنده: Adriaan de Jongh قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 141 / 57.51 مگابایت زبان:

Bendy in Nightmare Run

Bendy in Nightmare Run

Bendy in Nightmare Run در عین اینکه ادای دینی به آثار کلاسیک دیزنی به شمار می‌رود با سختی زیاد و تمرکز زیادش روی باس‌ها هم تا حد زیادی یادآور عنوان معروف و دوست‌داشتنی کاپ‌هد (Cuphead) است. در هر مرحله از این بازی رانر، بِندی در خواب‌هایش با یک شخصیت خیالی روبه‌رو می‌شود و حالا باید با استفاده از پرتاب وسیله‌هایی که در راه به دست می‌آورد کابوسش را شکست داده و از این خواب بد نجات پیدا کند.

Bendy in Nightmare Run

Bendy in Nightmare Run

سازنده: TheMeatly Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 160.5 / 46 مگابایت زبان:

Pa Pa Land

پاپالند فرار کله ها

دو عنوان آخر کمی با ارفاق به لیست راه افتاده‌اند و اگرچه در آن‌ها همچنان رنگ سیاه سفید همچنان نقش زیادی در طراحی محیط‌ها داشته اما سازنده از رنگ‌های دیگری هم استفاده کرده است. پاپالند تاکنون جایزه‌های مختلفی در زمینه گرافیک برده، نقش کله‌ها را به بازیکن می‌دهد و هر بار که بازی را آغاز می‌کنید باید مراقب باشید تا طعمه بیگانه‌ها نشوید. در این عنوان با نگه داشتن سمت راست یا چپ صفحه، کله به جهتی که خواستید پرواز می‌کند. در این بین نیز بیگانه‌ها از پایین تیراندازی می‌کنند تا مانع پیروزی‌تان بشوند.

پاپالند: فرار کله ها

پاپالند: فرار کله ها

سازنده: نووا گیمز قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 37.6 مگابایت زبان:

Liyla and the Shadows of War

سیاه سفید

«لیلا و سایه های جنگ» (Liyla and the Shadows of War) بیشتر از آن که بازی یک باشد، پیامی از جنایات جنگی است. عنوانی که شباهت‌های زیادی به لیمبو داشته و اگرچه یکی از کوتاه‌ترین بازی‌های گوشی به حساب می‌آید اما در همین حجم کوتاه توانسته مفاهیم زیادی را به مخاطب القا کند و او را تحت تاثیر قرار بدهد. در روایتی چند دقیقه‌ای، بازی داستان خانواده‌ای فلسطینی را روایت می‌کند که امیدوارند زیر بارش گلوله‌ها بتوانند پناهگاهی پیدا کنند.

Liyla and The Shadows of War

Liyla and The Shadows of War

سازنده: Rasheed Abueideh قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 78.1 / 73 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

    بازی that level; again رو هم باید تو این لیست میاوردین بعد از لیمبو شناخته ترین شده بازی تو این بخش هستش

مطالب پیشنهادی