ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مطلقاً به کار نماد اعتماد پایان نمی‌دهد

هیات مقررات‌زدایی در وزارت امور اقتصادی به دنبال تغییر در روند ارائه درگاه پرداخت الکترونیکی به کسب‌وکارهای اینترنتی است. این تغییر حدوداً پس از ۱۰ سال اعمال می‌شود و کسب‌وکارها را از پیش‌نیازی به نام ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۰

هیات مقررات‌زدایی در وزارت امور اقتصادی به دنبال تغییر در روند ارائه درگاه پرداخت الکترونیکی به کسب‌وکارهای اینترنتی است. این تغییر حدوداً پس از ۱۰ سال اعمال می‌شود و کسب‌وکارها را از پیش‌نیازی به نام «نماد اعتماد الکترونیکی» بی‌نیاز می‌کند که تا کنون لازمه‌ی دریافت درگاه بانکی بوده است. اما این همه ماجرا نیست؛ چراکه نماد اعتماد، حذف نخواهد شد.

روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای توسط هیات مقررات زدایی در وزارت اقتصادی برگزار می‌شود که هدف آن تسهیل فرایند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بوده است. اینکه آیا واقعاً با پیشنهادهای جدید، دریافت درگاه ساده‌تر خواهد شد یا خیر بحث دیگری است، اما نکته مهم اینجاست که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، هیچ هدفی برای پایان دادن به کار نماد اعتماد الکترونیکی ندارد.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که زیرمجموعه وزارت صمت است، در سال‌های اخیر متولی و ارائه دهنده نماد اعتماد بوده. حالا این مرکز ساز و کاری را با کمک هیات مقررات زدایی تدوین کرده (که روز دوشنبه هفته جاری به رای گذاشته می‌شود) و از طرفی می‌خواهد نماد اعتماد را هم زنده نگه دارد. «جعفر محمدی»، رییس کمیسیون تجارت الکترونیک در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در گفتگو با دیجیاتو به همین موضوع اشاره می‌کند و می‌گوید:

«اکنون سعی شده تا فرایند ارائه درگاه اصلاح شود و ای‌نماد هم سر جای خودش باقی می‌ماند. در واقع یک کسب‌وکار می‌تواند ای‌نماد داشته باشد و از آن طریق به سراغ دریافت درگاه بانکی برود، یا از شیوه جدیدی که تعیین شده استفاده کند.»

محمدی  اشاره می‌کند که در جلسات، بارها تکرار شده است که شیوه جدید مطلقاً به مفهوم حذف نماد اعتماد الکترونیکی نیست و هیات مقررات زدایی، صرفاً به دنبال راهی است تا بدون نیاز به نماد اعتماد نیز کسب‌وکارها بتوانند درگاه پرداخت داشته باشند.

همه این‌ها در حالیست که کسب‌وکارهای ایرانی گلایه‌های بسیاری از نماد اعتماد و متولیانش دارند اما باید دید در این دوشنبه سرنوشت‌ساز چه اتفاقی خواهد افتاد و البته زمانی که باز هم مرکز توسعه تجارت الکترونیک در راس کار است، آیا واقعاً سهولتی در دریافت درگاه بانکی اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی