ترکها در اعتراض به تحریم آمریکا آیفونهایشان را شکستند
چندی پیش رجب طیب اردوغان به دنبال وضع تحریم های آمریکا و سقوط ارزش لیر ترکیه اعلام کرد که کشورش دیگر محصولات الکترونیکی آمریکایی از جمله آیفون های اپل را خریداری نخواهد کرد. حال گزارش میشود که ...
چندی پیش رجب طیب اردوغان به دنبال وضع تحریم های آمریکا و سقوط ارزش لیر ترکیه اعلام کرد که کشورش دیگر محصولات الکترونیکی آمریکایی از جمله آیفون های اپل را خریداری نخواهد کرد. حال گزارش میشود که ترکها در راستای حمایت از رییس جمهور خود و اعتراض به تعرفههای جدید آمریکا، به شکستن آیفون روی آورده اند.

به تازگی ترکها به نابود کردن تلفنهای هوشمند اپل علاقه نشان میدهند و در این کشور آیفون به نماد مخالفت با آمریکا تبدیل شده است. از این رو کاربران ترک با شکستن آیفون ها و انتشار پستهای متعدد در پلتفرمهای مختلف نظیر توییتر، اینستاگرام و یوتیوب سعی دارند اعتراضشان را به گوش دولتمردان آمریکایی برسانند.
برای مثال در این ویدیو ۵ شهروند ترکیه را مشاهده می کنید که آیفونهایشان را با یک پتک میشکنند و هر ضربهای که بر گوشی اپل وارد میکنند را نماد وفاداریشان به وطن میدانند.
چندی پیش روابط میان ترکیه و آمریکا به خاطر زندانی شدن یک شهروند آمریکایی در این کشور به اتهام دست داشتن در کودتای اخیر ترکیه به تیرگی گرایید. ترامپ نیز به دنبال این اتفاق، تعرفههای واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر نمود تا به نوعی این کشور را مجازات کند. به دنبال بالا رفتن تعرفهها و شدیدتر شدن تحریم ها، ارزش لیر ترکیه مانند ریال ایران به شدت در حال سقوط است و این روند همچنان ادامه دارد.
پیش از این رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی خود در سمپوزیم آنکارا عنوان کرد که کسب و کارهای ترکیه باید به تولید و صادرات اجناس داخلی خود ادامه دهند و همزمان خاطرنشان نمود که کالاهای الکترونیک آمریکایی را مشمول تحریم خواهد کرد.
او در صحبتهایش به برندهای جایگزین نیز اشاره کرد و گفت:
«اگر آیفون وجود دارد در مقابلش سامسونگ هست و ما خودمان برندهای داخلی برای تلفن همراه داریم. ما در نظر داریم که به اندازه کافی این اجناس را تولید کنیم. باید کیفیت کالاهای تولیدی مان از آنچه وارد می کنیم هم بالاتر باشد.»
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
چرا کامنت من رو پاک کردین؟? ? ?
مغول زاده ها رو ببین
نماد بزقورد توی تصویر اول....یعنی افتخار میکنن این تورکا از نسل گرگ هستن . یعنی پدرشون گرگه مادرشون انسان :))))
اینا از همون نسل آتیلایی هستن که با دخترشون ازدواج کرد...تاریخشون رو بخونی بجز نکبت و کثافت کاری و قتل و تجاوز هیچی پیدا نمیکنی. برای همین شروع میکنن اسطورهای ایرانی رو میدزدن چون هیچی برای عرضه به دنیا ندارن ...کارشون فقط جعل و تحریف تاریخه
هرچی که باشه اونا به دولتشون اطمینان دارن چون تونسته اعتماد مردمشو جذب کنه چیزی که دولت تو توی ۴۰ سال نتونسته بدستش بیاره
تو از اون دسته آدمایی هستی که واسه خرید دلار صف میکشه اول مشکلتو باخودت حل کن مشکل خونه ی خودتو حل کن بعدش در مورد همسایت زر بزن
احمق تو هنوز درگیر نژاد پرستی هستی امثال تو باید گشنه بمونن تو همین مملکت درمورد ترک ها هم زر اضافی نزن چون حالا حالاها عقبی ازشون
اونا همین الانشم صد سال از تو جلوترن اسکل
آذربایجان جزئی از خاک ایران نیس ما مثل شما نژاد پرست نیستیم ولی تو خاک خودمون آزادیم
تو بیشتر میسوزی اگه عرضه داری پاشو مشکل خاک پاکتو حلش کن درباره ی همسایت زر نزن خودت مسخره ای خبر نداری
بدجور بهت فشار اومده. تو و ایل و تبارت همونایی هستن که نون و نمک ایران رو میخورن تو خاک مقدس ایران دارن زندگی میکنن اما وقت بازی تراکتور میان تو استادیوم شعار میدن خلیج عربی و پرچم کشور آذربایجان رو میارن ایران و ایرانی رو فحش میدن...ملکت صاحب داشت همونجا توی استادیوم همتون رو با یه گالن بنزین آتیش میزدن...حیف که مملکت به دست یه مشت اجنبی اداره میشه و امثال شما زالوصفت ها دارین جولان میدین
دقیقا همون حس بالا رفتن از دیوار رو دارن . هنوز کلشون داغـــــــــــــــــــه ـه ـه.......
اینا فعلا داغ هستن حال روز اینا با حال روز الان مردم ایران یکی میشه یکسال صبر کنید موقع تظاهرات اینا هم میرسه موقع گریه کردن اینا هم میرسه
نه، واقعاً اردوغان توی ساندیساش چی قاطی میکنه انقد اینا High شدن؟! ?
واقعا براتون متاسفم که حتی نمی دونید که اندروید اپن سورسه و هرکسی می تونه با هر ملیتی اونرو روی گوشیش نصب کنه و یا حتی توش تغییرات بده(جزئی تا اساسی) و بگه این سیستم عامل مال ترکیه هست و گوگل هم در هر دو صورت حق هیچگونه اعتراضی نداره و از نظر قانونی هم مانعی نیست.
امیدوارم دوستان غرب پرست مثل همیشه جبهه نگیرن و اگه قبول ندارن دلایل علمی قابل توجهی ارائه کنن.?
دوست بی سواد عزیز ، اون کرنل اندروید هست لایسنش اجاز میده هر کسی ازش استفاده کنه و کاملا رایگانه ، لایسنس خوده اندروید اپاچی نسخه ۲ هست و اگه می تونید بخونیدش با توجه به لایسنس گوگل می تونه به شرکت ها اجازه نده از اندروید استفاده کنند ، لطفا اول چیزی رو یاد بگیرید بعدا دربارش نظر بدید ، با دونستن لغت اپن سورس شما علامه ای تی نمیشید
دوست با سواد من? :
?توجه توجه :برای اولین بار در جهان کرنل اندروید گفته شد ؛ شما برو اوّل یاد بگیر اندروید کرنل مستقل نداره و کرنلش همون کرنل لینوکسه بعد نظر بده ثانیا اگر یه ذره مطالعه کنید می فهمید که گوگل تنها می تواند لایبرری های اختصاصی خودش و اپ های سرویسی خودش (سری پلی و سری G suite و Assistant و ...) که در اندروید جای خودش رو به خوبی باز کرده و سیستم عامل و برخی اپ ها با اون تعامل فعال دارن (و حذف اون می تواند مشکل آفرین باشه) را غیر مجاز کند.
برنچ اصلی اندروید توسط مهندسای خود گوگل تولید شده و توسعه داده میشه، شما در هر صورت داری از سیستم عامل امریکایی استفاده میکنی پس اگر خیلی حس ملیت بالازده باید سیستم عامل خودت رو بسازی و از محصول امریکایی استفاده نکنی
تفاوت شرق و غرب از همین حرکات معلوم میشه. پتک و تبر و جاهلیت و کلهشق بازی در مقابل علم و تکنولوژی
همون غرب در جای خودش به شدت آدم کشی کرده و البته می کنه!
ترکها؟؟ یه تعداد کمی برای خود نمایی و پاچه خواری میان چنین کاری میکنن چنین آدمایی همه جای دنیا هستن . در ضمن اینا اگه قرار باش تکنولوژی آمریکایی رو تحریم کنن باید کلاً گوشی رو بذارن کنار چون اندرویدم مال آمریکاس !!! باید اینترنتو بذارن کنار باید خیلی چیزا رو بذارن که نمیتونن چنین کاری کنن
رد داده :)))
ضربه بدی با این ارش به اپل زد میگن همین امروز 1 دلار از ارزش سهامش کم شد
این یارو تا مثل خودمون مملکتشونو به باد نده دست بردار نیست،بزنید بشکونید این اجناس امریکایی رو، گوشی رو خودتون تولید کنید و سیستم عامل اندروید امریکایی بزارید روش، گوشی رو اگه خودتون نمیتونین تولید کنید ما راه حلشو امتحان کردیم به نتیجم رسیدیم بدید چین تولید کنه مارک خودتونو براتون میزنه روش بگید خودمون تولید کردیم
((شکونید این اجناس امریکایی رو، گوشی رو خودتون تولید کنید و سیستم عامل اندروید امریکایی بزارید روش))
کامل ترین کامنت سال
واقعا گل گفتی ???