ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
شکستن آیفون
تکنولوژی

ترک‌ها در اعتراض به تحریم‌ آمریکا آیفون‌هایشان را شکستند

چندی پیش رجب طیب اردوغان به دنبال وضع تحریم های آمریکا و سقوط ارزش لیر ترکیه اعلام کرد که کشورش دیگر محصولات الکترونیکی آمریکایی از جمله آیفون های اپل را خریداری نخواهد کرد. حال گزارش می‌شود که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

چندی پیش رجب طیب اردوغان به دنبال وضع تحریم های آمریکا و سقوط ارزش لیر ترکیه اعلام کرد که کشورش دیگر محصولات الکترونیکی آمریکایی از جمله آیفون های اپل را خریداری نخواهد کرد. حال گزارش می‌شود که ترک‌ها در راستای حمایت از رییس جمهور خود و اعتراض به تعرفه‌های جدید آمریکا، به شکستن آیفون روی آورده اند.

شکستن آیفون

به تازگی ترک‌ها به نابود کردن تلفن‌های هوشمند اپل علاقه نشان می‌دهند و در این کشور آیفون به نماد مخالفت با آمریکا تبدیل شده است. از این رو کاربران ترک با شکستن آیفون ها و انتشار پست‌های متعدد در پلتفرم‌های مختلف نظیر توییتر، اینستاگرام و یوتیوب سعی دارند اعتراضشان را به گوش دولتمردان آمریکایی برسانند.

برای مثال در این ویدیو ۵ شهروند ترکیه را مشاهده می کنید که آیفون‌هایشان را با یک پتک می‌شکنند و هر ضربه‌ای که بر گوشی اپل وارد می‌کنند را نماد وفاداریشان به وطن می‌دانند.

چندی پیش روابط میان ترکیه و آمریکا به خاطر زندانی شدن یک شهروند آمریکایی در این کشور به اتهام دست داشتن در کودتای اخیر ترکیه به تیرگی گرایید. ترامپ نیز به دنبال این اتفاق، تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر نمود تا به نوعی این کشور را مجازات کند. به دنبال بالا رفتن تعرفه‌ها و شدیدتر شدن تحریم ها، ارزش لیر ترکیه مانند ریال ایران به شدت در حال سقوط است و این روند همچنان ادامه دارد.

پیش از این رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی  خود در سمپوزیم آنکارا عنوان کرد که کسب و کارهای ترکیه باید به تولید و صادرات اجناس داخلی خود ادامه دهند و همزمان خاطرنشان نمود که کالاهای الکترونیک آمریکایی را مشمول تحریم خواهد کرد.

او در صحبت‌هایش به برندهای جایگزین نیز اشاره کرد و گفت:

«اگر آیفون وجود دارد در مقابلش سامسونگ هست و ما خودمان برندهای داخلی برای تلفن همراه داریم. ما در نظر داریم که به اندازه کافی این اجناس را تولید کنیم. باید کیفیت کالاهای تولیدی مان از آنچه وارد می کنیم هم بالاتر باشد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • آریا
    آریا | ۳۱ مرداد ۱۳۹۷

    چرا کامنت من رو پاک کردین؟? ? ?

  • OLD
    OLD | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    مغول زاده ها رو ببین
    نماد بزقورد توی تصویر اول....یعنی افتخار میکنن این تورکا از نسل گرگ هستن . یعنی پدرشون گرگه مادرشون انسان :))))
    اینا از همون نسل آتیلایی هستن که با دخترشون ازدواج کرد...تاریخشون رو بخونی بجز نکبت و کثافت کاری و قتل و تجاوز هیچی پیدا نمیکنی. برای همین شروع میکنن اسطورهای ایرانی رو میدزدن چون هیچی برای عرضه به دنیا ندارن ...کارشون فقط جعل و تحریف تاریخه

    • AmooBehzad
      AmooBehzad | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

      هرچی که باشه اونا به دولتشون اطمینان دارن چون تونسته اعتماد مردمشو جذب کنه چیزی که دولت تو توی ۴۰ سال نتونسته بدستش بیاره
      تو از اون دسته آدمایی هستی که واسه خرید دلار صف میکشه اول مشکلتو باخودت حل کن مشکل خونه ی خودتو حل کن بعدش در مورد همسایت زر بزن
      احمق تو هنوز درگیر نژاد پرستی هستی امثال تو باید گشنه بمونن تو همین مملکت درمورد ترک ها هم زر اضافی نزن چون حالا حالاها عقبی ازشون
      اونا همین الانشم صد سال از تو جلوترن اسکل

      • AmooBehzad
        AmooBehzad | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

        آذربایجان جزئی از خاک ایران نیس ما مثل شما نژاد پرست نیستیم ولی تو خاک خودمون آزادیم
        تو بیشتر میسوزی اگه عرضه داری پاشو مشکل خاک پاکتو حلش کن درباره ی همسایت زر نزن خودت مسخره ای خبر نداری

        • OLD
          OLD | ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

          بدجور بهت فشار اومده. تو و ایل و تبارت همونایی هستن که نون و نمک ایران رو میخورن تو خاک مقدس ایران دارن زندگی میکنن اما وقت بازی تراکتور میان تو استادیوم شعار میدن خلیج عربی و پرچم کشور آذربایجان رو میارن ایران و ایرانی رو فحش میدن...ملکت صاحب داشت همونجا توی استادیوم همتون رو با یه گالن بنزین آتیش میزدن...حیف که مملکت به دست یه مشت اجنبی اداره میشه و امثال شما زالوصفت ها دارین جولان میدین

  • vahid kamali
    vahid kamali | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    دقیقا همون حس بالا رفتن از دیوار رو دارن . هنوز کلشون داغـــــــــــــــــــه ـه ـه.......

  • MOHAMMAD pourabdullah
    MOHAMMAD pourabdullah | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    اینا فعلا داغ هستن حال روز اینا با حال روز الان مردم ایران یکی میشه یکسال صبر کنید موقع تظاهرات اینا هم میرسه موقع گریه کردن اینا هم میرسه

  • فرشاد
    فرشاد | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    نه، واقعاً اردوغان توی ساندیساش چی قاطی میکنه انقد اینا High شدن؟! ?

  • mahdi. jalali
    mahdi. jalali | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    واقعا براتون متاسفم که حتی نمی دونید که اندروید اپن سورسه و هرکسی می تونه با هر ملیتی اونرو روی گوشیش نصب کنه و یا حتی توش تغییرات بده(جزئی تا اساسی) و بگه این سیستم عامل مال ترکیه هست و گوگل هم در هر دو صورت حق هیچگونه اعتراضی نداره و از نظر قانونی هم مانعی نیست.
    امیدوارم دوستان غرب پرست مثل همیشه جبهه نگیرن و اگه قبول ندارن دلایل علمی قابل توجهی ارائه کنن.?

    • sgt.reza
      sgt.reza | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

      دوست بی سواد عزیز ، اون کرنل اندروید هست لایسنش اجاز میده هر کسی ازش استفاده کنه و کاملا رایگانه ، لایسنس خوده اندروید اپاچی نسخه ۲ هست و اگه می تونید بخونیدش با توجه به لایسنس گوگل می تونه به شرکت ها اجازه نده از اندروید استفاده کنند ، لطفا اول چیزی رو یاد بگیرید بعدا دربارش نظر بدید ، با دونستن لغت اپن سورس شما علامه ای تی نمیشید

      • mahdi. jalali
        mahdi. jalali | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

        دوست با سواد من? :
        ?توجه توجه :برای اولین بار در جهان کرنل اندروید گفته شد ؛ شما برو اوّل یاد بگیر اندروید کرنل مستقل نداره و کرنلش همون کرنل لینوکسه بعد نظر بده ثانیا اگر یه ذره مطالعه کنید می فهمید که گوگل تنها می تواند لایبرری های اختصاصی خودش و اپ های سرویسی خودش (سری پلی و سری G suite و Assistant و ...) که در اندروید جای خودش رو به خوبی باز کرده و سیستم عامل و برخی اپ ها با اون تعامل فعال دارن (و حذف اون می تواند مشکل آفرین باشه) را غیر مجاز کند.

    • Hossein_Rashnoo
      Hossein_Rashnoo | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

      برنچ اصلی اندروید توسط مهندسای خود گوگل تولید شده و توسعه داده میشه، شما در هر صورت داری از سیستم عامل امریکایی استفاده میکنی پس اگر خیلی حس ملیت بالازده باید سیستم عامل خودت رو بسازی و از محصول امریکایی استفاده نکنی

  • Any
    Any | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    تفاوت شرق و غرب از همین حرکات معلوم میشه. پتک و تبر و جاهلیت و کله‌شق بازی در مقابل علم و تکنولوژی

    • مجید
      مجید | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

      همون غرب در جای خودش به شدت آدم کشی کرده و البته می کنه!

  • a_041
    a_041 | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    ترکها؟؟ یه تعداد کمی برای خود نمایی و پاچه خواری میان چنین کاری میکنن چنین آدمایی همه جای دنیا هستن . در ضمن اینا اگه قرار باش تکنولوژی آمریکایی رو تحریم کنن باید کلاً گوشی رو بذارن کنار چون اندرویدم مال آمریکاس !!! باید اینترنتو بذارن کنار باید خیلی چیزا رو بذارن که نمیتونن چنین کاری کنن

  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    رد داده :)))
    ضربه بدی با این ارش به اپل زد میگن همین امروز 1 دلار از ارزش سهامش کم شد

  • Saeed Nouroozi
    Saeed Nouroozi | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

    این یارو تا مثل خودمون مملکتشونو به باد نده دست بردار نیست،بزنید بشکونید این اجناس امریکایی رو، گوشی رو خودتون تولید کنید و سیستم عامل اندروید امریکایی بزارید روش، گوشی رو اگه خودتون نمیتونین تولید کنید ما راه حلشو امتحان کردیم به نتیجم رسیدیم بدید چین تولید کنه مارک خودتونو براتون میزنه روش بگید خودمون تولید کردیم

    • ed.salvatore
      ed.salvatore | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

      ((شکونید این اجناس امریکایی رو، گوشی رو خودتون تولید کنید و سیستم عامل اندروید امریکایی بزارید روش))
      کامل ترین کامنت سال

    • Hossein_Rashnoo
      Hossein_Rashnoo | ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

      واقعا گل گفتی ???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی