ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهترین بازی‌های کنسولی که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید [قسمت اول]

تلفن‌های هوشمند شاید هیچوقت جایگزین مناسبی برای کنسول‌ها نباشند ولی موبایل گیمینگ حالا در مسیری قدم گذاشته که می‌تواند دوشادوش بقیه کنسول‌های خانگی، به یک پلتفرم مناسب‌ برای عناوین محبوب تبدیل شود و سازندگان را با ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

تلفن‌های هوشمند شاید هیچوقت جایگزین مناسبی برای کنسول‌ها نباشند ولی موبایل گیمینگ حالا در مسیری قدم گذاشته که می‌تواند دوشادوش بقیه کنسول‌های خانگی، به یک پلتفرم مناسب‌ برای عناوین محبوب تبدیل شود و سازندگان را با پورت بازی‌هایشان روی آن به سودآوری بیشتری برساند.

سیاستی که از سال 2010 و به لطف عناوینی همانند «گیاهان علیه زامبی‌ها» (Plants vs. Zombies) و «جهان گو» (World of Goo) اولین قدم‌هایش را برداشت و به لطف عرضه پابجی، فورتنایت و آرک (Ark) در همین ماه‌های گذشته هم به اوج موفقیت‌های خود رسید و نشان داد که گوشی‌های همراه تا چه اندازه پتانسیل این را دارند تا میزبان بازی‌های کنسولی باشند.

در حدود یک دهه گذشته، بازی‌های مختلفی پای‌شان را از پلتفرم‌های خانگی به گوشی‌ها باز کرده‌اند. عناوینی که هر چند در ابتدای عرضه خیلی‌ها آن‌ها را بازی کرده‌اند ولی تجربه دوباره‌شان با صفحات لمسی و روی گوشی مطمئنا لذت دیگری دارد. اگر می‌خواهید با این عناوین آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مطلب پیش رو را از دست ندهید.

Max Payne

Max-Payne-Game-Android

بازی‌های کمی هستند که با وجود غیبت طولانی‌شان همچنان در ذهن‌ها باقی بمانند و مکس پین با نمایش نیویورکی نوآر، داستانی احساسی و معرفی بعضی از جذاب‌ترین المان‌های صنعت گیم ثابت کرده که تا همیشه می‌تواند یکی از همین عناوین باشد. نسخه موبایل بازی که پورت قسمت اول به حساب می‌آید، تغییری نسبت به عنوان اصلی ندارد و سازنده تنها تمام تلاشش را به کار گرفته تا مکس پین را صفحات لمسی هماهنگ کند.

Max Payne Mobile

Max Payne Mobile

سازنده: Rockstar Games قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1190 مگابایت زبان:

Fahrenheit: Indigo Prophecy

دیوید کیج پیش از آنکه با هوی رین (Heavy Rain) مرز بین بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های سینمایی را کمتر کند و به کمک دترویت (Detroit) یکی از پرشاخ و برگ‌ترین داستان‌های سبک اینترکتیو دراما را به تصویر بکشد، با عنوان ماجراجویی/اشاره و کلیک فارنهایت (Fahrenheit) بود که برای اولین بار توانایی‌هایش را ثابت کرد. بازی در شروعی کنجکاوبرانگیز شخصیت اصلی را نشان می‌دهد تحت تاثیر نیرویی ماورایی به قتلی مرتکب می‌شود. بنابراین او باید از دستان پلیس فرار کرده و سعی کند به پرده‌بردازی از این اتفاق بپردازد.

Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered

Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered

سازنده: Aspyr Media قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1980 / 3500 مگابایت زبان:

فورتنایت و پابجی

یکی از بزرگترین برگ برنده‌های فورتنایت نسبت به پابجی این است که بازی پورتی مستقیم از نسخه‌ کنسولی خودش به حساب می‌آید. به همین خاطر و برخلاف پابجی موبایل، می‌توانید در نسخه گوشی فورتنایت با بقیه بازیکن‌ها همراه شده و یک تجربه گروهی با آن‌ها داشته باشید. هر دو بازی عنوانی در سبک بتل رویال بوده و صد نفر را در محیطی بزرگ رها می‌کنند. در نهایت هر کسی که بتواند با کشتن بقیه زنده باقی بماند، برنده خواهد شد.

فورتنایت

فورتنایت

سازنده: Epic Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 2000 مگابایت زبان:
PUBG Mobile

PUBG Mobile

سازنده: Tencent Mobile قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2200 / 1300 مگابایت زبان:

Ark Survival Evolved

نسخه موبایل ARK Survival Evolved

انتظار داشتم پورت موبایل Ark Survival Evolved بیشتر از این‌ها سر و صدا کند ولی انگار بازی به خاطر مشکلات گرافیکی که داشته، آنگونه که باید هنوز روی گوشی‌های همراه دیده نشده و به فرصت بیشتری نیاز دارد. ARK تمام ویژگی‌های مهم بازی‌های سبک «بقا» (Survival) را جمع آوری کرده و آن‌ها را در دوربینی متفاوت به نمایش گذاشته است، چیزی که مدت‌ها منتظرش بودیم. در این بازی بازیکن در محیطی مملو دایناسور و موجودات مختلف رها می‌شود و او باید بدون هیچگونه تجهیزاتی خودش را با شرایط وفق بدهد.

ARK: Survival Evolved

ARK: Survival Evolved

سازنده: Wildcard قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 1700 مگابایت زبان:

بازی‌های کمپانی راک‌استار

Bully

راک‌استار (Rockstar) هر سال عادت داشت به مناسب ده سالگی بازی‌هایش پورت‌شان را به موبایل بیاورد. اما متاسفانه بعد از انتشار «قلدر» (Bully) در سال 2016 این کمپانی دیگر سیاستش را ادامه نداد و اگر آن‌ها دوباره این مسیر را پیش بگیرند، امسال باید منتظر GTA IV باشیم که البته بعید به نظر می‌رسد. بین پورت‌های راک استار گیمز روی گوشی، دو عنوانی که بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته Bully و جی‌تی‌ای سان آندریاس هستند. به خصوص اولی که زمان انتشارش و با وجود کیفیت بالایی که داشت به اندازه جی‌تی‌ای‌ها دیده نشد.

Grand Theft Auto: San Andreas

Grand Theft Auto: San Andreas

سازنده: Rockstar Games قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2100 / 1760 مگابایت زبان:
Bully: Anniversary Edition

Bully: Anniversary Edition

سازنده: Rockstar Games قیمت: 6.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2400 مگابایت زبان:

Life is Strange

تاریخ عرضه Life is Strange برای اندروید

فصل دوم «زندگی عجیب است» (Life is Strange) تا چند هفته دیگر منتشر می‌شود و چه زمانی بهتر از الان که به سراغ فصل اول بروید؟ بازی داستان دختری با نام مکس (Max) را روایت می‌کند که قدرت عجیبش مشکلات گوناگونی را برای وی به همراه می آورد. در فصل اول بازی سازنده خیلی خوب توانسته از ایده داستان‌های نوجوانانه استفاده کند و بدون استفاده از کلیشه‌های این سبک، عنوانی را به دست بازیکن‌ها برساند که در بعضی صحنه ها شوکه کننده، در قسمت‌هایی احساسی و در لحظاتی فراموش نشدنی ظاهر می‌شود.

Life Is Strange

Life Is Strange

سازنده: Square Enix قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 964.7 مگابایت زبان:

Sega Forever

بازی کنسول

سال گذشته سگا با معرفی سرویس Sega Forever عناوین کلاسیک کنسول‌هایش را به موبایل آورد. بنابراین جای استفاده از امولاتورها که هر کدام مشکلات خود را داشتند، الان دیگر کافیست به مارکت‌ها سر زده و بازی‌های مگا درایو و دریم کست را دانلود کنید. بین عناوینی که فعلا در قالب Sega Forever منتشر شده‌اند، سونیک و Comix Zone به خاطر کیفیت بالایی که در زمان عرضه داشتند یکی از بهترین گزینه‌های این سرویس به شمار می‌روند. البته نباید Crazy Taxi را هم نادیده بگیریم که حداقل بین ما ایرانی‌ها محبوبیت زیادی دارد.

Sonic The Hedgehog

Sonic The Hedgehog

سازنده: SEGA قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 73.8 / 48.2 مگابایت زبان:
Comix Zone

Comix Zone

سازنده: SEGA قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 162 / 47.5 مگابایت زبان:

Oddworld

mobile-oddworld

از سری Oddworld سه بازی برای موبایل پورت شده است؛ Munch's Oddysee که عنوانی ماجراجویی بوده، Stranger's Wrath که یکی از بازی‌های سبک اکشن/ماجراجویی به شمار می‌شود و New 'n' Tasty که در جرگه عناوین  پلتفرمر قرار می‌گیرد. بین این بازی‌ها Stranger's Wrath به خاطر ذات اکشن و تفاوت‌هایی که با شوترهای خطی گوشی دارد، یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید روی گوشی داشته باشید. بعد از آن نیز بد نیست نیم نگاهی هم به New 'n' Tasty بیاندازید.

Oddworld: Stranger's Wrath

Oddworld: Stranger's Wrath

سازنده: Oddworld Inhabitants قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 721 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Ramyar Ahmadi
    Ramyar Ahmadi | ۵ آبان ۱۳۹۷

    بازی gta iv حجم خیلی سنگین داره ولی فکر نکنم کارت گرافیک و پردازنده‌های آندروید توانایی پردازش این بازی داشته باشه

  • Omid Ansari
    Omid Ansari | ۸ شهریور ۱۳۹۷

    بعله

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی