ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از دوربین های کامپکت HX99 و HX95 با زوم ۳۰ برابری رونمایی کرد

دوربین های سوپر زوم بسیاری در بازار وجود دارد اما مدل های جدید سونی HX99 و HX95 احتمالا کوچکترین نمونه ها هستند. دوربین های جدید سونی که تنها ساعاتی از معرفی آنها می گذرد، به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

دوربین های سوپر زوم بسیاری در بازار وجود دارد اما مدل های جدید سونی HX99 و HX95 احتمالا کوچکترین نمونه ها هستند.

دوربین های جدید سونی که تنها ساعاتی از معرفی آنها می گذرد، به لطف لنز ۲۴-۷۲۰ ملیمتری Vario-Sonnar با گشودگی دهانه f/3.5-6 زوم ۳۰ برابری را به ارمغان می آورند. علی رغم اینکه سنسور ۱۸.۲ مگاپیکسلی ۱.۲۳ اینچی آنها نسبتا کوچک است اما قابلیت هایی حرفه ای نظیر تصویربرداری RAW، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار، فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و عکسبرداری پیاپی ۱۰ فریم بر ثانیه را به ارمغان می آورد.سونی HX99ویژگی های مذکور در هر دو مدل مشابه است اما سونی HX99 مزیت هایی را دارد که HX95 از آنها محروم است، برای مثال حلقه کنترلی امکان تنظیم دستی نوردهی و کنترل های پیشرفته تر را فراهم می کند. علاوه بر این نمایشگر لمسی به کاربر اجازه فوکوس دستی را می دهد. وزن هر دو دروبین معادل ۲۴۳.۸ گرم است و سونی مدعی شده که آنها کوچکترین دوربین های بهره مند از لنز بالای ۷۰۰ میلی متری هستند.

از قابلیت های دیگر آنها می توان به زاویه یاب الکترونیکی و قابلیت اتصال وای فای، بلوتوث و NFC اشاره کرد.سونی HX99

معرفی دوربین هایی از این قبیل نشان دهنده تلاش سونی برای احیای بازار دوربین های کامپکت است که تحت سیطره موبایل های هوشمند قرار گرفته است. ویژگی هایی نظیر تصویربرداری پیاپی، رزولوشن 4K و RAW مهم هستند اما این زوم ۳۰ برابری است که به این زودی ها شاهد معرفی آن در گوشی های هوشمند نخواهیم بود.

دوربین های سونی HX99 و HX95 از مهر ماه و با قیمت های ۶۱۰ و ۵۲۰ یورویی روانه بازارهای اروپا خواهند شد. کمپانی ژاپنی پایه ویژه ای را برای ویدیو بلاگرها عرضه کرده که امکان تصویربرداری از زوایای مختلف را فراهم کرده و ۱۲۰ یورو قیمت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی