رویداد کافه گیمز ۲ برگزار شد؛ داستان تلخ شکست

روز گذشته رویداد کافه گیمز ۲ در کارخانه فناوری برگزار شد تا ضمن به اشتراک‌گذاری تجارب و آموخته‌ها، بازی‌سازهای ایرانی از شکست‌های تلخ گذشته خود نیز بگویند؛ شکست‌هایی که منجر به تقویت آن‌ها و تبدیل شدنشان به مهره‌های تاثیرگذار کنونی شده است.

در ابتدای این رویداد علی نادعلیزاده از استودیو تاد در نطق آغازین از تجربیات خود در بازی‌سازی در استودیو تاد گفت و فضا را برای گفت و شنودهای مفصل‌تر آماده ساخت. گفتگو، شبکه سازی و انتقال تجربه‌های مدیریتی و فنی از مهم‌ترین اهدافی بود که این رویداد دنبال می‌کرد.

ایمان رومنا تحلیلگر داده کافه بازار که با دست پر به کافه گیمز ۲ آمده بود الگوی درآمدزایی چند بازی موبایلی را به تفصیل مورد بررسی قرار داد. از تاثیر شگرفت تخفیف‌های مناسبی گرفته تا تاثیر روانی افزایش قیمت روی افزایش فروش، سوژه‌های هیجان‌انگیزی بودند که رومنا در ارائه و گفتگوی طولانی خود با بازی‌سازها به بحث گذاشته بود.

کژوال کمپ

کافه گیمز ۲ اما زمانی به اوج رسید که نوبت به خاطره‌بازی رسید. پیش از همه، یاسر ژیان مدیر فنی استودیو فن افزار بود که میزبان صندلی مهمان کافه گیمز ۲ شد. ژیان می‌گوید پروژه «کارزار» که یک بازی کلون شده از روی هارت‌استون بلیزارد بود را یک تنه به خاطر کمال‌گرایی‌اش به نقطه تباهی رساند. البته نه که همه تقصیرها به گردن یک نفر باشد اما وقتی آفت کمال‌گرایی به جان تیم برنامه‌نویس‌های یک استودیو بازی‌سازی می‌افتد باید به صور تباهی پروژه دمید.

داستان شنیدنی دیگری که حسین مزروعی، مدیرعامل آواگیمز برای تعریف کردن داشت یک خاطره آشنا برای هر «به‌‌فردا انداز» بود. مزروعی می‌گوید حدود ۱۰ سال پیش تصمیم داشت همراه با تیم‌اش یک تراوین ایرانی راه بیاندازد اما این پروژه از غول آخر خود بارها و بارها شکست خورد. پس از ۶ ماه که از توسعه بازی گذشت، پروژه به مرحله «۹۰ درصد تکمیل شده و ۱۰ درصد باقی مانده» رسید. ۶ ماه دیگر گذشت و باز هم «فقط ۱۰ درصد باقی مانده». توسعه بازی سه سال ادامه پیدا کرد و در انتهای مسیر باز هم «فقط ۱۰ درصد باقی مانده» بود.

مزروعی گرچه نمی‌داند دقیقا اشتباه کجا بوده اما می‌داند که در تولید شکست خورده‌اند و از این شکست درس‌های متعددی آموخته؛ درس‌هایی که حالا می‌تواند از طریق آوا گیمز در اختیار تیم‌های بازی‌سازی کوچک آواگیمز قرار دهد.

میکروفون کافه گیمز ۲ در لحظات آخر به دست شروین راد از کافه بازار رسید تا از رویداد بازی‌سازی کژوال کمپ پرده بردارد. کژوال کمپ یک رویداد بازی‌سازی ۱۰ هفته‌ای برای موبایل است که ثبت نام آن به زودی آغاز و اطلاعات بیشتر از آن منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط

چگونه در بخش مربیگری فیفا 19 حرفه‌ای شویم؟

چند هفته‌ای از عرضه فیفا 19 به عنوان پرطرفدارترین بازی ورزشی سال می‌گذرد و عملکرد این بازی در بازار نشان داد که با یکی از بهترین نسخه‌های سری فیفا طرف هستیم. هر چقدر که فیفای جدید در حالت‌هایی مانند آلتیمیت تیم و Kick-Off تغییرات مثبتی را به خود دیده، اما در بخش مربیگری فیفا 19... ادامه مطلب

ادغام فاکس و دیزنی: چه سرنوشتی پیش روی استودیوهای این کمپانی و آثار آنهاست؟

در روزهای پایانی ماه گذشته به صورت رسمی اعلام شد که دیزنی بخش اعظمی از محتوای سینمایی و تلویزیونی فاکس را خریداری خواهد کرد. پس از نبرد کوتاه متشنجی با کمپانی رقیب، کام کست؛  دیزنی پیروز از میدان نبرد خارج شد تا انتقال و ادغام فاکس را تا پایان تابستان 2019 نهایی کند. در حالی‌که صنعت... ادامه مطلب

بررسی فیلم Halloween ؛ به اسم خشونت، به کام مخاطب

خبر ساختِ فیلم Halloween به قدری برای طرفداران سبک وحشت هیجان‌انگیز بود که اصلا مهم نبود این فیلم از دید منتقدین نمره قابل قبول بگیرد یا نه. تماشای مایکل مِیِرز در هیبت همان قاتل روانی گذشته، موهبتی بود که نصیب‌مان شد. کمپانی بلام‌هاوس پروداکشنز دقیقا می‌دانسته باید رو چه آثاری دست بگذارد. چه چیزی بهتر... ادامه مطلب

تریلر Beyond Good and Evil 2 خشم هندوها را برانگیخت

سال گذشته و طی کنفرانس یوبیسافت در E3 2017، پس از سال ها انتظار از بازی Beyond Good and Evil 2 رونمایی شد. از آن زمان تا امروز، تریلرهای محدودی از این اثر منتشر شده که به خوبی نشان می دهند که نمادهای آیین هندو یکی از المان های اصلی طراحی محیط این بازی هستند. بر... ادامه مطلب

به بهانه پخش فصل سوم انیمه Attack on Titan ؛ غول‌های انسان‌ خوار یا انسان‌های غول صفت

بدون شک اگر جز علاقمندان داستان‌های فانتری باشید، نام انیمه Attack on Titan (شینگکی نو کیوجین) به گوشتان خورده است. مانگا یا داستان مصوری ژاپنی که تقریباً ۱۰ سال پیش توسط هاجیمه ایساما نوشته شد و آنقدر جایزه از آن خود کرد تا تنها ۴ سال بعد سریال انیمه‌ای پرهزینه از روی آن ساخته شود.... ادامه مطلب

بررسی انیمیشن Constantine: City Of Demons ؛‌ جنایت و مکافات جان کنستانتین

بازگو کردن رقابت دو ناشر کتاب‌های کمیک یعنی دی سی و مارول، یک قصه تکراریست که احتمالا اکثر شما با آن آشنا هستید. رقابت این دو کمپانی در تمامی مدیوم‌های سرگرمی، حتی بازی‌های رومیزی و اکشن فیگور، ادامه دارد و هر دو سعی می‌کنند تا محصولی درخور هواداران خود تولید کنند. در زمینه انیمیشن‌سازی، مارول... ادامه مطلب

نظرات ۱

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x