ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پلی با سیستم امتیازدهی به دنبال افزایش درآمد از کاربران است

شرکت های مختلف معمولاً با معرفی طرح های تشویقی به دنبال افزایش فروش خود هستند و از طریق ارائه جوایز یا پیشنهادات ویژه، کاربران را به پرداخت بیشتر ترغیب می کنند. حال خبر می رسد ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

شرکت های مختلف معمولاً با معرفی طرح های تشویقی به دنبال افزایش فروش خود هستند و از طریق ارائه جوایز یا پیشنهادات ویژه، کاربران را به پرداخت بیشتر ترغیب می کنند. حال خبر می رسد که گوگل پلی نیز برنامه مشابهی داشته و به دنبال افزایش درآمد از اپلیکیشن های خود است.

بر اساس اطلاعات موجود در رشته کدهای فایل APK جدیدترین نسخه از فروشگاه گوگل پلی (نسخه 11.6.15)، شرکت گوگل نوعی سیستم امتیازدهی طراحی کرده که در آن کاربر به ازای خرید نرم افزار یا پرداخت درون برنامه ای، امتیاز دریافت می کند.

گوگل پلی

کدهای موجود نشان می دهند که کاربران (چینی) به ازای پرداخت هر 100 ین (تقریباً 90 سنت یا 0.9 دلار) یک امتیاز گوگل پلی دریافت خواهند کرد. البته کمپانی به احتمال زیاد رقم مذکور را در بازارهای دیگر گرد کرده و به 1 دلار یا 1 یورو می رساند.

هنوز معلوم نیست که گوگل در ازای امتیازات دریافت شده چه منافعی را برای کاربران در نظر خواهد گرفت

رشته کدهای مورد بحث همچنین نشان می دهند که رسیدن به سطوح خاصی از امتیازات، طرح های ویژه ای را فعال خواهد کرد که عبارت اند از برنزی، نقره ای، طلایی، پلاتینیومی و الماسی (تصویر اصلی). البته هنوز معلوم نیست که گوگل در ازای امتیازات دریافت شده چه منافعی را برای کاربران در نظر خواهد گرفت، هرچند کدها از قابلیت پیگیری و نمایش امتیازات توسط کاربر خبر می دهند.

تاریخ اجرایی شدن طرح امتیازدهی گوگل پلی هنوز مشخص نشده اما مسلماً شرکت گوگل (و یک پله بالاتر از آن، آلفابت) به دنبال افزایش درآمدهای خود از سرویس گوگل پلی و اپلیکیشن های آن است؛ چرا که این شرکت 30 درصد از پرداخت ها را مستقیماً به جیب می زند و با سیستم امتیازدهی جدید، کاربران را به خرید بیشتر ترغیب خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی