ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

toyota-prius-rt-2016-049_1
خودرو

فراخوان تویوتا برای بیش از یک میلیون خودرو به دلیل احتمال آتش سوزی

کمپانی ژاپنی تویوتا برای بیش از 1 میلیون خودروی ساخته شده بین ژوئن 2015 و می 2018 فراخوان داد. این فراخوان مدل های پریوس، پریوس هیبریدی شارژی و C-HR را در بر می گیرد. دلیل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

کمپانی ژاپنی تویوتا برای بیش از 1 میلیون خودروی ساخته شده بین ژوئن 2015 و می 2018 فراخوان داد. این فراخوان مدل های پریوس، پریوس هیبریدی شارژی و C-HR را در بر می گیرد.

دلیل اصلی فراخوان تویوتا به یکی از سوکت های سیم کشی اطراف موتور نسبت داده شده است. این مساله حین رانندگی باعث ایجاد اتصال کوتاه شده و در بدترین حالت ممکن است به آتش سوزی خودرو منجر شود.

toyota-recalls-one-million-hybrid-vehicles-lexus-lc-500h-called-back-as-well-128400_1

به گفته ژاپنی ها، 217,000 دستگاه از مدل های مشمول فراخوان در آمریکای شمالی، 219,000 دستگاه در اروپا و 554,000 دستگاه در سرزمین مادری مشغول تردد هستند.

آنطور که تویوتا اعلام کرده، نمایندگی های این کمپانی موظف هستند با استفاده از مواد محافظ قسمت های لازم را عایق بندی کرده و از امکان ایجاد اتصال کوتاه جلوگیری کنند. چنانچه کارشناسان سوکت ها را معیوب و آسیب دیده تشخیص دهند، تعویض آنها راهکار نهایی خواهد بود.

toyota-recalls-one-million-hybrid-vehicles-lexus-lc-500h-called-back-as-well_6

در کنار پریوس، پریوس PHV و C-HR خودروساز ژاپنی برای لکسس LC 500h نیز فراخوان صادر کرده است. دلیل فراخوان این کوپه خوش استیل هم مشکل نرم افزاری در کامپیوتر سیستم هیبریدی اعلام شده است.

کدنویسی ضعیف نرم افزار مذکور شتابگیری خودرو در سرعت های بالا را تحت تاثیر قرار داده و از میزان لذت و هیجان می کاهد. در چنین شرایطی چراغ های اخطار روشن شده و سیستم هیبریدی خاموش می شود.

2018-lexus-lc500-lc500h

فراخوان مربوط به لکسس نیز 1,434 دستگاه خودروی تولیدی بین دسامبر 2017 الی جولای 2018 را در بر می گیرد. همانطور که می توان حدس زد، این عیب بصورت نرم افزاری و با فلش مجدد ماژول کنترل کننده سیستم هیبریدی قابل رفع است.

هنوز مشخص نیست که ایرادهای ذکر شده برای محصولات تویوتا و لکسس سانحه، مصدومیت و یا مرگی را به دنبال داشته اند یا خیر.

بد نیست اشاره کنیم این نخستین باری نیست که تویوتا فراخوانی میلیونی صادر می کند. دو سال پیش این کمپانی به علت نقص در ایربگ و مشکلات مربوط به میزان آلایندگی، برای 3.37 میلیون خودرو فراخوان داد. چهار سال پیش نیز 1.9 میلیون پریوس به دلیل ایرادی نرم افزاری فراخوانده شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali
    Ali | ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

    برای خودروهای داخلی مون این کار برای ما یه رویاست. تصور کن پراید رو بخوان فراوان بدند چی میشه ....

مطالب پیشنهادی