ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی اس 10
تکنولوژی

گلکسی اس 10 سامسونگ پیشرفته ترین حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را خواهد داشت

در بین گوشی هایی که به بازار جهانی عرضه شده اند مدل هایی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر موجود هستند. اما سامسونگ قصد دارد پیشرفته ترین حسگر را برای گلکسی اس 10 در نظر بگیرد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

در بین گوشی هایی که به بازار جهانی عرضه شده اند مدل هایی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر موجود هستند. اما سامسونگ قصد دارد پیشرفته ترین حسگر را برای گلکسی اس 10 در نظر بگیرد.

گوشی های با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر فعلی از فناروی اپتیکال استفاده می کنند که معایب خاص خود را دارد. به گزارش یکی از رسانه های کره جنوبی، سامسونگ برای گلکسی اس 10 حسگری از نسل سوم نوع پیشرفته ترِ الترا سونیک استفاده خواهد کرد. بر اساس آنچه این رسانه اعلام کرده این فناوری پیش از گلکسی اس 10 در هیچ گوشی دیگری استفاده نخواهد شد.

گلکسی اس 10

بر اساس این گزارش نسل سوم حسگر فراصوت کوالکام به یکی از نقاط قوت در زمینه فروش پرچمدار بعدی سامسوگ بدل خواهد شد. برخی از شرکت ها از جمله ویوو گوشی هایی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر عرضه کرده اند. این حسگرها توسط شرکت چینی گودیکس تولید شده اند.

گفته شده سامسونگ قصد دارد گوشی های هوشمند سری A خود را به حسگر ساخته شده توسط گودیکس مجهز کند در حالی که نمونه های تولید شده توسط کوالکام را برای گکلسی اس 10 کنار بگذارد.

نسل دوم این حسگرهای کوالکام می تواند از زیر شیشه هایی با قطر 800 میکرون یا به عبارتی 0.8 میلی متر کار کند. در مقابل نسل اول قابلیت کار با شیشه های 300 میکرونی را دارد.

انتظار می رود به زودی نحوه کارکرد این حسگرها را در گوشی میت 20 پرو هواوی شاهد باشیم. هواوی گزارش کرده که حق استفاده از این فناوری کوالکام را به صورت اختصاصی از کوالکام دریافت کرده. اما نسل سوم حسگر التراسونیک تا زمان رونمایی از گلکسی اس 10 به صورت یک راز باقی خواهد ماند.

گلکسی اس 10

اما گزارش تحلیلی دیگری اشاره به این موضوع دارد که احتمالاً سامسونگ از بین سه گزینه انتخاب خواهد کرد. در این بین پیشرفته ترین راهکار استفاده از حسگرهای مافوق صوت کوالکام است که با نمایشگرهای OLED با قطر 1.2 میلی متر کار کرده و از شناسایی ژست های حرکتی نیز پشتیبانی می کند.

این حسگر حتی می تواند در زیر آب هم گوشی را آنلاک کند و جریان خون و ضربان قلب کاربر را تشخیص دهد تا به این ترتیب امکان تشخیص هویت بیومتریک مبتنی بر انگشت به بهترین نحو انجام شود. از آنجایی که تکنولوژی مورد بحث کوالکام می تواند با نمایشگرهای ضخیم تر کار کند، کیفیت و کارایی نمایشگر افت نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی