ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شصتمین پرتاب اسپیس اکس
علمی

شصتمین پرتاب موفق اسپیس اکس؛ راکت فالکون 9 محموله سنگینی را به فضا ارسال کرد [تماشا کنید]

اسپیس اکس ساعاتی قبل برای دومین بار ماهواره سنگینی را به فضا ارسال کرد؛ تلستار 18 ونتِیج به فضا فرستاده شد تا ارتباطات مورد نیاز برای ساکنین بخش هایی از آسیا و اقیانوسیه را فراهم ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اسپیس اکس ساعاتی قبل برای دومین بار ماهواره سنگینی را به فضا ارسال کرد؛ تلستار 18 ونتِیج به فضا فرستاده شد تا ارتباطات مورد نیاز برای ساکنین بخش هایی از آسیا و اقیانوسیه را فراهم کند. بوستر راکت فالکون 9 نیز با موفقیت روی کشتی فرود آمد. پرتاب در حالی انجام شد که شرایط آب و هوایی چندان مساعد نبود.

محموله راکت فالکون 9 جرمی برابر با 7060 کیلوگرم داشت و از پایگاه کیپ کاناورال به فضا ارسال شد. در برنامه زمان بندی شده اسپیس اکس هوا طوفانی بود و رعد و برق های متعددی اتفاق می افتاد. به همین دلیل ارسال با 77 دقیقه تأخیر انجام شد و در نهایت در ساعت 00:45 به وقت منطقه زمانی شرقی (09:25 دقیقه امروز به وقت ایران) راکت فالکون 9 از زمین برخواست.

در تیر ماه سال جاری نیز این شرکت ماهواره های دیگری از سری تلستار را به فضا ارسال کرده بود که با جرم 7076 کیلوگرمی رکورد ارسال سنگین ترین ماهواه ارتباطی تجاری ارسال شده به فضا را شکسته بود.

در نهایت بخش اول راکت ارسالی روی کشتی هدایت پذیر از راه دور در اقیانوس اطلس فرود آمد تا در آینده مجدداً مورد استفاده قرار گیرد. این شصتمین مأموریت موفق راکت های فالکون اسپیس اکس است.

این شرکت از مدت ها پیش در تلاش بود کلاهک راکت های فالکون 9 را در تورهایی قرار گرفته در کشتی فرود بیاورد تا در آینده مجدداً از آنها بهره ببرد البته این بار چنین برنامه ای در کار نبود.

کمی بیش از نیم ساعت بعد مرحله دوم راکت فالکون 9 فعال شد تا محموله را برای قرار گیری در مدار تنظیم کند. در چند هفته آتی ماهواره در مکان دقیق بر فراز منطقه آسیا-اقیانوسیه قرار می گیرد و پهنای باند مورد نیاز برای جنوب شرق آسیا، مغولستان، استرالیا، نیوزلند و شمال اقیانوس آرام را فراهم می کند.

در محموله بعدی قرار است ماهواره نظارتی ویژه ای متعلق به آرژانتین به فضا ارسال شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی