ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عاقبت توهین در توییتر؛ غواص انگلیسی از ایلان ماسک شکایت کرد

حتماً ماجرای درگیری ایلان ماسک، مؤسس اسپیس اکس و کارآفرین معروف آمریکایی، با یکی از اعضای تیم نجات دانش آموزان گرفتار در غار تایلند را به خاطر دارید. ماسک در چند توییت به این غواص ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

حتماً ماجرای درگیری ایلان ماسک، مؤسس اسپیس اکس و کارآفرین معروف آمریکایی، با یکی از اعضای تیم نجات دانش آموزان گرفتار در غار تایلند را به خاطر دارید. ماسک در چند توییت به این غواص انگلیسی توهین کرد ولی نهایتاً مجبور شد توییت هایش را حذف کند. حالا این غواص انگلیسی یعنی ورنن آنسورث، شکایتی را در دادگاه مرکزی کالیفرنیا علیه ماسک تنظیم کرده است.

آنسورث در زمان نجات دانش آموزان محبوس در غار تایلند، به شکل عمومی از تلاش ماسک برای دخالت بی مورد در عملیات نجات انتقاد کرده بود. او می گفت زیردریایی مینیاتوری ماسک هیچ شانسی برای عبور از دالان های غار و رسیدن به محبوس شدگان ندارد و این میلیاردر آمریکایی صرفاً می خواهد از این جریان رسانه ای به نفع خودش استفاده کند. همین صحبت ها باعث شد تا ماسک از او کینه به دل بگیرد و به شکل عمومی در توییتر، به او بی احترامی کند.

بازتاب منفی توییت ماسک در سطح جهان، او را به عذرخواهی وادار کرد، البته عذرخواهی توأم با همان غرور همیشگی. ماسک حتی در گفتگو با یکی از خبرنگاران سابق دنیای تکنولوژی یعنی درو الانف گفت: «عجیب نیست که تابحال از من شکایت نکرده؟»

شکایت آنسورث از ماسک در شرایطی صورت گرفته که تسلا وضعیت خوبی ندارد. طی چند ماه اخیر افراد مهمی همچون دیو مورتن، سارا اوبراین و گبی تلدانو که به ترتیب مدیر ارشد حسابرسی، نایب رئیس ارتباطات و رئیس منابع انسانی بودند، از تسلا جدا شدند. همچنین پس از اینکه ماسک در اقدامی عجیب و باز هم در توییتر اعلام کرد قصد دارد شرکت را خصوصی کند، حالا زیر ذره بین کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و در معرض اعتراضات اعضای هیئت مدیره و سهامداران قرار گرفته است.

حالا باید دید در این اوضاع نابسامان، ماسک چه دفاعی در برابر شکایت غواص انگلیسی دارد، شکایتی که به احتمال زیاد به نتیجه خواهد رسید. ماسک هنوز به این موضوع واکنش نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

    حالا اگه ایران بود...

    • Ali Reza
      Ali Reza | ۲۷ شهریور ۱۳۹۷

      مگه تو‌خواب ببینی!!!

مطالب پیشنهادی