ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تنها 2 درصد از مشتریان اپل حاضر به خرید هوم‌ پاد شده‌اند

با در نظرگیری این مسئله که اسپیکر هوشمند هوم پاد با تاخیری چندماهه طی فوریه امسال به دست مشتریان رسید، عدم رونمایی از یک مدل ارتقایافته در مراسم دوازدهم سپتامبر اپل جای تعجب چندان نداشت. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

با در نظرگیری این مسئله که اسپیکر هوشمند هوم پاد با تاخیری چندماهه طی فوریه امسال به دست مشتریان رسید، عدم رونمایی از یک مدل ارتقایافته در مراسم دوازدهم سپتامبر اپل جای تعجب چندان نداشت. در عوض اپل امیدوار است که با بهبودهای نرم افزاری قادر به افزایش فروش این دیوایس باشد؛ خصوصاً حالا که آمار موسسه CIRP نشان می دهد هوم پاد آنقدرها هم عملکرد خوبی نداشته است.

تا پایان ماه ژوئن امسال، اسپیکر هوشمند اپل مجموعاً سهمی 6 درصدی از بازار ایالات متحده داشته است. این رقم اندک به دو فاکتور اصلی مربوط است: عرضه دیرهنگام و قیمت گذاری بالا. در بازار اسمارت فون ها و پوشیدنی ها، قیمت های عجیب و غریب اپل صدمه ای به رقابت این کمپانی با دیگر شرکت ها نزده؛ اما موضوع درباره بازار اسپیکرهای هوشمند متفاوت است و مشتریان بدون هیچ تردید، گزینه های جایگزین ارزان قیمت تر مثل اسپیکرهای گوگل و آمازون را ترجیح می دهند. آخرین آمار نشان می دهد که اسپیکر اکو دات نیمی از فروش دیوایس های اکو را به خود اختصاص داده و 40 درصد از مشتریان هم به سراغ گوگل هوم مینی رفته اند.

هوم پاد اپل

همانطور که احتمالاً از پیش می دانید، هدف غایی اپل داشتن بیشترین سهم از بازار نیست. اهالی کوپرتینو در عوض به افزایش سود و گسترش اکوسیستم خود با ترغیب مشتریان قدیمی به خرید هوم پاد تمایل دارند؛ هرچند که این سیاست هم چندان موفقیت آمیز نبوده و به خاطر رقابت شدیدی که در بازار وجود دارد، تنها 2 درصد از مشتریان اپل یک هوم پاد هم خریده اند.

در مجموع به نظر می رسد که ورود دیرهنگام اپل به بازار اسپیکرهای هوشمند، تاثیری غیرقابل انکار بر موفقیت اش داشته است. در این بین با رقابتی تر شدن بازار، بی رغبتی اپل به کاهش قیمت ها می تواند به شکست در برابر گوگل و آمازون در طولانی مدت منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی