ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تصاویر افشا شده از رابط کاربری جدید سامسونگ تغییرات بزرگی را نشان می دهند

کمپانی سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند در دنیا، همواره در زمینه به روزرسانی های نرم افزاری کند عمل کرده و در این زمینه مقابل رقبا کاستی هایی دارد. اما حالا تصاویری منتشر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

کمپانی سامسونگ به عنوان بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند در دنیا، همواره در زمینه به روزرسانی های نرم افزاری کند عمل کرده و در این زمینه مقابل رقبا کاستی هایی دارد. اما حالا تصاویری منتشر شده که نشان می دهند شرکت کره ای چند وقتی است که توسعه نسخه جدید رابط کاربری بعدی خود برای اندروید تحت عنوان «Samsung Experience 10» را آغاز کرده است.

لازم به اشاره است که رابط کاربری مورد بحث مبتنی بر اندروید 9 پای و برای گلکسی اس 9 پلاس در دست توسعه بوده و مسلماً در حال حاضر کاملاً منسجم و بدون باگ نیست. با این وجود اسکرین شات های افشا شده از Samsung Experience 10 تصویر نسبتاً کاملی از آن را ارائه می دهند.

از لاک اسکرین (صفحه قفل) که شروع کنیم، شاهد تغییر فونت به کار رفته و انتقال ساعت و تاریخ به وسط صفحه هستیم. درضمن حالا آیکون های دسترسی سریع (دوربین و تماس) جای خود را به نوارهای رنگی زیر اسم این اپلیکیشن ها داده اند.

منوی اپلیکیشن های اخیر حالا فهرست برنامه ها را به صورت افقی نشان می دهد

مهمترین تغییری که با بازکردن تلفن هوشمند نمایان می شود، حضور دکمه های مجازی جدید و ساده سازی شده است که البته می توان آنها را غیر فعال کرد و از یک رابط کاربری مبتنی بر ژست های حرکتی بهره برد. همچنین منوی اپلیکیشن های اخیر نیز دستخوش تغییر شده و حالا فهرست را به صورت افقی نشان می دهد.

سامسونگ پنل اعلانات را هم تغییر داده و در این بخش با رابط کاربری کارتی (با گوشه های گرد) مواجه هستیم. در کنار موارد مورد اشاره، کمپانی بالاخره از تم تیره نیز در رابط کاربری خود استفاده کرده است.

اپلیکیشن های تماس، پیام ها، ایمیل، دوربین، گالری و بیکسبی نیز با تمرکز بر ساده سازی تجربه کاربری و همچنین استفاده از گوشه های گرد در طراحی، به روزرسانی شده اند.

در مجموع می توان گفت سامسونگ رابط کاربری خود را دستخوش تغییرات بزرگی کرده که چنین تغییراتی با توجه به تازه وارد بودن اندروید 9، قابل تحسین هستند. البته نباید تأثیر پروژه Treble گوگل را در افزایش سرعت سامسونگ نادیده گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Soheilbmw۹۳
    Soheilbmw۹۳ | ۲۹ شهریور ۱۳۹۷

    لبه هارو گرد کرده و یکم شکیل تر
    بنظرم به ظاهرش به ایموشن نزدیک شده

  • Hassan Sorayyaband
    Hassan Sorayyaband | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    اپلیکیشنتون خیلی بد شده. تو ورژن قدیمی رو عکس کلیک میکردی کامل باز میشد ولی الان یه عکس کوچیک هست که فقط میتونی زوم‌ کنی. خواهشاً رسیدگی کنید

  • دانیال
    دانیال | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

    سامسونگ هنوز نمیشه وقتی گوشی خاموشه خود به خود روشن شه و الارم بزنه و کلی چیز دیگه که با اینکه شاید کوچک و ناچیز به نظر بیان ولی نباید ازشون غافل شد...

    • Saeidt
      Saeidt | ۲۸ شهریور ۱۳۹۷

      موافقم در مورد کارایی و زیبایی رابط کاربری به نظرم فقط هواوی اما من بخاطر صفحه نمایش و باتری سامسونگ انتخاب میکنم

مطالب پیشنهادی