ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ماجرای جالب تنها هیوندای آزرا مدل 2018 موجود در کشور

اسفند ماه سال گذشته بود که نمایندگی هیوندای خودروی آزرا مدل 2018 را با قیمت 370 میلیون تومان پیش فروش کرد. اما برنامه نماینده هیوندای در ایران یعنی کرمان موتور بری عرضه آزرا های مدل ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

اسفند ماه سال گذشته بود که نمایندگی هیوندای خودروی آزرا مدل 2018 را با قیمت 370 میلیون تومان پیش فروش کرد. اما برنامه نماینده هیوندای در ایران یعنی کرمان موتور بری عرضه آزرا های مدل 2018 خرداد ماه سال جاری اعلام شده بود که با توجه به ممنوعیت چند ماه اخیر واردات خودرو به تعویق افتاد و اخیرا تنها تصاویر یک دستگاه از خودروهای مذکور در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

آزرا مدل 2018
در زمان ثبت نام خودرو مبلغ 150 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت از خریداران دریافت شده و مابقی قیمت آزرا یعنی 220 میلیون تومان دیگر نیز در نیمه مرداد ماه امسال از مشتریان دریافت حساب شد.
براساس شایعات قیمت نهایی که در بازار برای هیوندای آزرای 2018 اعلام می شود چیزی در حدود 850 تا 900 میلیون تومان است.

نسل جدید آزرا در سه مدل با موتورهای 2.4، 3 و 3.5 لیتر راهی جاده ها شده است که نسخه وارداتی به کشور ما از موتور  2.4 لیتری بهره می برد. این نسخه در تمامی بازار هایی که پا گذاشته به گیربکس اتوماتیک و سیستم محرک دیفرانسیل جلو مجهز است.


نسخه 2.4 لیتری آزرای جدید که طبیعتا ارزان ترین نمونه آن نیز بوده و به نسخه تتا (Theta)  نیز مشهور است از یک موتور  4 سیلندر و 2360 سی‌ سی بهره می برد.
قدرت خروجی موتور این خودرو در حدود 190 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور آن 240 نیوتن‌ متر از 4000 دور بر دقیقه است و گفته می شود که این خودرو در مدت زمانی در حدود 10 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. سازنده آزرا وزن نسخه تتا را به همراه پکیج کامل موتور چیزی در حدود 1556 کیلوگرم اعلام کرده است.

آزرای جدید 2.4 لیتری که به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته مجهز است می تواند در نهایت به سرعت 225 کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوختی آن در حدود 8.5 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. مصرف سوخت این خودرو در ترافیک شهری، حداکثر 11.5 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. گفته می شود در صورتی که با این خودرو با سرعت ثابت در بزرگراه ها حرکت کنید مصرف سوختی در حدود 7 لیتر بنزین در 100 کیلومتر خواهید داشت.

اما جالب است بدانید که در واقع تاکنون تنها یک نمونه از این خودروها تنها با هدف پش سر گذاشتن آزمایشات فنی مربوط به سازمان استاندارد از گمرک کشور ترخیص شده است و با توجه به قانون ممنوعیت واردات خودرو به کشور مشخص نیست که سرنوشت خودروهای ثبت نام شده توسط مشتریان چه خواهد شد. در صورت صدور مجوز ترخیص خودروهای مذکور از گمرک، این احتمال وجود دارد که سری اول ثبت نامی به مشتریان تحویل داده شود و با قیمت های نجومی (بیش از 800 میلیون تومان) در بازار آگهی شوند، اما در پی توقف فعالیت هیوندای در ایران و با ادامه دار شدن ممنوعیت واردات، کمی بعید به نظر می رسد که عرضه آزرا جدید در کشور ادامه دار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mahdi Toosi
    Mahdi Toosi | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

    یه زمانی با ۵۰ تومن میشد آزرا سوار شد!

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۳۰ شهریور ۱۳۹۷

    عجبا فقط یکی! اخه اینم خبر بود

مطالب پیشنهادی