ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زایس از ZX1 به عنوان نخستین دوربین دیجیتال خود رونمایی کرد

کمپانی زایس امروز از نخستین دوربین دیجیتال خود با نام ZX1 رونمایی کرد. ZX1 که یک دوربین کامپکت (جمع و جور) به حساب می آید، از سنسور 37.4 مگاپیکسلی فول فریم و لنز 35 میلیمتری ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

کمپانی زایس امروز از نخستین دوربین دیجیتال خود با نام ZX1 رونمایی کرد. ZX1 که یک دوربین کامپکت (جمع و جور) به حساب می آید، از سنسور 37.4 مگاپیکسلی فول فریم و لنز 35 میلیمتری ثابت با گشودگی دهانه f/2.0 بهره می برد.

زایس نرم افزار Lightroom CC را با دوربین ZX1 یکپارچه کرده است

زایس با معرفی دوربین ZX1 مستقیماً رقبایی مانند سونی RX1 و لایکا Q را هدف قرار داده است. البته محصول شرکت آلمانی از سراحی مینیمال با نوشته های زرد رنگ بهره برده که آن را نسبت به رقبا متمایز می کند. علاوه بر این کمپانی زایس طی همکاری با شرکت نرم افزاری ادوبی، ابزار توانمند Lightroom CC را در دوربین خود ارائه کرده که امکانات وسیعی در زمینه ثبت تصویر، ادیت و اشتراک را به کاربر ارائه می کند.

ZX1 توانایی ثبت 3 عکس در ثانیه را دارد که شاید کند به نظر برسد، اما با در نظر گرفتن رزولوشن و ابعاد سنسور چندان هم بد نیست. کمپانی زایس مدعی است لنز و سنسور دوربین به بهترین نحو برای همکاری با یکدیگر طراحی شده اند تا خروجی نهایی در خور نام زایس باشد. ZX1 همچنین توانایی فیلم برداری 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه و فول اچ دی با نرخ 60 فریم در ثانیه را دارد.

ZX1

دوربین دیجیتال زایس به یک نمایشگر 4.3 اینچی لمسی با رزولوشن 720p مجهز شده که خمیدگی خاصی دارد و ویرایش تصاویر را پس از ثبت آسان تر می کند. ZX1 در ضمن از یک منظره یاب الکترونیکی OLED با رزولوشن تمام اچ دی بهره می برد.

جالب است بدانید که زایس در محصول جدید خود درگاه کات حافظه به کار نبرده اما اطمینان داده که حافظه داخلی 512 گیگابایتی آن برای دخیره سازی 6800 فایل RAW با فرمت DNG کافی خواهد بود. در زمینه توانایی های ارتباطی نیز ZX1 به بلوتوث، وای فای و پورت USB-C مجهز شده و بروزرسانی های نرم افزاری را از طریق اینترنت دریافت خواهد کرد.

از طرف دیگر توانایی های نرم افزاری ZX1 به لطف همکاری با ادوبی مانند یک تلفن هوشمند بوده و به کاربر اجازه می دهد پس از ویرایش تصویر با ابزار Lightroom، فایل نهایی را روی سرویس های ابری مانند Dropbox بارگذاری کند و لینک دانلود آن را برای دوستان یا مشتریان خود ارسال نماید.

گفتنی است کمپانی زایس دوربین کامپکت فول فریم ZX1 را برای عرضه در سال 2019 آماده کرده و هنوز از قیمت نهایی آن اطلاعی در دست نیست. برای مقایسه بد نیست بدانید که سونی RX1 در زمان معرفی (2013) برچسب قیمتی 2800 دلاری داشت در حالی که این رقم برای لایکا Q به 4250 دلار می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yohan
    yohan | ۷ مهر ۱۳۹۷

    منو یاد گوشی سامسونگ انداخت!همون گلگسی کمرا که گوشی با دوربین یا دوربینی که گوشی موبایل هم بود انداخت! نمیدونم چقدر ممکنه قابلیت ویرایش عکس برای عکاس مهم باشه که بخواد این نوع دوربین رو خریداری بکنه حتی اگه برند زایس باشه! چون ویرایش رویPc هم زمان گیر و با دقت باید انجام بشه و این دستگاه نمایشگر کوچکی داره!

مطالب پیشنهادی