ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قطعات فرانسوی ترخیص شدند؛ احتمال افزایش شدید قیمت پژو 2008 و سیتروئن C3

ماجرای ادامه تولید و مونتاژ خودروهای پسابرجامی در ایران به قصه ای پر غصه تبدیل شده است. پژو 2008 که قرار بود با قیمتی کمتر از 80 میلیون تومان راهی بازار شود، در نهایت خودرویی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۴

ماجرای ادامه تولید و مونتاژ خودروهای پسابرجامی در ایران به قصه ای پر غصه تبدیل شده است. پژو 2008 که قرار بود با قیمتی کمتر از 80 میلیون تومان راهی بازار شود، در نهایت خودرویی یکصد میلیونی از آب در آمد که البته حالا در بازار بیش از 200 میلیون تومان قیمت دارد. سیتروئن C3 نیز هنوز نیامده با مشکل بازگشت تحریم ها و عدم ترخیص قطعات یدکی مواجه شد و درست مانند پژو 2008 صدای مشتریان به علت مواجه شدن با تاخیرهای چند ماهه در تحویل این خودروها به آسمان بلند شد.

در هفته های گذشته ایران خودرو و ایکاپ اطلاعیه ای را به شرح زیر در این خصوص منتشر کردند:
شرکت ایکاپ ضمن پوزش از مشتریان به دلیل تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی پژو 2008 اعلام کرد این شرکت متعهد به تحویل تمامی خودروهای ثبت نامی است.
با توجه به روند کند تولید رنگ‌ های آبی، قرمز و نقره ای در حال حاضر پیشنهاد تغییر به رنگ‌ های مشکی، سفید و خاکستری به مشتریان داده مى شود، لذا فرآیند تغییر رنگ در قالب درخواست به صورت دستی و با ارائه نامه به سازمان فروش انجام پذیر است.
لازم به یاد آوری است که تعداد نمایندگی‌ های ایکاپ به منظور رفاه حال مشتریان و سهولت دسترسی به خدمات، در حال افزایش است که انتخاب و راه اندازی این نمایندگی‌ های از سال گذشته آغاز و آموزش‌ های لازم ارائه شده است ضمن آنکه نمایندگی ‌های پایلوت نیز به تجهیزات مورد نیاز منطبق با استاندارهای لازم مجهز شده اند.پژو 2008 از اردیبهشت سال گذشته به تولید رسیده، تاکنون بیش از 5000 دستگاه از آن تحویل مشتریان شده و پس از اولین حضور در جدول ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که موفق به کسب چهار ستاره کیفیت شد، همواره این جایگاه را حفظ کرده است.همچنین تاکید مى شود تا از انتشار اخبار کذب و نادرست از قبیل عدم تحویل خودروها ، تعویض خودرو با خودروهای دیگر ایران خودرو و ... که باعث به وجود آمدن نگرانی براى مشتریان میشود خودداری و در این خصوص تنها به اطلاعیه‌ هایی که از کانال هاى رسمی ایران خودرو یا ایکاپ منتشر ‌می‌ شود استناد شود.

مدیران سایپا سیتروئن نیز هفته گذشته در توضیح علت عدم تحویل حدود 2000 دستگاه سیتروئن C3 ثبت نامی از عدم ترخیص قطعات یدکی مورد نیاز برای مونتاژ این خودروها سخن گفتند. اما حالا به گفته رئیس انجمن خودروسازان، تمامی محموله قطعات مورد نیاز برای ساخت این دو خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده اند و از این رو به نظر می رسد که ظرف هفته های آینده شاهد مونتاژ و تحویل خودروهای مذکور باشیم.

سیتروئن C3

احتمال افزایش قیمت

مسئله اساسی در خصوص خودروهای مونتاژی به افزایش بهای ارز تخصیص داده شده به واردکنندگان از 4200 تومان به حدود 8000 تومان مربوط می شد. حالا با توجه به ترخیص شدن قطعات این احتمال وجود دارد که قیمت تمام شده خودروهای مذکور نیز به شدت افزایش یابد درواقع اگر افزایش نزدیک به دوبرابر قیمت قطعات یدکی این خودرو را در کنار درصد اندک داخلی سازی هر دو خودرو مورد توجه قرار دهیم، در خواهیم یافت که افزایش قیمت سیتروئن C3 از حدود 130 میلیون تومان به بیش از 200 میلیون تومان کاملا محتمل است و در مورد پژو 2008 نیز هیچ بعید نیست که قیمت تمام شده این خودرو از 220 میلیون تومان عبور کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • علی قنبری
    علی قنبری | ۷ مهر ۱۳۹۷

    همه کشورا تا گرونی میشه جمع میشن نمیخرن اینجا هجوم میارن بخرن

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۶ مهر ۱۳۹۷

    تف به غیرت مسئولین بی خاصیت کشور

  • Mohamadreza Basiri
    Mohamadreza Basiri | ۶ مهر ۱۳۹۷

    مگه گرون تر از این هم داریم که شما میگید افزایش قیمت شدید؟ ماشین در ایران جنبه دلالی، مافیایی داره تو همه جای دنیا ماشین ها رو برای مردم و برای سوار شدن، تولید می کنن این جا فقط برای پول در آوردنو و چاپیدن مردم...

  • MATELF
    MATELF | ۶ مهر ۱۳۹۷

    مرتیکه میره میگه ارزی که گرون شده تنها 1 درصد اقتصاد ایرانه و 99٪ ارز ایران 4200 تومنه...
    انصافن 1٪ اقتصاددددش خیلی درد داره!

  • naser gh
    naser gh | ۶ مهر ۱۳۹۷

    مملکت که صاحب نداشته باشه همین میشه برید تو سازمان بین الملل از سوریه و لبنان و یمن دفاع کنید بزارید ایران به گند کشیده بشه قابل توجه ساندیسخورای محترم

    • enrix
      enrix | ۶ مهر ۱۳۹۷

      ناصر خان مشکل از دفاع از اینا نیس وگرنه خیلی از کشورهای دنیا از کشورهای دیگه دفاع میکنن همیشه! مشکل اینه گور به گور شده ها نقطه ضعف ملت رو میدونن و ازاش سو استفاده میکنن و بعدشم وعده هاشون رو فراموش میکنن

مطالب پیشنهادی