ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزنیاک باور دارد هوش مصنوعی هیچ وقت نمی تواند ماشین براند

به تازگی یکی از بنیان گذاران اصلی اپل یعنی استیو وزنیاک اعلام نموده که به طور کلی اعتماد خود را به ماشین‌های خودران از دست داده و باور دارد که هوش مصنوعی هیچ وقت نخواهست توانست ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ مهر ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

به تازگی یکی از بنیان گذاران اصلی اپل یعنی استیو وزنیاک اعلام نموده که به طور کلی اعتماد خود را به ماشین‌های خودران از دست داده و باور دارد که هوش مصنوعی هیچ وقت نخواهست توانست یک اتوموبیل را به شکلی بدون اشکال براند.

جالب اینجاست وزنیاک سال گذشته نظر کاملاً متفاوتی داشت. او بهار سال گذشته مدعی شده بود که ماشین‌های خودران در واقع بزرگترین پیشرفت بشر به شمار می‌روند و تسلا با ساخت چنین اتومبیل‌هایی می‌تواند به پربازده‌ترین شرکت دنیا تبدیل گردد.

حال تنها پس از گذشت یک سال، ۱۸۰ درجه تغییر موضع داده و می‌گوید که دیگر فریب حرف‌های ایلان ماسک و تسلا را نخواهد خورد. او اتفاق‌ها و تصادفات رخ داده با ماشین‌های خودران را دلیل این تردید ناگهانی‌ عناون می‌کند که موجب شده از تولید این اتومبیل‌ها نا امید گردد.

او مدعی شده که در آینده‌ای نزدیک شاهد کارایی بی عیب و نقص ماشین‌های خودران نخواهیم بود و از وی تکنولوژی رانندگی خودکار نمی‌تواند طی چند سال آینده عملی شود. او در این باره می‌گوید:

«این ماشین‌ها قرار است در خیابان انسان‌ها و کاربران عادی رفت و آمد کنند. اگر مسیر جداگانه‌ای نظیر خط آهن قطار برای آنها تعبیه می‌شد، اصلاً جای نگرانی نبود اما به باور من بینایی هوش مصنوعی هیچگاه نمی تواند همانند سیستم بینایی و تصمیم گیری انسان عمل کند. هوش مصنوعی برای مشاهده و تصمیم گیری درباره‌ی مسائل عادی تعلیم داده شد اما در مواجه با شرایطی غیر معمول نمی تواند کاری از پیش ببرد.»

او همچنین اعلام نمود تا زمانی که این تکنولوژی نتواند شرایط غیر معمول را پیش بینی کند و طبق آنها تصمیمی مناسب اتخاذ کند، قابل اطمینان نخواهند بود و نمی توانند بدون اشکال فعالیت کنند.

البته وزنیاک پیش از این هم گفته بود که دیگر وعده های ماسک و تسلا را باور نمی کند اما حال او اعلام نموده که به طور کلی از ماشین‌های خودران ناامیده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Alireza.M
    Alireza.M | ۸ مهر ۱۳۹۷

    حالا رو چه حساب ایشون صاحب نظره؟!

  • Abbas_Amoohashemi
    Abbas_Amoohashemi | ۸ مهر ۱۳۹۷

    خودروهای خودران تنها در شرایط کنترل شده میتونن بی‌عیب و نقص حرکت کنن مثلا اتوبان هایی که فقط اجازه ورود به این دست خودروها رو بدن و خودروهای معمولی اجازه ورود نداشته باشن همین طور عابر پیاده و حیوانات و موتورسیکلت وارد اون نشن! در این صورت خودروهای خودران سرعت و رعایت حد فاصل خودشون رو با هم و محیط به راحتی تنظیم میکنن ، در حال حاضر هوش مصنوعی این خودروها توانایی مواجه با اتفاقات غیر مترقبه رو نداره ، بخصوص رانندگی در کشورهایی مثل ما!!

  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۸ مهر ۱۳۹۷

    باز چهار تا دلیل منطقی آورد برا حرفش ، مثل اون مخترعمون نیست ماشین رو میگفت با 600 تومن آبسوز میکنم !!! بعد همش از خودش تعریف میکرد

مطالب پیشنهادی