ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رکورد بیشترین سرعت دوچرخه در اروپا شکسته شد [تماشا کنید]

تولید وسیله نقلیه ای که ترکیبی از دوچرخه و خودرو باشد با توجه تفاوت در ماهیت وجودی این دو چندان معقول به نظر نمی رسد. در واقع بسیار دیده شده که مهندسان از تکنولوژی ها ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

تولید وسیله نقلیه ای که ترکیبی از دوچرخه و خودرو باشد با توجه تفاوت در ماهیت وجودی این دو چندان معقول به نظر نمی رسد. در واقع بسیار دیده شده که مهندسان از تکنولوژی ها و تکنیک های مربوط به تولید خودرو در موتورسیکلت ها استفاده کنند. از طرف دیگر بسیاری از فناوری های دنیای موتور سیکلت ها نیز در دوچرخه ها مورد استفاده قرار گرفته و گاها حتی تولیداتی شبیه به دوچرخه های موتوردار تولید شده اما به دلیل تفاوت در ماهیت دوچرخه و خودرو، تاکنون یک وسیله نقلیه که حاصل ترکیب این دو باشد دیده نشده است. اما بسیار دیده شده که این دو سیله نقلیه به کمک یکدیگر آمده و رکوردهای فوق العاده ای را با همکاری یکدیگر ثبت کرده اند.

سرعت دوچرخه
ما در اینجا قصد داریم ویدئوی را به شما نمایش دهیم که حاصل همکاری یک دستگاه دوچرخه و یک پورشه کایین توربو برای ثبت یک رکورد سرعت جدید است.
در ویدئوی مذکور پورشه کایین به دوچرخه سوار یعنی نیل کامپبل کمک می کند تا به کمک دریفت و اسلیپ استریم رکورد سرعت دوچرخه در قاره اروپا را به عدد ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت برساند.
همانطور که قابل مشاهده است کامپبل که پیش از این رکورد ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود، به محض آنکه به کمک پورشه کایین به سرعت ۱۶۸ کیلومتر بر ساعت رسید از طناب بکسل وصل کننده دوچرخه و خودرو جدا شده و تا رسیدن به سرعت ۲۳۹ کیلومتر بر ساعت رکاب می زند.


کایین مورد استفاده در این ویدئو به یک پنل افقی در قسمت عقبی خود مجهز است که به کمک آن از طناب مخصوص بوکسل دوچرخه استفاده می شود. این پنل علاوه بر نگه داشتن دوربین، در هنگام جدا شدن دوچرخه از خودرو به حفظ تعادل دوچرخه سوار و دوچرخه و کاهش صحیح سرعت آن ها کمک می کند.
رکورد فعلی جهان در این زمینه ۲۹۴ کیلومتر بر ساعت می باشد که در اختیار دنیس مولر است. مولر این رکورد را هفته گذشته در ایالت یوتا ایالات متحده به ثبت رساند. در ویدیو هایی که در این زمینه منتشر شده خودرویی که دوچرخه این دختر را بکسل میکند نامشخص است اما آنچه که مسلم است این است که خودروی مورد استفاده در این زمینه بدون شک از سرعت و شتاب بالایی برخوردار است.


لازم به ذکر است انجام تمریناتی که در آن یک دوچرخه سوار به سرعت های بالایی مثلا سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت (تمرینات کمپبل) میرسد بسیار خطرناک بوده و احتیاج به تجهیزات ایمنی خاصی دارد. هرچند کمپبل در این حوزه به عنوان یک حرفه ای شناخته می شود اما این موضوع چیزی از دیوانگی او کم نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی