ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین مزرعه خودکار دنیا از ربات کشاور نیم تنی بهره می برد

شرکت استارتاپی IronOX که در ایالت کالیفرنیا بنیان گذاری شده یکی از پیشگامان استفاده از ربات‌ها در کشاورزی به شمار می‌رود. بعد از سال‌ها تحقیق و توسعه این شرکت قصد دارد از اولین مزرعه‌ی خودگردان جهان ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۳ مهر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

شرکت استارتاپی IronOX که در ایالت کالیفرنیا بنیان گذاری شده یکی از پیشگامان استفاده از ربات‌ها در کشاورزی به شمار می‌رود. بعد از سال‌ها تحقیق و توسعه این شرکت قصد دارد از اولین مزرعه‌ی خودگردان جهان که از یک ربات کشاورز ۴۵۰ کیلوگرمی به نام «انگس» (Angus) استفاده می‌کند بهره برداری کند.

موسسان این شرکت یعنی «برندون الکساندر» و «جان بینی» که فارغ التحصیلان رشته‌ی رباتیک هستند می‌خواهند با تکنولوژی خود کار‌های بزرگی انجام دهند. آن‌ها فرصت عرض اندام را در کشاورزی دیده‌اند. جایی که ده‌ها سال و یا شاید صد‌ها سال است که از یک روش قدیمی استفاده می‌کند.

ربات کشاورز

برندون و جان تمام ایالت کالیفرنیا را گشتند و از کشاورزان زیادی راجع به بزرگترین معضلاتشان سوال پرسیدند و عموما با جوابی مشابه مواجه شدند: "عدم علاقه‌ی نسل جدید به کشاورزی و کمبود در نیروی کار".

اینجا دقیقا همان جاییست که انگس دست به کار می‌شود. در حالی که کشاورزان باید به صورت روزانه چندین بار به محصولاتشان سر بزنند تا از آب کافی، مواد معدنی و نیتروژن کافی آن‌ها اطمینان حاصل کنند؛ انگس می‌تواند همه‌ی این فرایند را با سرعت قابل توجهی مواجه کند و بعد از برداشت محصول را به مرکز تولید ارسال کند. «الکساندر» در این باره می‌گوید:

بیشتر تکنولوژی که الان در اختیار داریم را باید از صفر ایجاد می‌کردیم، اما حالا یک ربات کامل در اختیار داریم که روی محصولات واقعی کار می‌کند که در محیط طراحی شده‌مان در حال رشد و نمو هستند.

به نظر الکساندر، انگس و دیگر ربات‌ها می‌توانند کلید راهگشای موضوع کمبود نیروی کار کشاورزی در محیط‌های شهری بزرگ باشند. الکساندر و تیمش چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشتند و حالا کم کم آماده می‌شوند که نقش پر رنگی در تولید محصولات کشاورزی داشته باشند و به زودی پر رنگ ترین حضورشان در ظرف‌های سالاد را آغاز کنند!

کار‌های سنگین این مزرعه‌ی خودگردان توسط انگس ربات غول پیکری که پیشتر به آن اشاره کردیم انجام می‌شود. اصلی ترین کار این ربات انتقال محصولات رسیده به دیگر ربات این شرکت -که هنوز نامی ندارد- است تا محصولات را به محفظه‌های بزرگتر انتقال دهد.

این شرکت هنوز در زمینه‌ی برش محصولات از نیروی انسانی کمک می‌گیرد اما به زودی قصد دارند برای این موضوع هم ربات جدیدی طراحی کنند. این شرکت به طور ویژه در حال رایزنی با رستوران‌های شهر سان فرانسیسکوست تا بتوانند بخش اعظمی از مواد اولیه‌ی سالاد‌هایشان را تامین کنند.

شرکت IronOX قصد دارد به زودی در نزدیکی همه‌ی شهر‌های بزرگ آمریکا کارگاهی راه اندازی کند و با روشی مشابه به تولید و فروش مواد اولیه‌ی کشاورزی بپردازد. الکساندر و بینی در تلاش هستند تا قدرت مهندسی خود در زمینه‌ی رباتیک را با علم روز کشاورزی ادغام کنند و اولین مزرعه‌ی خودگران دنیا را با موفقیت‌هایی بزرگ رو به رو کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی